16 Ağustos 2011 Salı

ŞEFTALİ SOSLU YALANCI PASTA


 Bu sıcak ramazan günlerinde iftar sonrası yemelik süper bir tatlı.
Üstelik hem hafif hem de pratik.
 İftar sahur arası  sizde benim gibi meyve yemeye fırsat bulamıyorsanız  kesinlikle bu pastayı yapın hem tatlı krizine son verin hemde meyve yemiş olun.
Bu arada yakında blogumun adını değiştircem. Çakma Yetur'la Lezzet Kareleri diycem. Çünkü bu tarifte bundan sonra ekleyeceğim bir kaç tanesi ve
daha denemeyi düşündüğün onlarcasıyla hep
Yeşim abladan alınmış tarifler.
Tekrar tekrar ellerine ve fikrine sağlık diyorum.


 

Malzemeler (büyük dikdörtgen borcam için)
  • 1 paket pastaban el ile küp küp kesin (Tamamını kullanın ben çok olacağını düşünüp bir parçasını ayırmıştım )
  • 1 litre süt
  • 2 türk kahvesi fincanı şeker
  • 2 türk kahvesi fincanı tepeleme un
  • 1 paket vanilya
  • 50 gr margarin
  • 2 adet muz
  • 4 şeftali
  • 1 su bardağı su
  • 2 tatlı kaşığı mısır nişastası
Yapılışı; Doğranmış pastabanları borcama gelişigüzel yerleştirin. Üzerine süt, şeker, un, vanilya ve margarin ile ocakta sürekli karıştırılarak hazırlanmış kremayı dökün.Şeftalileri soyun ve blenderdan geçirin nişasta ve suyu ekleyerek bir süre pişirin. Muzları ince ince dilimleyin ve kremanın üzerine dizin. Pişmiş şeftali sosumuzu üzerine dökün. Oda ısısında soğutun ve servis zamanına dek dolapta bekletin. Soğuk soğuk servis yapın. Ve Yeşim ablanın dediği gibi gerçekten de yaşpasta lezzetinde oluyor. Afiyet olsun

12 yorum:

  1. ımmm nefis şeftalinin zamanıyken iyi gider yani ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. şulem merhaba evde pasta tabanım yok vede hazırlamay vaktim.bunu bisküviyle yapsam olur mu sence .gerçi denememk için kendimi zor tutuyorum oğlum uyanmadan yapmak istiyorumda(kalbini çok kırdım bugünde:((

    çok güzel gürünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. yalancı değil sahici ve harika bir pasta olmuş canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. beğenmenize çok memnun oldum ablam.ellerine gönlüne sağlık...şimdiden tatlı sahurlar diliyorum.öpüyorum...
    bu arada sen çok yeteneklisin biliyorsun değilmi...

    YanıtlaSil
  6. Çok nefis,çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık...
    Yeşim ablanın tariflerinin hepsi birbirinden özeldir...

    YanıtlaSil
  8. harika bir yaz tatlısı çakma yeturla lezetler he çok hoşsun cnm eline saglık:))

    YanıtlaSil
  9. sarımutfak handejim zaten bende evdeki şeftalileri değerlendirmek için yaptım yoksa tarifin orjinali böğürtlenli.teşekkürler canım

    bigojum hiç farketmez keksizde yapabilrsin, kakaolu bisküvi ile de yada varsa kedidilide gayet yakışır.

    suzanjım teşekkürler

    yeşim abla koltuklarım kabardı walla senden bunu duymak benim için çok başka bir şey. bazen yaparken ve yazarken utanıyorum hep kadının tariflerini alıyorum diye ama ne yapayım hepside öylesine usta elinden çıkmış olduklarını belli ediyorlarki . öpüyorum ellerinden takibindeyim her zaman :)

    pembe kekik çok teşekkür ederim.

    dilekjım dimi yaa hangisini yapayım bazen şaşırıyorum daha sırada birkeç tarif daha var yaınlanacak bekliyorlar.

    mavii ee ne yapayım gerçi yetişemem yeşim ablaya ama arkasından gidiyorum.teşekklürler canım

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar güzel görünüyor. Renge bayıldım. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. şeftalıyı pastalara tatlılara çok yakıştırıyorum harıka oluyor,ellerıne sağlık canım...

    YanıtlaSil
  12. buzdolabındaki şeftalileri değerlendirmek için güzel paylaşım teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil