28 Temmuz 2011 Perşembe

MANTAR DOLMASI

 Bu akşam, dün ve ondan önceki günlerden kalma azar azar yemeklerim vardı. Yeni bir yemek yapsam diğerleri kalcak yapmasam az gelecek diye diüşünürken mantar dolması geldi aklıma. Sonuçta tek başına bir ana yemek olmadığı içinde tamamlayıcı olarak çok iyi seçenek olur dedim ve mantar dolma yapmaya karar verdim. Daha önce hiç yapmadım mantar dolma! Nasıl yapılır ne konur hiç bilmiyorum ama kendi damak zevkime göre yaptım bişeyler ve süpriz misafirimizde çok beğendi Alpan da.. Tabii az yemekle süpriz bir misafir olunca çeşit olsun diye hemen bir patlıcan közledim ve hep yapmak istediğim ama bir denk getiremediğim biber sarmalarımı da hazırladım.Ama  Biber sarmalarımı artık başka bir postta yazarım.Bu arada burdan bütün bloggerları tebrik ediyorum. Ben bu fotograf işini hiç beceremiyorum. Kaç kez kahvaltı masası akşam yemeği davetleri yaptım evde ama ben hiç birini görüntüleyemedim. Bu akşam da aynı şey oldu. Alpandan rica ettim o da saolsun balkondaki o azıcık ışıkta  kendi gölgesi altında çekmiş fotoları anca bunlar eklenebilir durumdaydı. Resimler kötü de olsa lezzetler süperdi...Denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:
  • Dilediğiniz kadar irice mantarlar
  • 2 orta boy patates
  • 1/2 bardak süt
  • su
  • tuz
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • kaşar rendesi
  • tuz
  • karabiber
Yapılışı; öncelikle patatesleri soyup iri küpler halinde dilimledim.Süt ve üzerini kapatacak kadar su ekleyip tüm suyu çekene kadar haşladım. Patatesler iyice yumuşadığında kaşar ve tereyağını ekledim ve blendırdan geçirdim. tuz ve karabiber ekledim. Patatesler haşlanma aşamasında iken mantarlarımı güzelce temizledim ve limonlu suda beklettim. Sonra hafif yağlanmış güveç kabına mantarları yıkayıp dizdim tuzladım ve ısınmış fırında yaklaşık 10 dakika pişirdim. Sonra fırından alıp içlerine patates püresinden 1 er kaşık koydum ve tekrar fırına sürdüm. 10 dakika da püre ile  birlikte piştikten sonra üzerine bolca kaşar rendesi koydum ve kaşarler eriyip kızara kadar daha fırınladım. Hazırladığım püre mantar sayım içim fazlaydı siz yaparken 1 tane iri patates ile yaparsanız tam olacaktır. Ben oğluşum püreyi seviği için fazla yaptım. Afiyet Olsun

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık ben de çok sseverim mantar dolmasını sıcakken çok güzel oluyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Nossa!!! Que pratos deliciosos... não sou boa na cozinha, mas admiro a arte, fico babando de ver suas comidas, rsrs Estou um bom tempo em seu blog, não consigo parar de ler e admirar o resultado de suas receitas, a solução é me tornar sua mais nova seguidora, daí vou estar sempre por aqui, quem sabe aprendo?Tenho um blog também, mas trato de trabalhos manuais, faça-me uma visita http://wwwarteemanhacom.blogspot.com/, beijinhos, parabéns!

    YanıtlaSil
  3. ben mantar yemiyorum ama görüntü çok güzel canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Özgenjim dimiii yaa sıcak sıcak yemek lazım. yoksa bi tadı olmuyor

    Marcia ziyaret ve yorum için teşekkürler

    sevdajım inanırmısın ben elimi bile vurmazdım 1-2 yıl öncesine kadar ama kocam çok seviyor diye yapıyordum şimdilerde de azar azar yiyorum bile.

    YanıtlaSil