2 Mayıs 2011 Pazartesi

GÜVEÇTE BİFTEK

Güveçte Biftek demek yerine Alpandan inciler mi? demeliydim acaba...
Bu muhteşem yemeği bize sevgili kocacım benim hasta olup yatak döşek yattığım günlerde yapmıştı.
Yayınlamak anca kısmet oldu. O kadar da hafif ve bol sebzeli bir yemek oldu ki en iyisi ben bu tabağı Diyet ve Diyabetik Tarifler etkinliğine yollayım.

Malzemeler: (4 kişilik)
  • Biftek (kişi sayısına göre dilediğiniz kadar)
  • 2 adet iri kurusoğan
  • sarımsak
  • 1 paket mantar (400 gr)
  • Yeşil biber
  • Margarin (güveci yağlamak için)
  • domates
  • 1 çay bardağı sıcak su
  • 1 kaşık salça
  • Tuz
Yapılışı; Biftekleri kızgın tavada her iki tarafını da mühürleyerek kızartıyoruz. Güveç bir güzel yıkanır ve yağlanır. Yuvarlak dilimlenmiş kurusoğanlar ve etler dizilir. Sırasıyla sarımsak, yuvarlak dilimlenmiş domates ve biberler üst üste dizilir. Üzerine su ile  seyreltilmiş salça tuzda ilave edilerek dökülür. Güvecin ağzı folyo ile kaplanır ve kapağı kapatılır. En az yarım saat beklenir ve kontrol edilerek pişirilir. Afiyet Olsun.


17 yorum:

  1. Biftek nefiss görünüyor.
    Eşinin elinden olunca dahada lezzetli olmuştur.
    Darısı başıma :))
    CANIM SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  2. eşinin ellerine sağlık canım ne güzel becerikli bir eş yardımcı oluyor size
    mutlu haftalar diliyorum

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Hayat Cafe hem hastaydım hem aç ne lezzetli geldi bir bilsen... Amin şekerim

    Fatma ablajım teşekkür ederim. Ama sanmaki çok yardımcı bir eş.. Malesef çok ihtiyacım olursa yada zor durumda kalırsa anca başının çaresine bakabilir.

    YanıtlaSil
  4. vayyy.nasılda güzel bir tabak öyle.ve o tabağı ben alsam dahada güzel olacak canım.eşinin ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. canım,eşin süper şeyler hazırlamış valla bravo.Her eve lazım böyle becerikli bir eş.Gerçi benim nişanlımda gayet iyidir bu knularda.

    sevgilerimle;

    YanıtlaSil
  6. maşallah yaaa benim eşim yumurta bile kıramaz:)
    sen arada hastalan tatlım böyle güzel tabaklar hazırlansın dimi:)

    YanıtlaSil
  7. EŞİNE MAŞALLAH DİYORUM NE MUTLU SANA..ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR EŞİNİN ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK..
    SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
  8. cnm eşinin ellerine sağlık.çok güzel olmuslar..

    YanıtlaSil
  9. o nasıl bir eş nasıl düzel bir yemek valla allah ağzınızın tadını bozmasın ne diyim:))
    çok güzel görünüyor gerçekten
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Ziyaretin ve yorumun icin tesekkürler.Berlinden sevgiler.SERAP

    YanıtlaSil
  11. sevdajım buyur lütfen şekerim ne demek hemde torpilli tabaktı bu (fotograf için)

    aycan keşke birde tezgahı çekseydim sen o zmanda becerikli diyebilirmiydin acep?

    yeşimjim yok aman ben almayın iki gün tam tekmil yattım ve çıkan bulaşıklarıda 2 günde halledebildim.

    candan tarifler teşekkür ederim canım.

    canımçektipişirdim saol bitanem.

    sezobigo teşekkür ederim amin şekerim.

    serap hanım hoşgeldiniz. Ne demek ben hep uğrarım.

    YanıtlaSil
  12. Canim gecmis olsun. Esinde is varmis :)) Bu arada tek gul olmama sevindim heheee :))

    YanıtlaSil
  13. eşinin ellerine sağlık..süper bir akşam yemeği olmuş,etkinliğe katılımın içinde çok tşkkürler birden fazla tarif gönderebilirsin sevgiler

    YanıtlaSil
  14. gül hanım teşekkür ederim. Artık resmi olalım sen beni görmeye gelmiyorsun sezobigoya gidiyorsun :)

    dilekjim tabii ki başka tariflerimde var ekledikçe haber veririm.teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Esime söylüyeyim de O da yapsin....
    Ellerinize saglik,yiyenlere afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  16. evet evet yıldızcım zaten bu sadece erkeklerin yapabileceği bir tarif..

    YanıtlaSil
  17. en güzel yemek önüme hazır gelen yemektir:) afiyet olsun canım:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil