28 Nisan 2011 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI KURUBİBER VE PATLICAN DOLMASI

Dolmaya bayılırım. Zeytinyağlı, etli, kıymalı hiç farketmez.
 Kuru dolmalar hele daha bir başka lezzetli gelir bana.

Malzemeler:
  • 1/2 kg kuru dolmalık patlıcan ve biber karışımı
  • 3 iri kuru soğan
  • 2 su bardağı pirinç
  • 1 yemek kaşığı kuş üzümü
  • 2 tatlı kaşığı nane
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • maydanoz
  • dereotu
  • yarım limonun suyu
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2 tane kesme şeker
  • 1 yk salça
  • 1 yk biber salçası
  • 2 yk nar ekşisi
  • pulbiber
  • 1 çay bardağı kaynamış su
  • 2 yk zeytinyağlı dolma harcı
  • yarım su bardağı zeytinyağı
  • tuz
Yapılışı; Öncelikle kuru dolmalıkları bir güzel sudan geçirdim. Tencereye alıp bol suda az bir tuz ile 5-6 dakika haşladım. Sonra ağzını kapattım. Diğer bir tencerede (yemeği pişireceğim tencere) iç harcını hazırlıyorum. Kurusoğanlar yemeklik doğranıp iyice kavruldu. Salça ve baharatlar eklenip pirinci de ekledim ve bir güzel kavurdum. Yeşilikleri ve nar ekşisini ekleyip bir iki kez daha karıştırdıktan sonra suyunu ekleyip altını kapattım ve bir süre dinlendirdim. Sonra biberleri süzdüm ve ağız kısımları boş kalıp kapanacak kadar doldurdum (ben biraz fazla doldurdum sanırım ama olsun  bu patlamış görüntüyü seviyorum) Sonra zaten yağ bulaşığı olan tencereye 1/2 kaşık kadar biber salçası ekleyip tüm dolamlıkları dizdim. Üzerine tuz ve Yarısından fazlasını geçecek kadarda sıcak su koyup pişmeye bıraktım. Çatalla piştiğini kontrol ettikten sonra altını kapattım. Afiyet Olsun.

16 yorum:

  1. of of bu ne...bende bu dolmalara bayılıyorum ama napcaz şimdi:)ellerine sağlık canımcım...çok öpüyorum....

    YanıtlaSil
  2. offff.harika görünüyor.olsa yarısını yemiştim sanırım canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık arkadaşım
    olsada yesek dedim valla :)
    sevgiler dostçakal

    YanıtlaSil
  4. yedirenk; sen bana çorba ve bakla ver bende sana dolmlarımdan ...

    sevdajım; şimdi olsa inan bende yerim diyette olma psikolojisiyle hatta hepsinide yiyebilir. teşekkür ederim canım.

    neslijim; senden şekerim dostçakal öptüm.

    YanıtlaSil
  5. harika görünüyorlar bittiğim andır yani süperler dayanamam hiç bir zaman olsada yesem diycem başka birşey demiycem ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Ellerine saglik canim,super bir goruntu.Ben de dolmanin her turlusune bayilirim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. çok nefis kuru dolmalar nasılda güzel görünüyor ellerine dağlık

    YanıtlaSil
  8. suzanjım olsada yesek dedin mi tamamdır sen hemen yaparsın ki şekerim...

    sevaljim teşekkür ederim kesinlikle dolmanın yeri ayrı dimii..

    Fatmajım teşekkür ederim canım

    YanıtlaSil
  9. Offf yemelere doyamadığım bir lezzet.
    Nefiss görünüyor.
    Ellerine sağlık canım
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. DDOLMA LEZZETLİDR AMA KURU DOLMALAR DAHA LEZZETLİDİR.ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
    SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
  11. ah işte benim gibi bir dolmacı arkadaşım daha...bende çok seviyorum etliyse sıcak sıcak zeytinyağlıysa 1 gün dinlendirilmiş olucak...alayım ben bu tabağı canısı nefis olmuşşş.öptümmm.

    YanıtlaSil
  12. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Tarçın hiç denememiştim. Baharat hayranı olarak denemekte fayda var.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. 30 Nisan - 25 mayıs 2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 13.'si olan "Diyet ve diyabetik Tarifler" etkinliğine ben http://www.tadinadoyamadim.blogspot.com olarak ev sahipliği yapacağım.


    Siz değerli arkadaşlarım ve katılmak isteyen herkesi etkinliğime davet ediyorum.Birden fazla tarifle katılabirsiniz
    Bunun için yapmanız gerekenler:
    Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınladıktan sonra benim linkimi verip hobi dünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtmeli ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber vermelisiniz.

    Herkesin bu etkinlikten haberdar olabilmesi için sayfamdan html kodunu alarak etkinlik bannerını sayfanıza eklemeyi lütfen unutmayın.
    Siteniz yoksa; tadinadoyamadim@hotmail.com adresime isminizi ve tarifinizi fotoğrafıyla beraber mail atmanız yeterlidir. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


    Diyet ve Diyabetik tariflerinizi 25 Mayıs'a kadar bekliyorum.
    Kuru dolmayı çok ama çoook seviyorum.ellerine sağlık.

    Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir. Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.
    NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
    http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

    YanıtlaSil
  14. hayat cafe dimi yaa bende doyamıyorum seviyorum işte...

    candan tarifler kesinlikle katılıyorum..

    yeşim ablajım evet yaa zeytinyağlı yemek 1 gün bekleyince kesinlikle bana göre de daha bir lezzeti oturmuş gibi geliyor.

    bülbülün yeri; ablajım hoşgeldin. Ben zeytinyağlı yemeklerimin hemen hepsine tarçın ekliyorum hoşuma gidiyor tarçın kokusu ve tadı..

    tadına doyamadım-dilekjim tabii katılırım. Tamda benlik olmuş. 1 haftadır diyetteyim arşivim haşlama ve ızgaralarla doldu.

    YanıtlaSil
  15. Dolmayi bende cok severim..Hele kurutulmus sebzeyle olanina bayilirim..Nar eksisi de harika bir tat verir..Almanya'da Türk marketinde bir kac cesit nar eksisi vardi ben bir tane tanimadigim bir markanin aldim ama sanki iyi degildi gibime geldi..Önerebileceginiz bir marka varmi? Burada belki bulabilirim..
    Ankara'da havanin düzelmesine sevindim.Nede olsa hala aile baglarim var büyüdügüm yerde..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Hmmm ellerine saglik dolmalar harika görünüyor!!
    Cokta severim:)

    YanıtlaSil