5 Ekim 2011 Çarşamba

MARSMALLOWLU ŞEKER HAMURU İLE ZENCEFİLLİ KURABİYELER

Dün gece hayatımın deneyimini yaşadım. Çok merak ediyordum acaba birçok becerikli bayan nasıl güzel görünümlü lezzetli kurabiyeler yapabiliyor diye? Dün de marsmallow ile şeker hamuru yapılabileceğini keşfedince hemen denemek istedim. Akşam eve giderken BİM e uğradım ve paketi sadece 1,45 TL olan marsmallowlardan aldım. Eve girmez girmez de hemen şeker hamuru hazırlıklarımı tamamlayıp yoğurdum. İncelediğim bloglarda hep ertesi gün kullanıma hazır diyordu ama hemen lazımdı. O yüzden bir an önce yaptım ve gece yarısı zencefilli kurabiyelerle buluşturdum. Hamurun aşamaları ve malzemeleri Kemalpaşa Tatlısında çok güzel görüntülenmiş ve anlatılmış. Ben hızlı hızlı yaparken resimlemeyi unuttuğum için şimdi yazmıyorum. Başka bir gün yeniden denediğimde fotoğraf çeker  ve onlarla birlikte aşama aşama eklerim. Şimdilik sadece kurabiyenin tarifi var :)



Malzemeler:250 gr. margarin
1 su bardağı pudra şekeri
1/2 su bardağı mısır nişastası
1 adet yumurta
1 tatlı kaşığı zencefil
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tarçın
1 paket vanilya
4 su bardağı un
Bir çimdik tuz


Yapılışı;Yağı eritin ve ılıtın. Yoğurma kabına pudra şekeri ve ılıttığınız yağı ilave edin. Yumurta, zencefil, vanilya ve tarçınıda ilave edip iyice karıştırın. Bir miktar unu,nişastayı,karbonat ve tuzu eleyip, bu karışıma katın ve yoğurun. Kalan  unuda azar azar ilave ederek yoğurmaya devam edin. Ne çok yumuşak,nede çok sert bir hamur olmalı.Hamuru streç filme sarıp, yarım saat buzdolabında dinlendirin. Sonra bezelere bölün ve yarım cm. kalınlığında açıp, istediğiniz kalıplarla kesin. Ben hamuru yağlı kağıt arasında açıyorum  böylece kurabiyelerin üzerleri pürüzsüz ve düzgün görünüyor. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında  20-25 dakika arası pişirin.
Şeker hamurumu açtım yine yağlı kağıt arasında, aynı kalıplar ile kestim ve parmağımı ıslatıp yapışacak yüzeye sürdüm. Böylece kolaylıkla yapıştılar. Afiyet Olsun.

14 yorum:

  1. çookk güzel görünüyorlar:))
    tarifi bekliyorum heyecanla:))
    şahane görünüyor:)
    kemal paşa tatlısına bir bakacağım dayanamıcamm.))

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım çok şık olmuşlar emeğine değmiş
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. bende kurabiyelerimi böyle kaplıyorum çok güzel oluyorlar gerçekten ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. Şule cim merhaba,

    Harika olmuşlar, ellerine sağlık. Bende yarın gelecek misafirlerim için kurabiyelerini yaptım az önce :))) bu kez şeker hamuru istanbul dan eminönünden geldi. Helal ve jelatinsiz yapılmış, birazdan mutfağa inip deniycem. İnş. güzel olur. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. bugünlerde heryerde görür oldum yapmak istiyorum ama sanki elime yüzüme bulaştırırım diye korkuyorum :)belki yaparım benim işim hiç belli olmaz birde gözümde büyümese.
    ellerini sağlık çok güzel görünüyor şule:)

    YanıtlaSil
  6. çok güzel olmuş canım.pembe pembe süper.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. yemek icin degil de süs olarak kullanmak icin sanki.harika valla

    YanıtlaSil
  8. coook guzel olmuslar canim..ellerine saglik...sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. ya sen delisin muhteşem olmuş, bu yarın denenecek :)ben de görmüştüm ve cesaret edememiştim amaaaa artık yapıcam :)ellerine sağlık.


    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. çok güzel olmuş canım ellerine sağlık...öptüm.

    YanıtlaSil
  11. kalpkurabiyem bence de sen hiç bekleme bakın şekerim. Ben yakın bir zamanda yapamam sanırım. Ama kesinlikle dene derim hiçde gözde büyütülecek bir yanı yokmuş.

    yemekbiraşk; canım sen nerelerdesin boşladın beni. Senin her yazımda bir yorumun vardı halbuki. Yoğunsun bu aralar galiba:)Daha sık beklerim canım. teşekkürler.

    olsada yesek suzanjım; o zaman seni tebirk ediyorum şekerim. 2 çocukla büyük başarı bence :)

    Kemalpaşatatlısı; canımcım tekrar teşekkürler paylaşım için. Şİmdiden afiyet olsun sizlere :)

    sezobigojum tam senlik bir şey şekerim. Ahşap boyuyor yada peçete transfer ediyor gibi bişey. Ben kendimi nakış işlemiş gibi hissettim.

    Sevdam teşekkürler bitanem :)

    Aslıjım inan çok pişmanın 1-2 tane ayırıp niye mutfağama süs yapmadım diye :)

    Rozerinin Annesi; teşekkürler canımcım:)

    Leylajım senin yaptığın muffinlerin yanındaaa ooo çocuk oyuncağı kalmış benim kurabiyeler :)

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel olmuşlar ellerine sağlık. Marshmallowdan nasıl şeker hamuru yaptın onu da anlatır mısın lütfen. O tarifi verirsen çok sevinirim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. annaaaaa:)süpermiş...şeker hamurunu yiyemiyorum ben ya ıyyykkkk:)) belki bunu yiyebilirim:)

    YanıtlaSil
  14. Hepsi çok güzel..Ellerine sağlık canım,sevgiler..

    YanıtlaSil