2 Ağustos 2011 Salı

İLK İFTAR SOFRAMIZDA NELER VARDI?

Herkese Merhaba ;

Günler, haftalar, aylar hızla geçiyor derken bir Ramazan ayı daha geldi. Nedense ben her ramazan ayında ayrı huzur ve heyecan duyuyorum.
Ve hep günler öncesinden hazırlık yapmak istiyorum ama bir türlü başaramadım henüz. Bu ramazan da aynı şey oldu dolaba börek, köfte gibi yiyecekler hazırlayıp koyacaktım ama çok yoğun bir anne, iş kadını ve evhanımı işlerimden fırsat bulupta yapamadım. Ama mübarek ay kendi bereketi ve bolluğuyla geliyor işte. Dün akşam eve giderken ne yemek yapsam derdindeyken birde baktım masamız dolmuş bile.

İftar menümüz şöyleydi;
EZOGELİN ÇORBA
  • 3 yemek kaşığı kırmızı mercimek
  • 2 yemek kaşığı pirinç
  • 2 yemek kaşığı ince bulgur
  • 1 yemek kaşığı nane
  • 1 çay kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı acı kırmızı toz biber
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 küçük boy kurusoğan
  • 5-6 bardak kadar su
  • tuz
Yapılışı; Soğanı küçük doğrayıp yağda kavurun.
Soğanlar kavrulunca içine nane, kekik, biberi ilave edin.
Salçayı ekleyin kokusu çıkana dek kavurun.
Üzerine kuru bakliyatları ilave edip suyu ve tuzunu ekleyin. Önce yüksek sonra kısık ateşte pişmeye bırakın...Limonsuyu ile servis edebilirsiniz. Afiyet Olsun.

5 yorum:

  1. cnm ellerine sağlık hepsi harika görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. bende tam sendeydim şekerim.@canımçektipişirdim

    YanıtlaSil
  3. offf kadayıf harika görünüyorrrrrrrrrr. :)

    YanıtlaSil
  4. bence de şekerim ama ben yemedim ve yemiycem de bu ramazan da tatlıya hayır kampanyası başlattım :)

    YanıtlaSil
  5. harika bir masda canım.ben kadayıfı alıp kaçsam süper olurdu hani.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil