14 Nisan 2011 Perşembe

LAHANA SALATASI


Bu salatayı yaptım ve neredeyse yarısından çoğunu ben yedim.
Hemde bir kerede..
Kesinlikle Gül' ün diğer tüm tarifleri gibi olağanüstüydü.

Malzemeler:
  • Top Lahana
  • Kırmızı, sarı ve yeşil biberler
  • Taze soğan (ben kullanmadım ama)
  • 1 adet iri havuç
  • 1 çay bardağı kuş üzümü (ben unuttum)
  • 1 su bardağı tepeleme kavrulmuş yer fıstığı
  • 1 kase mısır
  • salatalık turşusu

Sosu:
  • 1 çay kaşığı bal
  • 1 /2 portakal suyu (ben tam 1 portakal suyu kullandım)
  • 2 yemek kaşığı mayonez
  • 1,5 tatlı kaşığı hardal
  • sızma zeytinyağı
  • 1/2 limon suyu
  • karabiber, minicik pul biber (ben çocuklarda yiyecek diye eklemedim)
Yapılışı; Öncelikle top lahanayı dörde bölün ve sadece bir parçasını ince ince kıyın. Biberleri jülyen doğrayın ve çok az yağda soteleyin, havuçlarıda jülyen doğradım ekledim.Taze soğan eklemedim sadece geri kalan tüm malzemeyi minik minik doğrayıp ekledim. Sosunu hazırlayıp çatalla karıştırdım ve salatanın üzerine döküp iyice harmanladım. Son olarak yer fıstıklarını kavurup üzerine serpiştirdim. Afiyet olsun.


13 yorum:

  1. afiyet olsun sana ben de olsam hepsini yerdim ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  2. canımcım nefis olmuş,diette birisi olarak bayıldım ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık arkadaşım bu sosu ben de lahana salatasında denemiştim çok lezzetli oluyor sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. fıstıklar çok yakışmış fıstık gibi olmuş:)
    eline sağlık canım
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. lezzeti görüntüsünden belli canım.sunumda harika.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. ellerine saglik arkadasim güzel ve degisik bir salata olmus:)

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık değişik ve iştah açıcı bir görüntüsü var bendemi yapsam akşama?

    YanıtlaSil
  8. Vayyyy bol fıstıklı,süper görünüyor.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. off yaa süper görünüyo arkadaşm ellerine sağlık bomba salata :)))

    YanıtlaSil
  10. Haklısın Bu salata benim önümdede olsa kimseye bırakmazdım canım..
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. çok beğendim tam benlik...ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. tam benlik bu salata ayol:)))
    ellerine sağlık canım nefis olmuş

    YanıtlaSil
  13. naaptın sen kız karnım acıktıııııııııııııııııı :D
    ama olsun ub salata rejim bozmaz ellerine sağlık
    ben de takipteyim seve seve mucx

    YanıtlaSil