9 Haziran 2011 Perşembe

PORTAKALLI KURABİYE

Yıllardır en favori kurabiyem olmuştur. Çok severek yapıyorum ve (malesef) yiyorum. Ben bu kurabiyedeki karbonat ve portakal kokusuna bayılıyorum. Aynı pastanedekiler gibi oluyor.

Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı fındıkyağı
  • 5 su bardağı un (yaklaşık)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket karbonat (1 tatlı kaşığı)
  • 2 portakal kabuğu rendesi
Yapılışı,Toz şekerden 2 çorba kaşığı kadar ayrılır ve diğer tüm malzemeler ile iyice karıştırılarak yoğrulur. Ama  unu kontrollü koymaya dikkat edin. Fazlada yoğurmayın çünkü bu seferde hamur yağı kusmaya başlayacaktır. Bu arada fırınınızı 250 dereceye ayarlayın.Yağlı kağıt serili tepsiye ceviz büyüklüğünde yuvarladığınız hamurunuzu şekere batırıp dizin.Ben kurabıiyelerimin üzerine yumurta sarısı sürdüm dilerseniz sizde sürebilirsin her iki şekilde de güzel oluyor. Fırına sürdükten 5 dakika sonra fırının ısısını 180 dereceye düşürün ki kurabiyelerimiz güzelce çatlasınlar. Afiyet Olsun

8 yorum:

  1. senii sevmiyorum artık:)))))canım ellerine sağlık...brda denicem o kadar tarif var ki..ilk fırsatta başlıycam denemelere ama önce tatlılardan başlıycam..öptüm:)

    YanıtlaSil
  2. ay bende kendimi sevmiycem güya diyetteyim aklım hep kurabiye börekte...

    YanıtlaSil
  3. çok güzeller ellerine sağlık canım bayıldım bunlara tarifi aldım:)))

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor canım.ben portakal aromasını tatlılarda çok beğenirim.ellerine sağlık canım.hayırlı cumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  5. cnm ellerine sağlık portakal aroması çok güzel oluyor kurabiyede..

    YanıtlaSil
  6. hamarat arkadaşım benim ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. handejim denediğinde inş. sende beğenirsin .

    sevdam sana da hayırlı cumalar şekerim.

    canımçektipişirdim miss miss kokusu rengi bencede portakal çok yakışıyor ama limon da olabilir tabii

    yedirengim saol bitanem


    zeymuranjım seninde ellerine sağlık(yorum için )

    YanıtlaSil