31 Ekim 2011 Pazartesi

KAĞITTA SOMON VE SOĞAN KROKET

Uzun bir aradan sonra herkese kocaman bir Merhaba!
Geçtiğimiz hafta boyunca öyle üzgündüm ki hiç elim kolum kalkmadı. Ne blog gezindim ne birşeyler paylaştım sürekli gazete haberlerini takip edip fırsat buldukça TV haberlerinden ne oldu, ne bitti, son gelişme nedir diye bakındım durdum. Sanırım bu durumu biraz da fazla abartmışım ki Eylül "yeter artık neden hala Van daki depremi seyrediyoruz ki. Tamam işte yardım yaptınız deprem olduğunu da biliyoruz niye hala seyrediyoruz " dedi ve ben şok oldum. Farkında olmadan çocuklara nasıl bir baskı yapmışım. Ve küçük yaşta olmasına rağmen acının ne kadar fakında ve duygusal olarak ne kadar yorulmuş.
Ama artık toparlanıp kendine gelme zamanı!

Biz çok balık tüketen bir aile değiliz. Tabii bunda ana neden benim.! Çünkü ben eskiden hiç balık yemez hatta kokusuna bile tahammül edemezken hamileliklerim sırasında mecburen yemiş ve çok az balık çeşidi ile haşır neşir olabiliyorum. Somon da bu kısıtlı çeşitlerimden biri.

 Malzemeler:
  • somon
  • 4-5 diş sarımsak
  • 3 yk sıvıyağ
  • karabiber
  • kırmızı toz biber
  • defne yaprağı
  • 1/2 limon suyu
  • tuz
  • yağlı kağıt
Yapılışı; Derin bir kabın içine sıvıyağ, baharatlar,limon suyu, elimizle parçaladığımız defne yapraklarını ve  bıçağın yanıyla ezidiğimiz sarımsakları da ekleyip  harmanlıyoruz. İyice yıkanmış balıklarımıza bu sosu elimizle  yedirdikten sonra somon dilimlerinin büyüklüğüne göre kestiğimiz yağlı kağıtların ortasına koyup kalan sosuda üzerlerina pay ettikten sonra güzelce kağıdın ağzını kıvırarak kapatıyoruz.Önceden ısınmış 200 derece fırında  yaklaşık 20-25 dakika pişiriyoruz. Yanına bol salata ile servis ediyoruz. Yada benim gibi olayı abartıp yeşil salata, patates salatası ve soğan kroket ile de servis edebilirsiniz.

SOĞAN KROKET

Evde hepimiz bayılıyoruz soğan krokete. Ama bu sefer yaparken maalesef sıkma torbamı patlattım ve çok sıkıntılı oldu şekil vermek. Küçük daireler yapamasam da gelişi güzel sıktım hamuru. Lezzeti dayanılmazdı daha kızartırken tavadan çıkarır çıkarmaz üfleye üfleye yedik bile yarısını :) 

Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1,5 su bardağı galeta unu
  • 2-3 kaşık un (kıvam verecek kadar)
  • tuz
  • karabiber
  • toz kırmızı biber
  • 4 kuru soğan rendesi
 Yapılışı; yumurta, galeta unu, baharatlar ve rendelenmiş soğan iyice karıştırılır. Sıkma torbasından düzgün bir şekil alacak kıvama gelebilmesi için  2-3 kaşık kadar da un ilave ediyoruz ve kızgın yağda kızartıp sıcak sıcak servis yapıyoruz.Afiyet olsun.

Not: Ben galeta unumu evde kalan ekmeklerden yaptığım için normal galeta ununa göre daha iri taneli belki o yüzden birbirini tutan bir hamurum olmuyordur. Dediğim gibi sıkma torbasından akacak ve birbirini tutacak bir kıvamda ise hiç gerek yok bile!

12 yorum:

  1. acılarla yaşanmıyor canım napalım zaten çok üzüldük psikolojimiz bozuldu milletçe..bir an önce sağlığımız bozulmadn bu ruh halinden kurtulmak lazım..
    soman enfes soğan krokete bayıldım en kısa sürede hemen yapacağım...ellerine sağlık canım mutlu bir hafta diliyorum.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. yeşim ablajım çok doğru söylüyorsun! teşekkür ederim öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  3. görüntü muhteşem canım.bakınca nile insanın canı çekiyor.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. cnm gerçekten çocuklara hak vermek lazım hep aynı haberi görmekten insan etkileniyor..
    balığın çok güzel kızarmıs ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. İyi haftalar, tam balık mevsimi, balığın lezzetii bence hiç bir ette yok.Ellerinize, emeğinize sağlık,

    Bu arada yarışma için desteğinize ihtiyacım var, bunu esirgemezseniz sevinirim.

    Sağlıcakla kalınız.

    YanıtlaSil
  6. nefiss görünüyor..ellerine sağlık canım..sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor canım patates salatası çekti:)

    YanıtlaSil
  8. Canım,
    yaşananlar hepimizi çok üzdü.Birlik,beraberlik içinde olmamız bie nebze acımızı hafifletti.
    Ellerine sağlık. Görüntüler süper. İkiside beni yiyin diyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  9. Şule'cim ellerine sağlık ikiside çok leziz sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Harika gorunuyor canim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  11. şule bende gecen hafta aynı işlemle levrek yaptım :)oda çok güzel oldu haberin oal gerçi sevmiyorsun ama .
    bu arada soğan kroketi hiç bilmiyorum desem yani yapılışını hiçde araştırmamıştı.acayip merak ettim mutlka dener haber veririm :)
    sevgier
    evlilik yıldönümüxde kutlu olsun tekrardan

    YanıtlaSil
  12. Rabbim bu zor günlerin üstesinden gelmek için sabır versin güç versin milletimize inşlh, bol bol dua etmek gerekir sanırım:) Balığın harika görünüyor canım canım çekti bu saatte ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil