4 Mayıs 2011 Çarşamba

ÇİKOLATA SOSLU MUFFİN


Bu kekler dün gece yarısı kızımın okuldaki kermesi için yapıldı.
Barınaklardaki hayvanlar için bir kermes düzenlenmiş.
Eylül bana Pazartesi gününnden beridir söylüyordu ama ben çok yoğun olduğum için pek fırsat bulupta yapamıyordum. Ama dün gece kıyamadım eve çok geç gitmiş olmama rağmen kuzucum mutlu olsun diye kek yaptım. O kadar çok sevindi ki sabah görür görmez "Ben şimdi bu kekleri köpeklere yedircem dimi" dedi. Sabah sabah beni çok güldürdü.


Bu şekilde paketlenip okula yollandı bu mis gibi çikolata kokulu muffinler.

Malzemeler:
  • 3 yumurta (oda sıcaklığında)
  • 1 su bardağı şeker
  • minicik tuz
  • 1/2 su bardağı ılık süt
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı fındıkyağı
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket bitter çikolata
  • pasta süsü

Yapılışı; Fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz.  Şeker, tuz ve yumurtalar iyice çırpılır. Süt, yoğurt, fındıkyağı eklenir ve tahta bir kaşık yardımı ile alttan üste doğru karıştırılır. Un, vanilya ve kabartma tozu elenerek ve kontrollü bir şekilde eklenir. Muffin kağıtlarına birer kaşık kek harcından koyup ısınmış fırında kürdan testi yaparak pişiriyoruz. Çok kısa bir sürede pişmiş oluyorlar. Bu arada bitter çikolatayı benmari usulü eritiyoruz. Fırından çıkarıp bir 5-10 dakika kadar dinlendirmiş olduğumuz keklerimizin üzerlerine yarım tatlı kaşığı kadar döküp pasta süsleri ile süslüyoruz. Çikolatanın donmasını bekleyip servis yapıyoruz.  Sabah Alpan kekleri görünce hemen 3 tanesini mideye indirmiş bile. Bu kadar harçtan  25 adet muffin çıktı. Afiyet Olsun.

12 yorum:

  1. canım ya ne güzel söylemiş öyle .
    ellerine sağlık canım..çok nefis görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  2. neclajım ne kadar doğallar dimi.

    YanıtlaSil
  3. canım benim harika olmuşlar.lezzeti bakınca belli.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. GÜZEL BİR AMAÇ İÇİN YAPILAN HERŞEY ÇOK GÜZEL OLUR
    SENİN MUFİN LERDE ÖYLE GÖRÜNÜYOR CANIM ELLERİNE SAĞLIK
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  5. züüüpppeeerrr!!!
    Turkish Underwearing desing
    www.yoncatoptan.com
    If you wisit me , I will be glad:)
    :)
    :):)
    :):):)
    :):):):
    Kendi İşinizi Kurun!!!!

    YanıtlaSil
  6. hayırlı bir iş için yapılınca dahada güzel elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. çocuklar cok tatlılar beni çok güldürdü eylül...ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. ooohhhhhh ne güzel yenir ya :)ellerine sağlık canıma rkadaşım bir tane buraya fırlatsan:))

    YanıtlaSil
  9. canım ya çocuklar işte harikalar :) ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  10. Eylül de, Ege de Alpan abi de çok ama çok şanslı:)))

    YanıtlaSil
  11. sevdajım teşekkür ederim şekerim...

    Fatma ablajım teşekkür ederim bencede ayrı bir keyifle yapılıyor zaten.

    zubizup; inşallah.

    gül; dimi yaaa..

    sevde benide çok güldürüyor. teşekkürler canım.

    sezobigojum hepsi feda olsun sana şekerim.

    suzanjım komikler dimi...teşekkürler.

    Zeymuran teşekkür ederim.

    Tuğçe sorma yaa Eylül Ege herşeyi yemiyorlar. Alpan abinde kilo alıyorum diye dikkat ediyor. Bende yapıp yapıp arkadaşlarıma falan ikram ediyorum. Keşke sizde Ankara da olsaydınız!

    YanıtlaSil