15 Eylül 2011 Perşembe

KIŞA HAZIRIM :)

Herkese kocaman bir Merhaba;
Uzun zamandır buralarda yoktum. Evet çok güzel bir tatil yaptım dinlendim ve tüm dopingimle işte burdayım. Tabi bu arada değişik denemelerim oldu. Yeni tariflerim var ve kışlık hazırlıklarımı yaptım.
Geçen hafta arkadaşlarımla birlikte Beypazarına Festivale gittik. Ve tabii giderken Ayaşdan geçilir de domates alınmadan olur mu? Bundan önceki yıllarda ufak tefek kışlık hazırlıklarım olurdu ama en yoğun olarak bu yıl hazırlandım. Beni görende kıtlık falan başlayacak sanabilirdi. Neler mi yaptım?
        
Domatesleri dilimleyip buzluğuma yerleştirdim






Bir miktar domatesi menemen yapmak üzere dilimledim ve süzgeçte fazla suyunu aldım. Süzülen o kıpkırmızı su ve bir miktar daha dilimlenmiş domates ile birlikte tencereye koydum. Top karabiber, defne yaprağı, tuz ve zeytinyağ ekleyip iyice pişirdim işlem sonunda defne yapraklarını çıkardım ve blenderdan geçirip kıvamlı bir sos elde ettim. Bu sos ile çorba yapılabilir, mantı, kebab tarzı yemeklerin  üzerine yada sos isteyen yemeklerde kullanılabilir.

Domates sosu kaynamadan önce


 Menemen ;
dilediğiniz kadar biber dilimlenir ve sıvıyağ ile sotelenir. Üzerine suyu süzülmüş ve dilimlenmiş domatesler eklenir ve pişirilir. Tuz eklenip kavanozlara doldurulur.








Domatesli kahvaltılık sos;
Bu sosu teyzem çok yapar. Zaten tarifde ondan. Her Ankaraya gelişinde bizlere yapar getirir. Bende bayıla bayıla yerim. Deneme amaçlı ben 3 küçük kavanoz yaptım. Bakalım tadını tutturabildim mi merak ediyorum. Yapımı ise; domatesleri kabuklarını soyduktan sonra rendeledim. İçine maydanoz ve dilimlenmiş biber ekledim. Zeytinyağ, tuz, sirke ve sarımsak ekleyip kaynatılmış kapaklarını kapattım ve ters çevirdim.



Bunlara ek olarak;
  • Patlıcan közledim
  • Kırmızı Biber közledim
  • Patlıcan ve dolmalık biber kuruttum
  • Tarhana (annem yapacak. Daha o kadar olmadım ben :))
*Tüm bu domates hazırlıklarını toplam 20 kilodan yaptım.
*Menemen ve sosu, yıkanmış ve iyice kurumuş kavanozlara sıcak sıcak doldurdum. Hatta ocağın üzerinde iken doldurma işlemini tamamladım.
*Kapaklarını hemen sıcağıyla kapattım. Bu arada kavanozların ağzını önce sildim arada hiçbir yemek parçası kalmamasına dikkat ettim. Kapatır kapatmaz ters çevirdim.
*1 gün boyunca beklettiğim kavanozları karanlık ve serin bir yere kullanacağım zamana kadar beklemek üzere kaldırdım.
*Domateslerin kabuklarını soymak için; derin bir kabın içine aldım ve üzerine kaynar su döküp 5-10 dakika beklettim. Suyunu süzüp soğuk su ekledim ve çok kolaylıkla kabukları soyuldu.


8 yorum:

  1. bu kış sizdeyim demek:))
    evet uzun zamn oldu şule amma dinlendin dicem de sen bunları hangi ara yaptın:))
    afiyet bal şeker olsun

    YanıtlaSil
  2. buyur gel tabii şekerim.Evet güzel dinlendim . Dinlenirken boşta durmadım :)

    YanıtlaSil
  3. Kışın ağız tadıyla güle güle yemek nasip etsin inş.

    YanıtlaSil
  4. hemen adresini istiyorum
    !!!
    :=)))
    Harikasın !

    YanıtlaSil
  5. @kemalpaşa tatlısı; amin canım inşallah hepimiz ağız tadıyla bir kış geçiririz.

    @bir dut masalı ; nedemek şekerim ankara da isen hemen adresi vereyim, yok şehirdışındaysan sen adres ver ben kargo yapayım sana :)

    YanıtlaSil
  6. Maşallah ben de kışa hazırım ama senin kadar değil :) Ellerine sağlık.Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Hep özenirim böyle hamarat hanimlara.
    yeni derin dondurucu aldim.Ben de yapcam bunlardan :)

    YanıtlaSil
  8. @leylajım teşekkür ederim.

    @Aslıjım sende yaparsın hepside çok basit sadece zaman isteyen şeyler. şimdiden kolay gelsin sana canım

    YanıtlaSil