5 Ağustos 2011 Cuma

ERİK KOMPOSTOSU

Eklenmeyi bekleyen sırada bir çok tarifim var ama şu saatlerde sıcak iyice bastırmış ve ben buz gibi kompostomu hayal ederken başka tarifi yazmaya elim gitmedi.Bu ara bloglar arasında da pek bir revaçta zaten.

Malzemeler:
  • 1 kilo kırmızı erik
  • 1,5 su bardağı şeker (Ben 1 ekledim az şekerli sevdiğim için)
  • 1 tane çubuk tarçın
  • 6-7 tane karanfil
  • 2-2,5 lt su
Yapılışı; Erikler güzelce yıkanır ve diğer malzmeler ile tencereye alınır. Kaynamaya bırakılır. Bir iki taşım kaynadıktan sonra bir müddet ağzı kapalı bekletilir ve soğuk soğuk ikram edilir. Afiyet Olsun.

5 yorum:

  1. Offf şimdi buz gibi ne gider:))Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. rengide nasıl güzel canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Renk harika olmuş canım ellerine sağlık. Zaten bu sıcakta ve ramazanda en güzel bu içecekler gider :D

    YanıtlaSil
  4. çok severim bende bu nefis içeceği.dün içine vişne ilave edip birlikte hiç şeker koymadan pişirip tortusu ile birlikte süzerek hazırlayıp iftar ve sahurda içtim.hem şekerimi düşürdü hemde gün boyu hiç acıktırmadı..tavsiye ediyorum tatlım...ellerine sağlık.öpüyorum gönülden çok.hayırlı iftarlar.

    YanıtlaSil
  5. sule hanım merhaba,
    Nedense türkçe karakter kullanamıyorum su anda:( neyse, yorumunuz için çok teşekkür ederim. Elimden geldiği kadar ama dediğiniz gibi keyifle zevkle paylaşıyorum tariflerimi. Çok fazla bildiğimi iddia etmiyorum, her gün yeni bişeyler öğrenmek, hep öğrenme sürecinde yaşamak, öğrenci olmak bence en güzeli :)
    Tanıştığımıza sevindim, hayırlı ramazanlar ve hayırlı iftarlar diliyorum.
    Bu arada erik suyu ben de daha dün yaptım :)
    Çiğ börek tarifinizi de not alıyorum, en kısa sürede deniycem ins.Hamuru tıpkı yörsan da yediğimiz gibi incecik görünüyor, tebrikler arkadaşım,sevgilerimle...

    YanıtlaSil