6 Haziran 2011 Pazartesi

GÜL TATLISI

Herkese Merhabalar!!!
Ayy ne çok özlemişim buraları arada bir kumanda panelimi açtım gerçi ama hiç kimseyi ziyaret etme zamanım olmadı. Ama çok  hasta oldum ben. :( Neyse allah herkese sağlık sıhhat versin kesinlikle herşeyden ve herşeyden daha önemli.
 
Gül Tatlımı annemin günü için yapmıştım ama  tarifi yayınlamak bir kısmet olmadı. Bu tatlıyı bize kızkardeşim sevdirdi onun yaptıkları ama daha minik oluyordu benim pek sabrım kalmadığı için iri iri kesip sardım. Şerbetini saymazsak gayette hafif bir tatlı.

Malzemeler:
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı fındıkyağı
  • 1 çay bardağı erimiş margarin
  • 1/2 çay bardağı irmik
  • 1 paket kabartma tozu
  • un
Şerbeti için;
  • 3,5 su bardağı şeker
  • 2.5 su bardağı su

 Yapılışı; Tüm malzemeler iyice karıştırılır ve ele yapışmayacak bir hamur kıvamına gelene kadar un eklenir. 15-20 dakika kadar hamuru dinlendirdikten sonra hamuru bezelere bölün ve her bir bezeyi yarım santim kalınlığında açıp çay bardağı ile daireler kesin. Üç daireyi yarıları kapacak şekilde üst üste koyun ve sarın. Tam ortadan ikiye kesin ve gülleriniz hazır. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında iyice kızarıncaya kadar pişirin. Aslında bu tatlının şerbeti önce hazırlanıyormuş ve fırından çıkar çıkmaz soğuk şerbet sıcak tatlıya dökülürmüş ama ben çoğunlukla güllerimi öceden hazırlar ve misafirlerime ikram edeceğim zaman sıcak şerbeti soğuk güllere dökerim.Afiyet Olsun.

15 yorum:

  1. cnm geçmiş olsun bu tatlının tadından ziyade şekline bayılıyorum..

    YanıtlaSil
  2. Evet hiç sesin çıkmıyorsu canım.Özlettin kendini.Gül tatlısını çok severim ellerine sağlık.

    sevgilerimle;

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun canım,Rabbim sıhhat ve afiyette daim kılsın inş'Allah..
    Gül tatlısını ilk defa deneyip tutturduğum zaman çok mutlu olmuştum.:)
    O gün bugündür hep çok severim onu :)
    Ellerine sağlık..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. Çok geçmişler olsun canım.
    Ben de bir müddet yoktum ve ben de özlemişim buraları :))
    Gül tatlın nefis görünüyor ellerine sağlık.
    Sağlıcakla kal.......

    YanıtlaSil
  5. tatlın çok güzel görünüyor canım ayrıcada çok geçmiş olsun diliyorum çabuk iyleşirsin sevgiler

    YanıtlaSil
  6. çok geçmiş olsun canım.. gül tatlısını bende severim:) eline sağlık
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. çok geçmiş olsun iyi olmana sevindim tarif içinde teşekkürler ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. BİZİMDE GELİNİMZ SIK SIK YAPAR GERÇEKTEN GÜZEL BİR TATLI.
    SANDA GEÇMİŞ OLSUN İYİSİNDİR UAMRIMÇ SORUN FITIK DI DİMİ?
    ALLAH ŞİFA VERSİN CANIM BENİM

    YanıtlaSil
  9. geçmiş olsun canım... şerbetli tatlıların içinde irmik olanları severim bu da bana uygun bir tarif ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Geçmiş olsun canım
    Bende birkaç defa yaptığım halde bir türlü fotoğraflayamadım bu nefiss tatlıyı..
    Ellerine sağlık canım
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Öncelikle geçmiş olsun. Tatlın çok güzel ellerine sağlık. Bende bunu yapmayıda yemeyide çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
  12. ee maşallaaaah...sen bunları yapmaya devam et...ben salata yiyorum haberin ola:)mucuks:)

    YanıtlaSil
  13. geçmişolsun canım
    tatlın süper olmuş ellerine kollarına sağlık

    YanıtlaSil
  14. iştahım kabardı valla.. ama en çok kremşantili kurabiyeyi merak ettim. çok kolay hem de en kısa zamanda deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  15. canımcım geçmiş olsun.tatlından albilirmiyim canım çektide:))ellerine sağlık...

    YanıtlaSil