20 Eylül 2011 Salı

KAHVALTI SOFRAMIZ, FINDIKLI KREMŞANTİLİ KURABİYE VE KAHVALTILIK PİZZA


Geçen hafta meyvalı pastamın tarifini verirken Kahvaltı günü yaptığımızdan bahsetmiştim. Okuldan kızlarla görüşme amaçlı yaptığımız kahvaltı günlerimiz var bizim. Kahvaltı günü yapıyoruız çünkü sabah 10-11 gibi bir oturuyorsak masaya, akşama kadar konuş konuş bitmiyor sözler. İşte öyle günlerden birinde bizim evdeyiz. Sizlere fikir olması açısından menümü paylaşmak istiyorum.
  • Peynir Tabağı
  • Zeytin Çeşitleri
  • Kuruyemiş Tabağı
  • Reçeller (Kızılcık Marmeladı, Kayısı, Böğürtlen ve Çilek Reçeli)
  • Tahin-pekmez
  • Helva
  • Kaymak
  • Tereyağ
  • Patates ve Kalp sosis kızartması
  • Biber kızartması ve domates sos
  • Kıymalı Börek
  • Ekmek Pizzası
  • Mevsim Salatası
  • Kırmızı Biber Salatası
  • Badem salatalık, cherry domates
  • Fındıklı Kurabiye


Bu ekmekler tam kahvaltılık. Sıcak sıcak yemek şart!
Tarifi gayet basit, Dilimlenmiş tost ekmeklerini ikiye böldüm ve üzerlerini kapatacak büyüklükte kaşar dilimlerini koydum. Onun üzerine sucuk, pastırma ve domates de ekleyip sıcak fırında kaşarlar eriyene kadar pişirdim. Kuru olur mu diye korkmayın kaşarın yağı ile yeterince yumuşak oluyor ama dediğim gibi soğutmadan yemeye bakın siz :)
Daha önce yaptığım kremşantili kurabiyeden sonra en beğendiğim ikinci kurabiye. Üstelik birer lokmalık olması da ayrı bir keyif.

Malzemeler:

  • 1 Paket  Sade Krem Şanti

  • 1 Su Bardağı Fındık Yağı

  • 2 Su Bardağı Un

  • 1 Su Bardağı Fındık (ince çekilmiş)

  • Pudra Şekeri (üzerine)


  • Yapılışı; Toz kremşantiyi derin bir kaba koyun.Üzerine sıvıyağı ekleyin ve çırpma teli ile çırpın.
    Unu eleyerek ekleyin ve hamur toparlanıncaya kadar yoğurun.Un eklerken çok kontrollü olmalısınız.Fındıkları ekleyip, çok az daha yoğurun.Bu hamuru çok yoğurmamaya dikkat edin sıvıyağ olduğu için siz yoğurdukça hamur yağını kusacaktır. Hamuru buzdolabında yarım saat kadar bekletin.Hamurdan ben fındık büyüklüğünde parçalar kopardım ama siz ceviz büyüklüğünde de koparıp yuvarlayabilirsiniz.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye bir parmak boşluk bırakacak şekilde dizin.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dk. pişirin. Bu noktada da dikkatli olun çünkü çok çabuk pişiyorlar. Ben bir miktar pudra şekerini buzdolabı poşetine koydum ve kurabiyelerim soğuduktan sonra poşetin içinde iyice pudra şekerine buladım. Tadı aynı kavala kurabiyesi gibi oldu.Afiyet Olsun.

    Not: Benim aceleciliğim yüzünden kurabiyeler tam soğumadan purda şekerine buladığım için üzerinde iken eridi ve çokda hoş görünmedi ama çocuklar bile çok beğenerek yediler.

    13 yorum:

    1. hepsi birbirinden güzel ve birbirinden lezzetli. o sofrada olsam 3-5 saat kalkmam ordan. koca bir demlik de çay lazım tabi :) ellerine sağlık yapanların yiyenlere afiyet bal şeker olsun. Kahve Dükkanı'ndan sevgiler....

      YanıtlaSil
    2. O ne kadar güzel bir masa :) Hayran kaldım. Sosislerin şekline de bayıldım. ellerine sağlık, hepsi süper

      YanıtlaSil
    3. bende bu sofrada olmak isterdim canım ellerine sağlık herşey çok güzel görünüyor...

      YanıtlaSil
    4. canım harika görünüyor ellerine sağlık .... ne keyifle içilmiştir çaylar....sevgiler

      YanıtlaSil
    5. ah ahh sofraya bak o masada olmak isterdim doğrusu
      herşey çok güzel
      ellerine sağlık canım

      YanıtlaSil
    6. Sofrada sofra yeni....Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor

      Sevgilerimle.....

      YanıtlaSil
    7. oku oku bitmedi menü canım.ne kadar çok çeşit hazırlamışsın.maşşallah.herşey çok güzel.ellerine sağlık.sevgiler.

      YanıtlaSil
    8. bak bak doyamadım şule bu nasıl bir masa valla hayran kaldım:))
      ayyyyy ben niye böyle özenemiyorum yaaaaaaaa:((
      bu kurabiyeyi de yapayım güzel görünüyor.ellerine sağlık şulem senin okul arkadaşın olmak varmış:))

      YanıtlaSil
    9. harika bir sofra, ne guzel seyler hazirlamissin ellerine saglik...sevgiler..

      YanıtlaSil
    10. eline emeğine sağlık canım çok harika bir masa ne yok o sofrada?Tabiki ben...
      artık tekrar tekrar bakarak doymaya çalıştım:))
      afiyet olun yiyenlere
      sevgiyle kucaklıyorum canım:))

      YanıtlaSil
    11. dostlarda olunca kalkılır mı bu masadan? nefis herşey eline sağlık canım

      YanıtlaSil
    12. Kahvaltı sofran harikaymış canım,yiyecekler kadar sunumlar da çok şık. Biz de apartman komşuları ile yapıyorduk önceden, şimdi keşke öyle bir günümüz olsa da zevkle hazırlansam diye içimden geçirdim. Sevgiler...

      YanıtlaSil
    13. sofranız çok iştah açıcı görünüyor ellerinize sağlık.

      YanıtlaSil