9 Mayıs 2011 Pazartesi

KARIŞIK SEBZE DOLMASI

Haftaya kızartma ile başlayarak sanırım pek de iyi yapmadım ama yaz aylarında nedense ben çok seviyorum kızartmayı. Bende bir tuhaflık var aslında  kimse yazın yağlı yiyecekler tercih etmez ben çok severim. Mesela tereyağlı reçelli ekmek normalde hiç yemem aklımada gelmez ama yaz oldu mu tereyağlı yada kaymaklı ekmek üzerine reçel sürülüp güp güp yutulur tarafımca..
Uzun zaman önce bloglarda görüp özendiğim ve ne zamandır da yapmayı planladığım bu biber dolmalarını sonunda annemin günü için yapabildim. Cumartesi günü tüm gün boyunca güzel bir menü yapmaya çalıştım.
Annem çok mutlu oldu. Annemin söylediğine göre misafirlerde hepsini çok beğenmişler.



Menümüz şöyleydi:
  • İçli Köfte
  • Yaprak Sarması
  • Biber Dolması (Kızartma)
  • Mantarlı Börek
  • Çörekotlu Kurabiye
  • Perişan Kurabiye
  • Mermer Kek
  • Gül Tatlısı

Şimdi gayet kolay bir tarif ama ben yinede ölçüleri ile yazayım.

Malzemeler:
  • 2 adet kırmızı biber (unuttum!!!)
  • 2 adet kabak
  • 2 adet patlıcan
  • 2 adet iri patates
  • 2 adet havuç
  • 16-17 adet dolmalık biber
  • 5-6 tane domates
  • 4-5 diş sarımsak
  • kızartmak için yağ
Yapılışı; Öncelikle patlıcanları küp küp doğrayıp tuzlu suya koyuyoruz. Ardından tüm malzemeleri yaklaşık aynı büyüklüklerde küp küp doğrayıp hazırlıyoruz. Dolmalık biberleri üst kısımlarından kesip yıkayıp iyice kurumaları için bir bez üzerine ters çeviriyoruz. Kızartma tenceresini bolca yağ ile doldurup sırasıyla tüm malzemeleri kızartıyoruz.Dolmalık biberleri kızartıp havlu kağıt üzerinde iyice yağını alıyoruz.  Patlıcanları da yıkayıp havlu kağıt ile kuruladıktan sonra  kızartıyoruz. (Bu arada tüm malzemeleri kızarttıkça yağını süzdürebileceğim bir kabın içine aldım ki tüm işlemler boyunca fazla yağı sızsın diye. ) Kızarmış sebzelerin üzerine tuz döküp harmanladım ve biberlerin içini doldurdum. Domatesleri rendeleyip sarımsak ile hazırladığım sosdan herbirinin üzerine koyup bu şekilde servis ediyoruz. Servis aşamasında ben yoktum ben tüm yiyecekleri hazırladıktan sonra eve döndüm :)

Not: Fotograflar kardeşimin cep telefonundan ben çok hazırlıksız gittim. Biraz cansız çıkmışlar ama gayet renkli bir görüntüsü vardı.

13 yorum:

  1. dolmaya bayıldım canım.çok lezzetli görünüyor.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. o tuhaflık bende de var yaz demek benim için kızartma demek bol domates soslu sende bendensin yani ne güzel :) ellerine sağlık çok güzel olmuş sunum çok şık özellikle...

    YanıtlaSil
  3. SEVDAJIM SAOL BİTANEM...

    OLSADA YESEK SUZAN WALLA ÇOK SEVİNDİM YALNIZ OLMADIĞIMI BİLMEK İYİ...

    YanıtlaSil
  4. Canım, valla cidden menü çok güzelmiş.Valla ben yazında kışında yağlı yiyecekleri çok seviyorum.


    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. aycanjım; ayy ayyy duydukça seviniyorum zaten yedim yedim şiştim birde kızartma v eteryeğ yedikçe kapılara sığmaz oldum :)

    YanıtlaSil
  6. çok değişik vede güzel bir dolma olmuş ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. canım çok güzel görünüyorlar bende kızartmaya bayılım hele ki yazın:))
    ellerine sağlık.
    bu arada bende gece 1 de anca pc başına geçebildim seninde anneler günün kutlu olsun

    YanıtlaSil
  8. taşekkür ederim fatma ablajım.

    sezobigojum; teşekkür ederim canım...

    YanıtlaSil
  9. kızartma dolmasını bende çok severim ellerine sağlık canım...güzel bir gün diliyorum...

    YanıtlaSil
  10. teşekküer ederim yeşim ablacım :)

    YanıtlaSil
  11. oh canımcım nefis görünüyorlar,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  12. kışın kızartma yapcak doğru düzgün sebze olmadığı için bende daha çok kızartmayı yazın yaparım hem cam pencerede açılıyor ya koku olayı daha az oluyor..çok değişik bi tarif...

    YanıtlaSil
  13. yedirenk; saol bitanem

    ahter demirjim;dimi yaa hiç böyle düşünmemiştim ama çok doğru ... :)

    YanıtlaSil