5 Mayıs 2011 Perşembe

KREM ŞANTİLİ KURABİYE & KREM ŞANTİLİ POĞAÇA

Hangisini önce yayınlayacağıma bir türlü karar veremeyip, her ikisini bir postla çıkarmaya karar verdim. Her ikisinde de malzeme ortak ama tatlar birbirinden çok farklı ve olağanüstü.
Ben bayıldım doğrusu. Bloglardaki yorumları önceleri okurken yok canım mübalağaa ediyorlar herhalde diye düşünüyordum.Sonra paylaşım çoğalıp da herkes aynı şeyleri yazınca merakla bende yaptım. Tamamen gerçekmiş. Eğer hala denemediyseniz mutlaka bugün deneyin derim.


KREM ŞANTİLİ KURABİYE

Malzemeler:
  • 1 su bardağı fındıkyağı
  • 1 paket toz kremşanti
  • 3 su bardağı un
Yapılışı; Krem santi ile siviyagi cirpip ,unu yavas yavas ekleyin. Ceviz büyüklüğünde yuvarlayın ve fırında çok hafif pembeleşene kadar pişirin. Soğuyan kurabiyelerin üzerine pudra şekeri serpiştirin
İcine kakao (un miktari ayarlanarak), tarcin, cok ince cekilmis findik fistik katilabilir. Çikolatalı, muzlu yada orman meyveli krem santi cesitleriyle de denenebilir.



KREM ŞANTİLİ POĞAÇA

Malzemeler:
  • 1 poşet toz krem şanti
  • 250 gram yumuşak margarin
  • 1 paket kuru maya
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yumurta(bir sarısı üzeri için ayrılacak)
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 5 su bardağı un
  • 1/2 kalıp beyaz peynir
  • Maydanoz
Yapılışı; Bütün hamur malzemelerini karıştırıp ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.Üzerini kapatıp ılık bir ortamda yarım saat kadar  mayalanmasını bekliyoruz (ben hamurumu hazırladım ve spora gittim yaklaşık 1 saat kadar mayalanmış oldu). Mayalanan hamuru tekrar yoğurup 5 dakika daha mayalanması için bekletiyoruz.Daha sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle açıyoruz ve ortasına peynir koyup poğaça şekli veriyoruz.Yağlanmış tepsiye dizdiğimiz poğaçalarımızın üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında yaklaşık 30 dakika üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.Afiyet Olsun.

23 yorum:

  1. kurabiyeyi denedim ve harika sonuç aldım.poğaçayı şimdilik denemedim ama harika görünyor canım.mutlaka denemeliyım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. canım bende çok merak edıyorum uzun zamandır yapmak ıstıyorum ama bir türlü müsait olamıyorum bebege bakacak biri lazım eşimde çok yoğun bana şimdilik resımlerıne bakmak kalıyor,ellerıne sağlık,kurabıyeler de nefis görunuyor

    YanıtlaSil
  3. sevdajım dene kesinlikle kurabiyeden daha çok seveceksin... ben bayıldım.bende öptüm şeker

    zeymuranjım hkurabiye hiç vakit almıyor toplasan yarım saatte yemeye hazır. Bebiş uyurken bir dene göreceksin. teşekkür ederim canım.

    YanıtlaSil
  4. cnm ya sende yapmıssın artık bende yapmalıyım:))

    YanıtlaSil
  5. canımçektipişirdim; canım yap bencede çok kolay ve lezzetli tarifler..

    YanıtlaSil
  6. her ikiside harika bende deneyenlerdenim cok güzel vede pratik ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. kurabiyeyi bugün yapıcam sana dönerim nasıl olduğunu söylemk için
    görüüşürüz.

    YanıtlaSil
  8. Fatma ablajım dimi gerçekten pratik bir tarif..

    bigojum yap takipteyim . Umarım beğenirsin.

    YanıtlaSil
  9. Şantili kurabiyeyi denemek fırsatı bulamadım:)
    bu kadar blog hazırlıyorsa vardır bir lezzeti
    şantili poğaçada olduğu gibi ellerine sağlık canım enfes görünüyorlar.
    mutlu hafta sonları dilerim,öpüyorum...

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık nefis görünüyor.ben bu kurabiyeyi lokum koyarak arasına yapıyorum nefis oluyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. İnci yemek çok teşekkür ederim. Çok pratik mutlaka dene derim.

    umutlu hayat; lokum süper fikir. Bir dahakine denemeliyim. teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  12. canım benim yapıcam dedim yaptım.gerçekten güzel oldu .niye bana cok cabuk piştiğini süleemdin altlaır baya bir yanık oluştu:))neyse kazır yine yerim ben.
    bir de bişey sorcam unla mı alakalı bilmiyorum bbenim hamur bayağı tok bir hamur oldu şöyle iki avuçun arasına alıp yuvarlayamadım bende keserek yaptım.))
    ama pratik ve güzel bir tarifti teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. becerikli arkadaşım benim ikiside harika grünüyor,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. sezobigojummm ahhh yaa benim hatam ben burda arkadaşlara falan anlatıyorum yaa hep tarifleri onları tembihledim aman dikkat çok çabuk pişiyor diye. Yapmaya niyetlenmekle kurabiyelerin pişmesi 30 dakika ..Dur ben bir yerlere not yazayım en iyisi. Hamurun kıvamı bende de öyle oldu çok sıkmadan yuvarladım biraz basssam üstlerine dağılıyordu ama ben daha önce tahinli kurabiyeden idmanlı olduğum için pes etmedim devam ettim şekerim ve hepsini yuvarladım. Afiyet şeker olsun ama yanmasına üzüldüm. hay allah yaaa...

    yedirenk; saol canım.. sende ayrı bir becereklisin ama...

    YanıtlaSil
  15. i got a cooking blog too, i'm from chile
    maybe you'd visit it.

    Your preparations looks nice!
    greetings ♥

    YanıtlaSil
  16. Bu aralar heryerde bu kremşantili poğaça ve kurabiyeler. Bende karşı koyamacağım sanırım :)
    Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  17. bende denemeliyim o zaman mutlaka :)) ay daha neler görcez bu bloglarda merak ediyorum :))

    YanıtlaSil
  18. Henüz deneyemedim ama footoğraflar harika mutlaka denemem gerekecek. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  19. Canım günaydın kurabiyende poğaçanda harika elle
    rine sağlık.Kremayı çorbayı ateşten indirince ilave edeceksin öpüyorum.

    YanıtlaSil
  20. Turkish Underwearing desing
    www.yoncatoptan.com
    If you wisit me , I will be glad:)
    :)
    :):)
    :):):)
    :):):):

    YanıtlaSil
  21. Oyy oy!

    Muhteviyatında krem şanti , toz puding gibi malzemeler bulunan reçeteler hem farklı hem lezzetli oluyor :))

    Ellerine / gönlüne sağlık. Çok güzel görünüyorlar!!

    Kalbi sevgi ve selamlarımla

    YanıtlaSil
  22. çok ilginç kremşantili kurabiye yaptımda,poğaça yapmamıştım :)
    banada beklerim takipleşmek üzere hoşçakalın şimdilik :)

    YanıtlaSil