16 Eylül 2011 Cuma

MEYVELİ PASTA

08/09/2004 güzeller güzeli kızımı kucağıma aldığım tarih. Aslında çok komik bir doğum hikayem var ama onu başka bir zaman fırsat bulursam yazayım. Geçtiğimiz haftasonu kızlarla (üniversiteden arkadaşlarımla) yaptığımız kahvaltı günü bendeydi. (O günün detayları ve tarifleride ayrıca paylaşılacaktır) Hazır kızımın doğum gününe de denk gelmişken arkadaşlarımın çocukları ile birlikte bir kutlama daha yaptık. Ama bu sefer çok iddialı olmadığım ancak yapmaktan büyük zevk aldığım pasta olayını kendim halletmek istedim. Daha doğrusu Yeşim ablada (yeturla lezzet kareleri) gördüğüm meyveli pastadan sonra aklım hep ondaydı. Ben tabii aynen uygulayamadım kendimce çok değişiklik yaptım ama ana fikir Yeşim ablaya ait.

 
Malzemeler:
  • Pandispanya unu (DrOuetker)
  • 3 yumurta
  • 7-8 kaşık sade gazoz
Kreması için;
  • 1 paket krema (Pınar)
  • süt
  • kremşanti
  • damlasakızı aromalı creme ole
Üzeri için;
  • Sade gazoz
  • meyve dilimleri
Yapılışı; öncelikle fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz. Kek malzemeleri iyice karıştırılır ve yağlı kağıt serilmiş kare yada dikdörtgen kalıba dökülür. Kürdan ile kontrol edilerek iyice pişirilir. Bu arada krema malzemeleri mikser ile iyice çırpılır ve bir süre dolapta bekletilir. Süt miktarını kremanın kıvamına göre ayarlıyoruz. ben bu kremayı hem içine hemde üzerine kullanacağım için önce koyu kıvamlı yaptım ve arasına kullandıktan sonra bir miktar süt daha döküp daha yumuşak bir kıvam elde ettim ki üzerine sürmek kolay olsun diye. Fırından çıkarıp bir süre dinlendirdiğim kekimi ortadan ikiye kestim ve  kekin üst tarafını alta gelecek şekilde servis edeceğim tabağıma yerleştirdim. Kekin alt kenarlarına tabağım kirlenmesin diye yağlı kağıt koydum. (Kolayca altından çekebilmek için küçük parçalar) Gazoz ile yeteri kadar ıslattım ve kremasını sürdüm üzerine bolca ince dilimlenmiş şeftalilerimi dizdim. Meyvelerin üzerine bir kat daha krema koyup kekin diğer parçasınıda gazoz ile ıslatıp üzerini kapattım. Kalan kremayı süt ekleyip biraz daha rahat sürülebilir bir kıvama getirdikten sonra pastamın her yanını iyice krema ile kapladım . Üzerini bolca ince doğranmış şeftali ve erik ile süsledikten sonra dinlenmek üzere dolabıma kaldırdım. Aslında evde tart jölem olsaydı da üzerine dökseydim tabii daha güzel ve parlak olacaktı ama biz bu şekilde de çok beğendik. Kolay ve zahmetsiz bir pasta. Afiyet olsun


 

10 yorum:

  1. Harika olmus,
    Ellerine saglik.

    Guzel bir hafta diliyorum, gulumseme ve nese eksik olmasin.

    YanıtlaSil
  2. benim küçük oğlumda 8 eylül doğumlu canım.kızına uzun sağlıklı mutlu seneler diliyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. valla o bir dilim nasıll kocaman öyle... çok besleyici. bol vitaminli harika. ellerine sağlık .Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Canim ellerine saglik nefis görünüyor .Meyvali lara hic hayir diyemem hafif oluyorlar .

    YanıtlaSil
  5. canım benim yavrucuğunun yaşı uzun olsun
    pastanda süper olmuş
    afiyetler olsun iyi gecelerrr

    YanıtlaSil
  6. Pasta çok güzel görünüyor, ellerine sağlık. Kızının yeni yaşını kutlarım. İnşallah uzun, sağlıklı, huzurlu, mutlu, çok ama çok güzel bir ömrü olur. Nice yaşlara...

    YanıtlaSil
  7. Ellerine saglik. Cok lezzetli görünüyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. çok güzel pasta yiyenlere afiyet olsun doğum gününüz kutlu olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık arkadaşım o pastayı ben de görmüştüm ve bayılmıştım İnşallah bana da kısmet olur yapmak seninki de harika sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. bu pasta yeşim ablada gördüğümden beri benimde aklımda.çok güzel olmuş.ellerinize sağlık.kızınızın doğum günü kutlu olsun.nice uzun yıllara.

    YanıtlaSil