26 Mayıs 2011 Perşembe

SARMAL ÇÖREKLER


 
Ben bu kadar börek çörek kurabiye yaparken nasıl kilo vereyim yaaaaa... Yazık ama bana bence tüm bloglar aynı anda diyete başlamalıyız. Tam kendi kendime bu akşam dikkatli yiycem yeni bir şeyler yapmıycam diyorum ki mutlaka birilerinde yeni bir tarif görüp canım çekiyor ve gece vakti de olsa yapıyorum.
Bu çörekleri de yada börekleri canınız ne demek isterse geçenlerde eşimin bir arkadaşı bize geldiğinde yaptım. Sofra dergisi Şubat 2011 sayısında görmüştüm ve yapmak için fırsat bekliyordum. Sabah erkenden yola çıkacakları için kahvaltı da yemeleri için yaptım. Tabi beyler beğendiler tam kahvaltılıktı hatta Alpan arasına tahinde koyabilirdin diye yorum yaptı. Wayyy beee Alpan çörek tarzı birşeyi beğendi ve üstüne de alternatif sundu çok büyük gelişmeler var benim kocacım da...Tarif biraz kafa karıştırıcı ve zor gibi  gibi geliyor ama öyle değil ben mayalanma süreside dahil 1 saatte yaptım.

Malzemeler:
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 kahve fincanı fındıkyağı
  • 1 çay kaşığı mahlep
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 çorba kaşığı şeker
  • 1 paket instant maya
  • 125 gram oda sıcaklığında tereyağ
  • 1 yumurta sarısı
  • un

Yapılışı; Ilık süt, sıvıyağ, mahlep, tuz, tozşeker ve mayayı yoğurma kabına alın ve yumuşak bir hamur elde edene kadar azar azar un ekleyerek yoğurun. Üzerini kapatın ve ılık bir ortamda (ben çabuk mayalansın diye biraz fırını ısıtıp içine koydum) hamur iki misli kabarana kadar bekleyin. Hamuru 10 eşit parçaya ayırın ve her birini pasta tabağı büyüklüğünde açın. Tereyağını da 10 parçaya bölün ve açtığınız hamurdan birini düz bir zemine alın üzerine tereyağ sürüp ikinci hamuru koyun ve onun üzerinide yağlayın tüm hamurlara aynı işlemi yapın. Hamuru bu şekilde 15 dakika dinlendirin. Ardından tek parça ve ince  olacak şekilde hamuru açın. Rulo yapın ve 1 parmak genişliğinde kesin. (Adetler hamuru ne kadar ince açtığınızla doğru orantılı olarak artacaktır ben aceleyle kalın açtım ve 18 tane çıktı ancak tarifte 25 adet yazıyordu. ) Kestiğiniz hamurun dışta kalan açılabilecek ucuna işaret parmağınızla bastırın ve mezura gibi açın. Aynı parmağınıza yeniden sarın ve parmağınızı içinden çekin ve uçta kalan kısmı parmağınızı çıkardığınız oyuğa bastırın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı sürün ve önceden 200 derece de ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Afiyet Olsun.

Not: Çocuklarda çok sevdiler . Lezzeti Kruvasana benziyordu. Tabii benimkiler biraz daha kalın olduğu için daha bir çörek tadındaydı..

18 yorum:

  1. of of canım çekti gece gece süper görünüyorlar pc den geçip onların yanına gelmek istedim:)))))ama yaz geliiii yememek lazım....mahvettin beni:)ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. nefiss mutlaka deniyeceğim katlı yağlı tarifleri seviyorum ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Çok haklısın :)
    İnsan taze taze yaptıkça,yememek olmuyor :)
    Çok da güzel gözüküyorlar,tam kahvaltılık..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. canım harika olmuş ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  5. diğer blogunada yazdım yazdım yazdımmmmmm gönder didim:)blog azizliğine uğradım saiiiifeee görüntülenemiyor..ay sinir oldum...bilmem yorumum kaybolur mu:)))ee tatlım bunları yapınca insna ucundan azcık kaçırıyor...bende sufle yapayım akşam sevdiceğime:)

    YanıtlaSil
  6. nefisss .. en kısa zamanda deneyeceğim :) ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Canım;ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.Öptüm....

    YanıtlaSil
  8. bende her akşam diyete başlayıp sabah hamur yoğuranlardanım,şöyle mutfakta atıştırmalık olsun diye:)(biz blogcular asla diyet yapamayız)bu arada çöreklerde cumartesi kahvaltısına yakışır vaziyetteler hani...eline sağlık...

    YanıtlaSil
  9. En kısa zamanda denenmeli, çok lezzetli görünüyorlar, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Emegine saglik benim oglus hayrani olacaktir eminim:!!

    YanıtlaSil
  11. denencekler listesine aldım da şekil verme kısmı kafamı biraz karıştırdı:)dur bakalım gündüz sakin kafayla anlarım herhalde

    YanıtlaSil
  12. tam benim sevdiğim tarzda olmuş ellerine sağlık fıstığım.süpersin vallahi...öpüyorummm.

    YanıtlaSil
  13. Çok sık yaptığım ve eşimin çerez gibi tükettiği çöreklerden nefis oluyor ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  14. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel ve iştah açıcı görünüyorlar.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  15. hanımlar her yorum geldiğinde tek tek cevaplamak istedim ama blogger izin vermediii :(
    çok şükür düzelmiş herhaldeki yazabiliyorum şimdi...Güzel yorumlarınız için çok çok teşekkürler hepinizide kocaman öpüyorum

    YanıtlaSil
  16. Kandilin mübarek olsun...Berlinden sevgilerimi gönderdim.

    YanıtlaSil
  17. eline sağlık gülüm nefis gözüküyor nazik davetin içinde ayrıca çok teşekkür ederim planlarda ankara yok:) olursa neden olmasın:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  18. sulee ben geldim, evi temizleyim sonra donecegim yimeklere :)) Ama artik saglikli seyler :)

    YanıtlaSil