26 Ağustos 2011 Cuma

İÇ PİLAVLI TAVUK DOLMA


Hayatımda ilk defa tavuk doldurdum. Bu kadar iddialı bir yemek yapacağımı hiç düşünmemiştim. Ama sağolsun Yeşim Abla blogunda o kadar güzel anlatmış ki, acayip gaza geldim yapabilirim galiba dedim ve yaptım. Ben çok korkarak ikram etsemde misafirlerim çok beğenerek yediler ve yemek sonunda tepside bir lokma tavuk kalmamıştı. Biraz da servisi beni korkutuyordu ama borcamı aldım masaya getirdim ve keskin bir bıçakla tam ortasından ikiye böldüm içinden çıkan buharla ufak bir şov yapmış oldum, sonrasında da kim neresini istiyorsa  bıçak ve çatal yardımı ile kesip tabaklara koydum. Tabii bu arada tabağa biraz iç pilavdan biraz da bademli pilav koyarak servis yaptım. Bence herkes yapmalı. Yetur'la lezzet karelerinde işlem aşamalarının da resimleri var dilerseniz burdan da bakabilirsiniz.

Malzemeler: (Orta boy bir tavuk için)
  • 1 bardak pirinç
  • 2 yemek kaşığı kıyma (eşim sevmediği için ben eklemedim ama eminim çok yakışıyordur)
  • 1 kurusoğan,
  • Kuş Üzümü
  • dolmalık fıstık
  • 1 tatlı kaşığı salça,
  • tuz,karabiber,yenibahar
  • tarçın (ben ekledim)
  • 1 su bardağı kabukları soyulmuş badem (ben beyaz olan pilavıma koydum)
  • sıvıyağ

Kuru soğanı yemeklik doğrayın ve az sıvıyağda şeffaflaşana dek kavurun üzerine dolmalık fıstıkları  ekleyip kavurmaya devam edin. Önceden tuzlu ve limonlu suda beklemiş pirinci yıkayıp  üzerine ekleyerek orta ateşte kavurmaya devam edin. Salçayı, kuş üzümünü  ekleyip sadece tuzu ilave edin ve üzerini örtecek kadar su koyup yarı pişmiş olacak şekilde pişirin. Ilıyıncaya dek bekletin. Sonra üzerine karabiber,yenibahar ve dilerseniz  bademleri de ekleyip pilavımızı karıştırıyoruz. Bu arada tavuğumuzun içini dışını güzelce temzileyip yıkıyoruz. Tuz ve limon ile iyice heryerini ovalayın. Sonra tepsi içine tavuğu koyup alt kısmından pilavımızı kaşık yardımı ile boyun bölgesi yan kısımlar ve tüm içe eşit şekilde çok sıkı olmayacak şekilde dolduruyoruz. Tavuk hacminin 2 katı büyüyor. Önceden steril ettiğimiz iğne ve iplik ile alt kısmından dikiyoruz. Üzerine dilerseniz ekstradan salçalı baharatlı sosta sürebilirsiniz yada benim gibi Knorr'un dağ kekikli susamlı tavuk çeşnisini kullanabilirisiniz. Ya da Yeşim ablanın dediği gibi  tuzlu su...tuzlu su hem derisinin güzel kızarmasını sağlar hemde lezzet veriyormuş... Unladığımız hindi poşetimize tavuğu yerleştirip fırın tepsimize alıyoruz. 200 derece fırınımıza verip tavuğumuz nar gibi kızarana dek pişiriyoruz.Ben tam 2 saat pişirdim.
 Dilerseniz servis için tekrardan sade bademli pirinç pilavı pişirip oldukça büyük bir servis tabağına sade pilavı koyup orta kısmınında boşluk bırakıp tavuk dolmasını yerleştirebilirsiniz. Afiyet Olsun

Not: Biz çok beğendik ve sık sık yapıyorum Tavuk Doldurmayı! Resimlerimi de yeniledim. Bu resimdeki tavuğun üzerini sadece limon ve tuz ile ovdum.

17 yorum:

  1. nefis olmuşş.. çok şık ve iddealı:)
    eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Nar gibi kızarmış, nefis görünüyor. Rahmetli Erol Taş'ın filmlerindeki gibi tavuğa saldırasım geldi:)) Afiyetler olsun. Hayırlı kandiller.

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık şulecim çok güzel olmuş canım.şifa olsun.
    yaşımı sormuşsun .46 yaşındayım canım.bende senin tatlı yanaklarından öpüyorum.kandilin kutlu olsun canım benim.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Harika kızarmış şölen yemeği gibi olmuş ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  5. Offf ama offf !
    Oruçluyken böyle görüntüler insanı bitiriyor.
    Harika görünüyor canım..
    Ellerine sağlık.
    Hayırlı kandiller.

    YanıtlaSil
  6. Ne guzel kizarmis, nefis gozukuyor. ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  7. oh oh ne guzel kizarmis, tam esime gore :) ellerine saglik

    YanıtlaSil
  8. Bence süper olmuş bu :)) Ellerine sağlık canım.
    Kandilin mübarek olsun

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık bu arada canım yoruma cevaben: Hayatın Tatları ah canım benim kıyamam sana ben ya! Rabbim en güzel ydışı gezilerini sana nasip etsin. Bak tam Kadir gecesi çok yürekten diledim hisset e mi? .)

    YanıtlaSil
  10. ellerıne sağlık canım,iyi bayramlar

    YanıtlaSil
  11. hayırlı bayramlar diliyorum
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  12. canım hayırlı bayramlar dılerım:))))))))))

    ellerıne saglık....

    YanıtlaSil
  13. canım hayırlı bayramlar dılerım:))))))))))

    ellerıne saglık....

    YanıtlaSil
  14. harika görünüyor arkadaşım ellerine sağlık..bayldım:)))

    YanıtlaSil
  15. Bayramın kutlu olsun canım..
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  16. Bayramini kutluyor kucak dolusu sevgi ve selamlarimi gönderiyorum.SERAP

    YanıtlaSil
  17. bu ne guzel bir gorunum boyleee ilk firsata deniycem.
    Ellerine saglik
    Sefa

    YanıtlaSil