21 Ağustos 2011 Pazar

İFTAR SOFRASI (1)

Orucu nasıl tutucaz günler çok uzun yorulurum, susarım derken işte nerdeyse bitti bile. Şu ara tatil planı yaparken bayramı beklemek ramazanın son günlerini daha da keyifli hale getirdi benim için. Bu arada ben fırsat buldukça misafir ağırlamaya çalıştım. Ancak çoğunlukla misafirlerimi haftaiçi aldım haftasonları başka planlarımız vardı işten gelip hazırlanmakta bayağı bir yorduğu ve iş yerinde de çok yoğun olduğumuz için masalarımı menümü ekleyemedim. Dün bir arkadaşımla konuşurken senin bloguna bakıp menü ayarlıycam kendime deyince ramazan ayı bitmeden ekleyim en iyisi belki birilerine fikir verebilirim telaşıyla işte bugün oturdum laptop ın başına. (Daha doğrusu laptop oturdu kucağıma)

Bu sofra çok sevdiğim arkadaşlarım için hazırlanmıştı. Hazırlıklar sırasında alelacele çekilmiş bir foto.

Kuru kayısların aralarını bıçak yardımıyla açtım ve içlerine badem koydum. Siyahlar kuru erik (Peyman) bayılıyorum son zamanlarda favori kuru meyvem.
 Ufak bir kahvaltı tabağı hazırladım aslında peynir tabağımda vardı ama onu çekmeyi unutmuşum snaırım. Tereyağı ESSE den aldığım tereyağ bıçağım ile şekillendirdim tam bıçak ucu surmelik oldular.
 Zeytinyağlı barbunya taze barbunyadan yapılmıştı hazır mevsimi iken bol bol alıp saklamak lazım aslında. ben bu seneye kadar hiç tazesini yememiştim meger ne çok şey kaçırıyormuşum süper bir lezzet.
 Zeytinyağlı patlıcanım resimden pek iştah açıcı görünmüyor ama sofrada bayan misfirlerim tadını çok beğendiler. Başka bir adı var mı bilmiyorum ama ekleyip çok az karıştırarak sadece kendi suyuyla pişirdim. Üzerine bol maydanoz ile ertesi güne lezzeti daha da artmış olarak yedik.
Veeee işte yemeklerin yemeği İç Pilavlı Tavuk Dolma. Üzerine bakıpta yanık sanmayın onlar sosun fazla olduğu yerler. İşte buda bir Yeşim Abla harikası kendi blogunda o kadar güzel anlatmış ki  tarifi ben aynen uyguladım ve yemek sonunda bu cam tepside bir parça tavuk kalmamıştı. Bende en kısa zaman da eklemeye çalışacağım.

Tatlı olarak da Bağdat tatlımız ve Şeftali soslu yalancı pastamız vardı. Tarifi için tık tık 
Bir de sigara böreğimiz vardı tabiii. Ama onunda resmini çekmemişim.

9 yorum:

  1. bana mı seslendin geliyorum sofrana:)
    ne güzel görünüyor ellerine sağlık şule hepsi birbirinden güzel bunların .birgün sana iftara gelebilirmiyim:))

    YanıtlaSil
  2. Allah kabul eylesin enfes sofra hazırlamışsın:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. off offf.süper bir masa olmuş canım.hepsi bir harika.tamda benlik lezzetler.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Elinize hazırladığınız herşey çok güzel olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık.Hepsi birbirinden nefis olmuş.Peyman'ın kurutulmuş mürdüm eriğine ben de bayılıyorum.Çok güzel gerçekten ama sizin yemeklerinizin yanında sönük kaldı.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel bir iftar sofrası olmuş canım senin ellerine sağlık yiyenlere afiyet olsun
    Allah kabul etsin tekrarını nasip etsin

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık..ben de şimdi sahura hazırlanıyorum, sofranı görünce daha da acıktım...

    YanıtlaSil
  8. harika bir sofra olmuş şulecim ellerine sağlık canım benim...tavuk dolmasının beğenilmesi beni ayrıca çok mutlu etti...şifalar olsun...
    şulecim samimi olarak söylüyorum.tüm yaptıklarını dikkatli inceliyorum inan bana çok başarılısın.sende başka bişi var...ya nerelisin aslen çok merak ettim yoksa benim tahmin ettiğim mi?

    YanıtlaSil