29 Temmuz 2011 Cuma

PUDİNGLİ KEK

Ahhh bu kek var yaa bu kek.
Muhteşem bişey.
Tadına bayıldım.
Hünerli Bayanlar da gördüğüm de çok merak etmiştim acaba tadı nasıl oluyor ki diye. Ama kremşantili kurabiye ve poğaçadan sonra hiç tereddüt etmedim ve kesinlikle yapmalıyım dedim. Sizlere de mutlaka deneyin diye öneriyorum. Üzerine yada arasına kremşanti, krema  ile pasta bile yapabilirsiniz. Ben tarife Müge Hanımdan farklı olarak çikolata ekledim sadece.


Malzemeler:
  • 4 Adet yumurta
  • 1 Su Bardağı Toz Şeker
  • 1 Su Bardağı  Süt ya da Yoğurt (ben süt kullandım)
  • 1 Su Bardağı Sıvı Yağ 
  • 2 Su Bardağı Un
  • 1 Paket Kakaolu Puding
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • çikolata parçaları (Ben 1 paket çikolatayı 16 parçaya böldüm)
Yapılışı; Oda sıcaklığındaki yumurtaları, şekerle iyice çırpın. Süt ya da yoğurdu ekleyin, biraz daha çırpın. Sıvı yağı ekleyin. Ayrı bir kaba, un, kabartma tozu ve pudingi birlikte eleyin. Unlu karışımı, sıvı karışıma ekleyin . 25x25 cm. kare bir borcama yağlı kağıt serin. Karışımı boşaltın. Ben bu aşamada dilimlediğim çikolatalarımı  keki dilimleyeceğim şekilde yerleştirdim. Orta büyüklükte 16 dilim yapacak şekilde. Önceden ısınmış, 180 derece fırında, 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.Afiyet Olsun.

Not: Ben çikolataları dalgınlıkla kek hamurunun içine iyice oturmuştum ama malesef dibine çökeceği aklıma gelmemişti. Fakat yanlışlıkla güzel birşey oldu. sanki çikolataya oturtulmuş kek dilimlerim oldu. :)

11 yorum:

  1. hala denemedim ben:(((
    ellerine sağlık gerçekten nefis görünüyor artık denemeliyim:))

    YanıtlaSil
  2. handejim saol bitanem. dene mutlaka beğeneceğine eminim..

    YanıtlaSil
  3. bende denedim çok güzel olmuştu.senin kekde harika kabarmış canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. sevda teşekkürler canım. Afiyet olmuştur o zaman size :)

    YanıtlaSil
  5. elinize saglık bende denerim muhakkak ben pudingi pişirip üzerine döküyordum içinde bi keresinde çilekli puding dendim ne yalan diyim olmamıştı :D:D:D:D bu çok güzel kabarmış

    YanıtlaSil
  6. mavii jim teşekkürler bende tereddüt ettim aslında ama sonuçtan memnun kaldım umarım sende kalırsın. şimdiden afiyet olsun sana..

    YanıtlaSil
  7. Ankara'da olsaydim elmali tartin yarisini size kesin getirmistim..Ankarami da özledim bu arada..
    Sevgiler
    cali

    YanıtlaSil
  8. bende yaptım bu kekten cok güzel oluyor...bak yine aklıma düştü:)tabakta çok şirin buarada:)

    YanıtlaSil
  9. harika kabarmış ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. eline sağlık kesinlikle denicem

    YanıtlaSil
  11. Ben deniyorum şu an fırında😊😊

    YanıtlaSil