23 Mayıs 2011 Pazartesi

ÇİKOLATA DOLGULU KURABİYE


İşler o kadar yoğun ki hazır taslakları eklemeye bile fırsat bulamıyorum.
 Kurabiyelerim yayınlanmayı bekleyen bir çok tarifime göre daha taze :)
Tarifi Pelinchef de görmüştüm ve gördüğüm gün hemen yaptım. Allahııııım o ne lezzet!
Daha sıcakken yemeye başladım ben.
Zaten bence bu kurabiyeler sıcak yenmeli ki çikolataları ağza sıcak sıcak gelsin dimi...
Çocuklarda büyüklerde pek sevdi kurabiyeleri yalnız yaparken dikkat etmek lazım hamurla şekil verme aşamasında fazla oynanmamalı. Hamur yumuşuyor ve pişerkende patlayabiliyor. Ben tarifi aynen aktarıyorum. Pelin'in ellerine sağlık.


Malzemeler:
  • 200 gr tereyağı (ben becel kullandım)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya
  • 3 su bardağı un (200 mllik)
İçine:
  • 100 ml ( yarım su bardağı) sıvı krema
  • 120 gr bitter çikolata
Yapılışı: Öncelikle sıvı kremayı küçük bir cezvede ısıtalım. Kaynama noktasına gelmeden hemen önce kapatıp küçük parçalara ayrılmış çikolataları ilave edip karıştıralım. Çikolata kremanın içinde iyice eriyince soğumaya bırakalım.  Bu işlemi ben akşam işten eve gider gitmez yaptım ve buzdolabına kaldırdım. 3-4 saat önce yapıp buzdolabında soğutursanız çikolatalı kremanız sertleşecek ve çalışmanız daha kolaylaşacaktır. Kurabiye hamurunu hazırlamak için oda ısısında yumuşamış tereyağı ile şekeri mikserle iyice çırpın. Yumurta sarısı ve vanilyayı ilave ederek çırpmaya devam edin. Unu ilave edip elinizle yoğurun. Yalnız bu aşamada unu azar azar ilave etmenizi öneririm. İki su bardağı unu koyduktan sonra hamurun kıvamına bakın. Elinizi kurtaramıyorsanız un ilave etmeye devam edin. Yumuşak ve ele yapışmayan bir hamur elde edince un eklemeyi kesin. Hamurunuzu strech filme sarın ya da buzdolabı poşetine koyarak buzdolabına kaldırın. Buzdolabında yarım saat dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın. Parmağınızla oyarak (içli köfte gibi) içine bir tatlı kaşığı çikolata kremasından koyup hamuru toparlayarak kapatın ve hafifçe üzerine bastırın. Ben bıçakla hafifçe bastırarak kesikler attım desen vermek için.  Fırın kağıdı serilmiş tepsiye kurabiyelerinizi dizin ve 180 derecede ısıtılmış fırına koyarak pişirin. Yaklaşık 15-20 dakika sürüyor kurabiyelerin pişmesi. Ancak fırınların pişirme süresi değişkenlik gösterir bu nedenle sık sık kontrol edin. (Kızım sana diyon gelinim -sezobigo- sen anla) Kurabiyelerinizi hafifçe kaldırarak altına bakın eğer kızarmışsa pişmiş demektir. Dilerseniz üzerine pudra şekeri serperek servis yapın.Afiyet Olsun

18 yorum:

  1. cnm ya bu ne harika bişey biskrem gibi..nasıl cnm çekti anlatamam kremam olsa kesin denerdim,ama yok malesef:(

    YanıtlaSil
  2. Ay canım bu kurabişler aynı biskrem'e benziyor.Offf offff.

    YanıtlaSil
  3. çok harika olmuş pelin de bende gördüğümde çok beğenmiştim yapılacaklar listesine eklendi...

    YanıtlaSil
  4. canımçektipişirdim; olsun şekerim sonra denersin ama kesin dene... Çok lezzetli evde yapılmış biskrem gibisi var mı?

    aycanım; sorma? of ki ne offf yarısını yine ben yedim (maalesef)

    YanıtlaSil
  5. biskrem gibi dediniz beni bitirdiniz ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  6. offfff.harikalar canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. ay ay çok güzeller,ellerine sağlık canımcım...

    YanıtlaSil
  8. süpriz kurabiyelerin harika canım sevgiler

    YanıtlaSil
  9. evet görüntü belli çikolata dayanamamış çıkmış lezzetinden dışarı ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. tabi tabi yaktırdın şimdi diyon:)))
    dilimden kurtulamazsın:))
    yapıcam bakalım bunda neyi unuttun :))yapar haber veririm gene .çok öptüm
    elleirne sağlık

    YanıtlaSil
  11. oglum kesin bayılır bu kurabiyeye.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  12. Böyle çikolatalı tatlara bayılıyorum. Ellerine sağlık canım aldım tarifi deneyeceğim..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. benimde kesin kardeşim bayılır tarifi aldım deneyeceğim
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  14. bu kurabıyelerı bende pelinchef de gordüm not aldım hemen ama hala yapamadım gerçekten çok lezzetli görünüyor,ellerıne sağık

    YanıtlaSil
  15. 1 tanede kurbiş alıp bir üstteki posta hızla dalıyorum.

    YanıtlaSil
  16. 1 tanede kurbiş alıp bir üstteki posta hızla dalıyorum.

    YanıtlaSil
  17. ahaaaaa ben bunu görmemişiiiiim...tam tatlı krizi dönemindeyim...sen mahvediyorsun yaa...ne zaman girsem şuraya ağzımın suları akıo...:)süper görünüyorlar tatlım ellerine sağlık..ben asıl bunu yapmalıyım...denediğim zaman yazıcam sana...umarım güzel olur mucuks:)

    YanıtlaSil
  18. cocojelly-m dene dene bende merak ederim mutalaka haber ver şekerim.

    YanıtlaSil