5 Ekim 2011 Çarşamba

GEVREK POĞAÇA

Resme bakarken bile mis gibi kokusu burnuma gelir gibi oldu.
Her zaman yaptığım belli bir poğaça tarifim yok benim. Poğaça yapmaya karar verdiysem bloglarda dolaşıp beğendiğim bir tanesini yapıyorum. Ama sanırım bundan sonra daha çok bu tarifle yapacağım.
 Ayy artık utanıyorum ama bu da Yeşim Ablanın tarifi. Ama ne yapayım tüm tarifleri o kadar güzel ki yapmadan duramıyorum. Ben zaten blogun ismini değiştireceğim, daha öncede çakma Yetur olduğumu söylemiştim.Şimdi ki fikrim ise Yeşim'in Tatları olsun diyorum :)
Eee çünkü daha sırada Şakşukası ve Kırpık Poğaçası var!
Ağızda dağılan kıyır kıyır bir poğaça için;
Malzemeler:
  • 1 paket oda ısısında yumuşak margarin
  • 1 çay bardağı zeytin yağı (ben fındıkyağı kullandım)
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 1 yumurta akı (sarısı üzerine)
  • 1/2 çay bardağı sirke
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • un
  • peynir
  • maydanoz
 Yapılışı; Tüm malzeme iyice yoğrulur. Dilediğiniz şekli verip iç malzemesini koyun ve kapatın. Üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısınmış fırında iyice kızara kadar pişirin Afiyet Olsun.
Not: Bu poğaçalar yaptığım gün bitti. Ancak uzun süre bayatlamadan kalabiliyormuş bilginize :)

7 yorum:

  1. Merhaba. Harika görünüyor. Ama fotoğraflar da tariften kalır değil :)

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler Ahujum. Hoşgeldin :)

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten resim konuşuyor yani :) ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. sabah sabah nasılda çekti canım, çayımın yanına bir tabak alsam nasıl olur acaba..hakikaten kıyır kıyır görünüyor afiyet olsun ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  5. görüntüsü yetiyor !

    YanıtlaSil
  6. Ne güzeller,nasıl çekiciler :)
    Kalk mutfağa sen de yap afiyetle ye diyorlar :)
    Ellerine sağlık canım..
    Nefis gözüküyorlar :)

    YanıtlaSil
  7. afiyet olsun canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil