10 Ekim 2011 Pazartesi

KOZALAK

 Çocukların bayıla bayıla yedikleri bir tarif. Sadece çocuklar mı? Çikolata ve cornflakes seven herkesin seveceği bir tarif. Ben bile cornflakesi sadece süt ile yiyebilirken baktım herkes çoo beğeniyor 1 tane yedim. Gerçekten güzel bir tatlı. Özellikle çocuklarla ilgili organizasyonlarda yapılabilir.

Malzemeler:
  • 5-6  su bardağı tahıl gevreği (cocopops)
  • 160  gr.  bitter çikolata 
  • 3-4 çorba kaşığı bal

  • 50 gr margarin

  • 1 paket vanilya
     Yapılışı; Az bir su konmuş çelik tencerimin içine cam bir kase oturttum. (Su cama değmeyecek, tamamen buharda eriyor.) Margarini küp küp dilimledim  ve çikolataları elimle kırıp kaseye koyup benmari usulü erittim. İyice eridikten sonra bal ve vanilyayı ekleyip iyice karıştırdım. Cornflakesleri (ben evde kalan bir miktar mısır gevreğini ve cocopops u karıştırdım) de ekleyip kaseyi tencerimin içinden aldım ve  çikolata ile iyice özdeşleşene kadar kırmadan karıştırdım. Limon sıkacağının tersi ile şekil verip yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdim. Serin bir yerde şeklini alana kadar beklettim. Ve servis zamanına kadar buzdolabına kaldırdım. Üzerine hindistancevizi serpip öyle servis yaptım. Afiyet olsun.

11 yorum:

  1. harika görünüyor canım.ellerine sağlık...böreği ne yaptın?oldumu? güzel bir hafta diliyorum.öptümmm.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık cnm bu tarifi yıllar önce derya baykalda görmüştüm hep denemek istedim ama olmadı senin tarifini deneyeceğim inşallah..

    YanıtlaSil
  3. Benim oğlum da bayılır,ne zaman arkadaşları gelicek olsa mutlaka yapmamı ister :)
    Benim de işime gelir elbet:)
    Çok pratik ve nefis bir tarif..
    Ellerine sağlık canım..
    Afiyetle...

    YanıtlaSil
  4. deneneceklerin içinde ama hala deneyemedim.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık:))
    pratik ve lezzetli tariflerden kesinlikle.))

    YanıtlaSil
  6. harika gorunuyor ellerine saglik...muhakkak deneyecem...sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Süpermi$ valla.Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  8. ay ne enteresan çok hoşşşş :) ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. http.//belguzaranne.blogspot.com11 Ekim 2011 09:09

    elınıze sağlık harıka görunuyor

    YanıtlaSil
  10. şule cim merhaba,
    yeşimin böreğini ben de merak ettim şimdi:) Zaten arkadaşımızın tarifleri gerçekten çok güzel oluyor. Senin de ellerine sağlık canım.
    Kozalak pastada kakaolu pirinç patlağı kullandığında çok güzel sonuç alıyorsun, ben öyle yaparak sitede tarifini paylaşmıştım, "yalancı kozalak pasta"olarak aratırsan görebilirsin, şekli çok daha muntazam oluyor. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. tariflerin super canim bunu da not ediyorum, ilk firsatta deniyecem insaallah :)

    YanıtlaSil