21 Eylül 2011 Çarşamba

YUMURTALI MERCİMEK KÖFTE

 
Bu muhteşem lezzetli köfteler sırf fotoğraf görüntüsü çok kötü diye taslaklarda bekleyip duruyor. Niye? Çünkü güya ben kalkıcam da bir kez daha yapıcam ve güzel resimler çekip ekleyeceğim diye. Daha fazla beklemeden eklemek istedim. Taslaklarda gördükçe canım çekiyor bir tarafdan da.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı mercimek
  • 1 su bardağı köftelik bulgur
  • 4 su bardağı su
  • 1 adet iri kurusoğan
  • 2 kaşık salça
  • sıvıyağ
  • margarin
  • 3 yumurta
  • yeşilsoğan
  • maydanoz
  • kimyon
  • tuz
  • pulbiber
  • karabiber
 Yapılışı; iyice yıkanmış mercimeği 4 su bardağı su ile tencereye alın ve tüm suyunu çekene kadar kaynatın. Mercimekler iyice ezilmeye başladığında olmuş demektir ve köftelik bulguru ekleyip 1-2 karıştırıp kapağını kapatın. Bu arada kurusoğanları bir miktar margarin ile iyice kavurun salçayı ekleyip onuda mercimeğin üzerine dökün. İyice karıştırın. Diğer tarafta da sıvıyağda 3 yumurtayı pişirin yalnız iyice karıştırımanız gerekli. Yumurtalar çok küçük parçalar halinde olmalı. Yumurtayı ve damak tadınıza göre tüm baharatları ekledikten sonra ince kıyılmış maydanoz ve kurusoğanı da ekleyip ceviz büyüklüğünde parçalar halinda elinizde sıkın ve marul ile servis edin. Afiyet Olsun.

3 yorum:

  1. ben hiç denemedim ama tadına bakmıştım.çokta beğenmiştim.ellerine sağlık canım.köfte çok güzel görünüyor.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Bizde kısıra veya etsiz çiğköfteye sahanda yumurta katar yoğururuz,çok güzel olur,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil