18 Ağustos 2011 Perşembe

SEMİZOTU SALATASI

Bu salata başlı başına bir öğün. İçinde protein var, karbonhidrat var, nişasta var... Oooo daha neler neler var. tadıda çok güzel. Meryem bize gününde yapmıştı bu salatayı tarif sanırım Portakal Ağacındandı. Ben de çok sık yapmaya başladım her defasında farklı birşeyler ekliyor yada çıkarıyorum aslında bu salatadaki en önemli şey sosu. Kesinlikle çok yakışıyor. Denemenizi tavsiye ediyorum.


Malzemeler:
  • 1 tavuk göğsü
  • 1 demet semizotu
  • biberli zeytin
  • kornişon turşu
  • Haşlanmış patates (Ben fırınladım)
  • mısır
Sosu:
  • 3 kaşık yoğurt
  • 2 kaşık zeytinyağı
  • 1 kaşık mayonez
  • 1 tatlı kaşığı hardal
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı nane
Yapılışı; Patatesi küp küp doğrayıp fırında pişiriyoruz yada haşlıyoruz. Tavuğu haşlayıp küp küp doğrayın. Turşuyu ve zeytini ince doğrayın, semizotunu iyice temzileyip yıkayın ve kurutun. Bütün malzemeyi karıştırın. Sos malzemelerini mikserle iyice çırpın ve  servis yapılacağı zaman salatanın üzerine dökün. Afiyet Olsun.

5 yorum:

  1. gayet nefis bir salata olmuş.afiyetler olsun canım...sosu bende çok beğendim not alıyorum.tüm yeşil salatalarda kullanılabilir bir sosa benziyor...
    öptümmm.

    YanıtlaSil
  2. gerçekten denemeye değer sanırım, aldım listeye. :)

    YanıtlaSil
  3. bu şekilde hiç denememiştim semizotunu.amaharika görünüyore canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. harika gözüküyor eline sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil