5 Temmuz 2011 Salı

TAHİNLİ SARMA POĞAÇA

Herkese kocaman bir MERHABA....
Diyet yapıcam kilo vericem diye nasıl da ihmal ettim burayı dimi....
Gerçi bu arada başka şeylerde oldu tabii. Mesela bel fıtığım yüzünden sürekli yatmam gerekti, erkek kardeşim evlendi. Çocukların okulları yaz tatiline girerken gösterileri vesaireleri ile koşuşturduk. Yurtdışından misafirlerimiz vardı.
Özetle böyle, benim için yoğun bir Haziran geçti bitti. Şimdi iş'teyim.Heyecanla acaba ne zaman tatile gideriz diye bekliyorum.

Bu poğaçaları ben hastayken bir gün annemler bana geldiler ve ben dayanamayıp kalktım babam için yaptım. O çok sever çünkü tahinli hamur işlerini. Galiba bende ona çekmişim. O gün tamamı yendi bitti yaniii sıcakken karşı konulmaz oluyorlar.

Malzemeler:
  • 1 su bardağı tahin
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1/2 su bardağı fındıkyağı
  • 50 gr margarin (becel)
  • Aldığı kadar un (ben 3,5 su bardağı koydum)
  • tuz
  • 1 yk şeker
  • 1 paket ınstant maya
Yapılışı; Tahin hariç diğer tüm malzeme ile yumuşak bir hamur hazırlıyoruz ve en az yarım saat olmak üzere mayalıyoruz. Sonrasında hamuru ben pratik olsun diye 8 parçaya böldüm ve tabak büyüklüğünde açtım. Üzerine tahini bolca sürüp diğer bezeyide açıp üzerine kapattım ve onun üzerine de tahin sürdüm. Tüm hamuru bu şekilde açıp tahinledikten sonra buzdolabına kaldırdım yaklaşık 10 dakika sonra hamuru daha geniş ve daha ince olacak şekilde açtım kalan tüm tahini üzerine döküp sigara böreği şeklinde saracak gibi hamuru kestim ve sardım. Üzerine yumurta sarısı sürüp susam serptim. Sıcak fırında üzeri iyice kızara kadar pişirdim. Sonra çok pişman oldum keşke cevizde koysaydım diye ama biz böyle de bayıla bayıla yedik. Deneyecek olanlara şimdiden Afiyet Olsun diyorum.

12 yorum:

  1. canım benim günaydın.hoşbulduk.şükür kavuşturana.hepinizi çok özlemişim.bu arada sabah sabah poğaçaları görünce nasılda canım çekti.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. haziran ayı bizde de çok yoğun geçti,öncelikle geçmiş olsun sana,kardeşine mutluluklar dilerim.umarım en kısa zamanda tatile çıkıp bol bol dinlenirsin.tahinli poğaça nefis olmuş,ellerine sağlık.bizim evde de tahin çok tüketilir,çok severiz.sevgilerimle, hoşçakal.

    YanıtlaSil
  3. sevdajım sana da yaparım şekerim.. Bende buraları çok özlemişim walla.

    nazmiye ablajım çooook çok teşekkür ediyorum.öptüm senii

    YanıtlaSil
  4. ayy canım al bendende o kadar..bende bayılırm...
    ama bunları evde yaptıgımız suerece olmayacak veremıcez kıloları...gercı ben kolayını buldum .hem ev ahalısıne hem kendıme yapıyorum...
    benımkıler lıght olanlarıı tavsıye ederım..hem mutlu oluyorsun hemde herkes yerken sende yıyorsun..baka kalmıyorsun:))))))))))

    sevgıler.zeynep.

    YanıtlaSil
  5. zeynepcim senin ki süper fikir şekerim üşenmesen bir ara bende light tarifler denemeye başlayacağım

    YanıtlaSil
  6. Süper görünüyor, ellerinize sağlık. Tahinli çörek yapmanın en pratik yolu galiba, bu fikri sevdim:))
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Birsel ve İrem; aynen öyleee. Tek tek açıp sarmaktansa böyle yapmak kolay geliyor bana. teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Ah o diyet olayları yok mu?tüm bayanların sorunu gibi.))Geçmiş olsun bel fıtığı için.Kardeşine mutluluklar,çocuklara iyi tatiller diliyorum.Ailenize şimdiden sağlıkla mutlu tatiller diliyorum.Vee lezzete gelince görüntü süper,içinde tahin de varsa lezzetinde süper olduğuna eminim.Ben de tahinli lezzetleri çok seviyorum.Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. tahinli çörek... kilolar nereye gidecek. ellerine sağlık. çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  10. POĞAÇA ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  11. senin bu tarifler beni öldüriiii öpüorum:)

    YanıtlaSil
  12. tahinli olan herşeye bayılırım cnm çekti valla şekilerdie aynı hazır satılanlar gibi olmuş elinize saglık sevgiler

    YanıtlaSil