11 Haziran 2011 Cumartesi

MİNİ PİZZA VE SALAMLI ZEYTİNLER

Minik kuşumun okuldaki son günlerinde, öğretmenleri biraz olsun çocukların kafası dağılsın okul bahçesinin tadını çıkarsınlar diye piknik yapmaya karar vermişler. Okulumuzun bahçesi ödüllüdür bu arada.  Okula girdiğniz anda gerçekten insanın içi açılıyor. Her yerde çimler ağaçlar çiçekler var. Üstelik okulun kendi serası da var çocuklar kış boyu orda yetiştirdikleri çiçekleri mevsimi gelince bahçeye kendi minicik elleriyle dikiyorlar. Kızım banada menekşe dikip getirdi bu sene.. Geçen senede adını bilmediğin çok güzel yaprakları olan bir çiçek getirmişti. Çok takdir ediyorum okul sahibi Mete Beyi ellerine ve emeğine sağlık.(acaba biraz daha övsem özel bir indirim alırmıyım ki) :)
Neyse konuya döneyim Eylül hanım çok heyecanlı tabii sürekli birşeyler söylüyor "kurabiye yapalım" "kek yapalım" meyve salatası yapalım" börek yapalım" "sosis kızartalım" .. Bende düşümdüm taşındım çocukların severek yiyecekleri birşeyler olsun istedim veeeeee işte mini pizzalar geldi aklıma....


 Aslında tek çeşit yeterliydi ama biliyorum ki çocuklar pizzanın içindeki sosis hariç diğer malzeleri çıkarıp yiycekler o halde bende zeytini onların seveceği bir şekilde yaparsan belki yemeleri için özendirebilirim diye düşündüm ve Eylül'ün söylediğine göre başarılı da olmuşum. Eve geldiğinde neden "o zeytinlerden çok yapmadın ben sadece 1 tane yiyebildim" diye yakındı kuzum... :)


 Tarif etmeye gerek yok sanırım gayet basit..

Pizzamın tarifini de inşallah en kısa zamanda ekliycem şu an çok geç oldu..

(Bu bölüm 14/06/2011 tarihinde eklenmiştir.

Ben her zaman aslında süt,tuz ve un karışımı ile göz kararı bir hamur yoğururum ama bu sefer hamuru ekmek makinamda yoğuracağım için kullanma kılavuzu içindeki Pizza hamurunun tarifi ile yaptım ve tam kıvamında oldu. Sizede tavsiyem makineniz varsa onda yoğurun yoksa vereceğim ölçülerde siz kendiniz yoğurun.

malzemeler:

200 ml ılık su
1,5 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı fındıkyağ
3 yemek kaşığı süt veya süt tozu
600 gr un
2 tatlı kaşığı kuru maya
2 adet domates
kekik
tuz
1 kaşık salça
sosis,sucuk,pastırma vs(dilediğiniz malzeme)
kaşar rendesi

Yapılışı; yukarıdaki veriliş sırası ile tüm malzemeleri makineye ekliyoruz ve Hamur programında çalıştırıyoruz.Hamurumuz yoğrulup mayalanırken bizde domatesleri rendeleyip çok az sıvıyağda  pişiriyoruz dilediğiniz baharatı ekleyip salça ve tuzda koyduktan sonra iyice suyunu çekene kadar pişirip soğuması için bir kenara alıyoruz. 1.5 saat  kadar süren bir yoğurma ve mayalanma sürecinden sonra hamuru makineden çıkartıp gazını iyice çıkarana kadar elimizle yoğuruyoruz. Ben tüm hamuru 3 eşit bezeye böldüm merdane ile açıp çay bardağı ile daireler kestim. Yağlı kağıt serilmiş tepisye dizdim ve çatalla hamur üzerinde delikler açtıktan sonra üzerlerine hazırladığımız domates sosundan birer çay kaşığı kadar sürüyoruz. Dilediğiniz malzemeyi ekleyip orta ısılı fırında altları kızara kadar pişiriyoruz. Pizzaları fırından çıkarmya yakın üzerlerine kaşar rendesi ekleyip tekrar fırına sürüyoruz ve peynir eridikten sonra çıkarıyoruz ve afiyetle yiyoruzzzzzzz.Bu ölçüler de yaklaşık 50 tane küçük pizzacıklarımız oluyor. :)

15 yorum:

  1. Hiçbir çocuk bu nefis pizzalara hayır diyemez:)
    Ne zaman oğlumun arkadaşları gelecek olsa,benden illa ki pizza ister,ve ne kadar çok yaparsam yapayım tek pizza kalmayana kadar afiyetle yerler:)
    Bu da beni mutlu eder elbette..
    Eminim seninkiler de bayıla bayıla yemişlerdir.:)
    Afiyet,şifa olsun inşAllah..
    Sosisli zeytinlerinse ayrı bir güzellik.:)
    Mutlu haftasonları diliyorum..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  2. ikiside çok güzel ama pizzalara bayıldım cnaım.tarifini bekliyorum.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Harika yemekler donanmis masada. Ellerinize saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ÇOOOKKKK GÜZELLER ELLERİNE SAĞLIK,SEVGİLER

    YanıtlaSil
  5. pizzaların tarifini bekliyorum sabırsızlıkla...zeytinlerin sunumuda çok şık ilk kahvaltıya misafir aldığımda yapıcam:)

    YanıtlaSil
  6. AY AY NEFİS OLMUŞLAR CANIM
    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  7. cnm ellerine sağlık ikisinin de sunumu süper pizzalara ayrıca bayıldım tek atımlık tam benlik:))

    YanıtlaSil
  8. Çok şık görünüyor, tarifi bekliyor olacağım kaymak ve kadayıfıma hitap eden bir lezzete benziyor:))

    YanıtlaSil
  9. nefisss olmuslar canim. ELlerine saglik.

    YanıtlaSil
  10. canımcım pizzalara bayıldım en yakın zamanda tarifi bekliyorum:)ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. ne kadar güzel goruntuler bunlar ellerınıze sağlık

    YanıtlaSil
  12. nasılda güzel görünüyorlar valla canım çekti.yemeğim var ama canım pizza çekti şimi:)

    YanıtlaSil
  13. Maharet maharet kokuyor bu güzellikler.ellerinize sağlık.Bir Kayserili kızındanda böyle olur sanırım:))

    YanıtlaSil
  14. maşallah hamarat hatunsun ne diyim...gelcem yakınız bende birlikteyim mucuks:)

    YanıtlaSil
  15. çocuklara tatil oldu çok şükür artık çok yorulmuşlardır ve annecikler de onların sevdiklerini tabiki canı gönülden yapıp yedirme çabasındalar.. bizde o günleri geçirdik bir dönem. Ellerine sağlık pizza da diğer zeytinli de çok şirin ve sunumu açısından oldukça pratik seçim olmuş. annesi niey az yaptım öyle kuzusu bir tane yiyebilmiş bak:. sevgiyle kalın

    YanıtlaSil