16 Mayıs 2011 Pazartesi

MERMER KEK

Herkese güzel ve mutlu bir hafta diliyorum.
Ankara da hava bugün çok güzel. Güneşli, yazdan bir gün yaşanıyor (nihayet)


Kekimi annemin günü için yapmıştım annemin fırını çok enteresan sık sık açıp tepsiyi çevirmek gerekiyor yoksa altını yakıyor. Bende o yüzden ne kalıba dökebildim nede kekin kabarmasına müsade ettim. Yoksa aslında çok hoş bir kek. Tarif yine Damak Tadından. Gül'ün yaptığı kek tabii yine olağanüstü bir gün bu tarifle mutlaka kendi evimde deneyip yeniden resimlerim. Tarifi aynen aktarıyorum ama ben kakao kullanmadım (evde kalmamıştı) sadece çikolata ile yaptım.

Malzemeler:
  • 180 gr oda sıcaklığında tereyağ
  • 4 yumurta akı
  • 4 yumurta sarısı
  • minicik tuz
  • 1/2 limon suyu
  • 180 gr şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 4 yemek kaşığı fındık tozu
  • 1 paket kakao
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 2 yemek kaşığı nutella
  • 150 gr nişasta
  • 200 gr un
Yapılışı; Yumurta akları minicik tuzla iyice çırpılır. Yumurta sarıları,şeker,vanilya çırpılır.Tereyağ,fındık tozu,limon suyu eklenip çırpılır.Un,nişasta,kabartma tozu elenip karışıma eklenip çırpılır.Karşıma çırpılmış yumurta akları eklenip kaşıkla karıştılır.Kalıp yağlanıp hafifçe unlanır.Karışım kalıba dökülmeden 2 yemek kaşığı ayrılır. 1paket kakao, nutella, süt 2 yemek kaşığı karışımla çırpılıp, tekrar diğer karışımın üzerine dökülür.Slikon spatula ile hafifçe karıştırılıp 175 C de yaklaşık 45 dk pişirilir. Afiyet Olsun.

21 yorum:

  1. canım kekin enfes olmuş,ellerine sağlık.Pişti durumuna gelince yeterki seninle pişti olayım sevinirim bile:))

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım Tadı güzeldir, Çok kabarmamışda görünmüyor.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. bence gayet güzel olmuş canım.bende şuan klasıkleşmiş portakallı tepsi kekimi(bu kış ayları için inşş son pişirdiğim)fırından çıkardım.bakalım nasıl oldu.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Canım,
    ellerine sağlık. Gayette güzel görünüyor. Fırının dilini bilmek diye bunun için diyorlar galiba.
    Dilerim kendi evinden de bize böylesine güzel ve senin içine sinen tariflerini paylaşırsın.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık.ismi ilginçmiş merak ettim tadı diğer kekten çok mu farklı oluyor?
    afiyet olmuştur şimdiye kalmammştır dimi:))

    YanıtlaSil
  6. yedirengim böyle düşünmene çok sevendim saol canım...

    feray ablajım teşekkür ederim süper moral veriyorsun...

    sevdajım niye son kez pişiriyorsun pişir pişir sen afiyet olsun..

    bülbülün yeri ablajım teşekkür ederim inşallah yapıcam...

    YanıtlaSil
  7. bigojum sanırım dokusu mermere benzediği içindir...tadı da pandispanya keki ile çikolatalı kek arasında değişik.. aslında gül yaparken üzerine çikolata sosu dökmüştü bende yapsam daha tadını çıkrırdı belki.. oooo kek biteli çok oldu tabii geçen hafta anneme yapmıştım...

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık gülüüm nefis gözüküyor hep söylemeden geçiyorum! bloğunun bu hali pek güzel olmuş:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. kek bu aksiliklere ragmen güzel olmuş bence:).ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. yemekbiraşkım saol canım benim. Blogun görsel durumuyla ben pek ilgilenemiyorum iş yoğunluğundan da erkek kardeşim saolsun aklına birşeyler geldikçe ekliyor çıkarıyor bende açtığımda süpriz oluyor çok zaman...

    zeymuran teşekkürler canım..

    esrajım sen nerelerdesin özlettin kendini. teşekkürler..

    YanıtlaSil
  11. ELLERİNE SAĞLIK CANIM BEN BU KEKİ ÇOK SEVİYORUM ÇOK LEZZETLİ OLUYOR BENCE GÖRÜNTÜDE GAYET GÜZEL..
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  12. canım bu keki ben mutlaka yapmalıyım mermer kek bayıldım vallahi ellerine sağlık
    fırın acizliğine rağmen çok güzel canım ellerine sağlık selamlar

    YanıtlaSil
  13. candan tarifler ayy çok teşekkür ederim çok mutlu oldum :)

    fatma ablajım sevinirim .. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. Çayımın yanında süper olurdu süperrr
    Elleirne sağlık canım
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. MMMMMM...ellerinize sağlıkk..enfessss

    YanıtlaSil
  16. Icindekilere bakilirsa gercekten nefis bir kek. Goruntu de gayet guzel bence. Ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  17. Güzel dilekleriniz için çok teşekkürler sizede çok geçmiş olsun bel fıtığı çok sıkıntılı bir rahatsızlık ağrısı bir taraftan hareket edememek bir taraftan 10 günden önce iyileşemiyosun birçok ilaç ve iğne olmanıza rağmen ALLAH beterinden esirgesin
    Elleinize sağlık kendi evimizde alışık olduğumuz fırınllarda daha kolay oluyor ama kekiniz yinede çok nefis görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil
  18. sen yaptıysan güzeldir canım
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  19. gül ablanın kekleri malum herkesin dilinde:)Ellerine sağlık canım:)))

    YanıtlaSil
  20. yeni tatlar denemeyi sevdiklerime ikramı yemekten çok severim..denenmiş ve cidden ama cidden doğru ve güzel tarifleri denerim:)bunu ilk defa duydum görüntüsü şahane ellerine sağlık tatlım:)bizede gel:)
    http://coco-jelly.blogspot.com/

    YanıtlaSil