27 Eylül 2011 Salı

BROWNİ KURABİYE

Birkaç gün üstüste birşeyler eklemedim mi kendimi bir garip hissediyorum. Şu anda çok işim var ama arada hemen bu nefis kurabiyelerin tarifini paylaşayım istiyorum. O kadar çok blogda gördüm ki tadını çok merak ettim. Bu arada bir gün Gökçen de kahvaltı günündeyken orda yedim ve bayıldım. Hele oğlum deli oldu kurabiyelere. Sırf o gün tok karna 6-7 tane yedi. Şok oldum tabii. Kafama en çok yatan tarifi bulup yapmak istedim ve tam o sırada sevgili Aylin tarifi yayınladı. O beğendiyse kesin güzeldir deyip denedim. Ve sonuç muhteşem. Kurabiyeleri ben kızımın doğum günü için yaptım ve tadan herkes çok beğendiğini söyledi. Umarım sizlerde dener ve beğenirsiniz.
Ben gece çok geç saatte yaptığım için hem üzerini süsleyecek bir malzeme bulamadım evde hemde fotoğrafım buğulu oldu.  

 Malzemeler:
  • 1 adet margarin (250 gram,oda sıcaklığında)
  • 2 adet yumurta
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 kahve fincanı toz şeker
  • 50 gram kakao(1 paket)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
Şerbeti için;
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı toz şeker
Yapılışı; Kurabiye için gerekli olan tüm malzemeleri genişçe bir yoğurma kabına alın ve iyice karıştırın.
Ele yapışmayacak bir hamur elde edinceye kadar un ilave ederek yoğurun. Kulak memesi kıvamına gelince yağlanmış fırın tepsisine ceviz büüyüklüğünde parçalar alarak yuvarlayın ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. 170 derecede önceden ısıtılmış fırında çatlayana kadar pişirin. Şerbet için süt ve şekeri ayrı bir kapta karıştırın. Şeker tamamen eriyinceye kadar karıştırarak eritin. Kesinlikle ateşe koymayın. Pişen kurabiyeleri sıcakken (fırından çıkar çıkmaz) soğuk süt şerbetine batırın ve bir saklama kabına dizin.
Kalan şerbetinizi de kurabiyelerin üzerine dökün. Ilıyınca servis yapın.Bu şekilde saklama kabı ile buzdolabına kaldırıp saklayabilirmişsiniz ama biz hepsini bir kerede bitirdik bile...

20 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım,Bende yaptım ve bayıldım açıkcası.

    Sevgilerimle;

    YanıtlaSil
  2. bak şimdi aklımı çeldin daha dün yaptığım şelale kek(bende akmadı ya olsun :))bitmedi ama deneyeceğim merak ettim.ellerine sağlık.sen süte batırdıktan sonra mı kalplara koydun yoksa ordamı pişirdin?

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım. Sanırım bu yılın en popüler kurabiyesi bu. Bende çok merak ediyorum, en kısa zamanda deniyeceğim.

    YanıtlaSil
  4. bir ben kaldım heralde yapmayan ama en kısa zamanda deneyecem ..görüntüye bakınca geç bile kalmışım canım.ellerine sağlık .öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. merhabalar:))
    ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ediyorum..
    kurabiyeleriniz çok nefis görünüyor:))
    harika:))
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. inanırmısın şimdi pişirdim ne rastlantı ama...ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Ben de merak ediyorum şerbete batırılan kurabiyeleri mutlaka deneyeceğim Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. herkeslerin favorisi bu, yiyen de yemeyen de pisman :) sutlu serbetle denemedim hic, denemeli!
    afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  9. Bende yapmadim hala,elleirne saglik,,valla bizimde canimizi cektirdim simdi,bayilirim kurabiyeye!

    YanıtlaSil
  10. o kadar sık görmeye başladım ki , şimdi kalkıp yapıcam :) canı çekiyo insanın gördükçe...ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. bu hafta brovni kurabiye haftasimi ne mi ?
    Benim de yapmam sart oldu :)

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık çok güzel olmuş aynen bende yapmalıyım
    sağol canım tarifin için sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. sezom akmadı mı ay ne güldüm:D:D çok güzel görünüyor hemde çatlamış üzerleri bende yapmazsam çatlarım cnm :D:d ellerine saglık

    YanıtlaSil
  14. yok artık kesin deneyeceğim bu tarifi artık.ellerine sağlık canım,sunumunda pek güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  15. süper görünüyor canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  16. benim oglumda bayılmıştı bu kurabiyeye.favorimizdir yani.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  17. yapılacaklar listesine eklendi.Tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  18. sen yaparsında olmazmı eline sağlık canım
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  19. eline sağlık canım.güzel bir gün diliyorum.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. Merhaba, muffin kaplarındaki browniler ne kadar göz- gönül alıcı, ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil