29 Nisan 2011 Cuma

TIRTIL KURABİYE

Tırtıl kurabiye yapmayı hep çok istiyordum FAKAT uygun aparatım olmadığından yapamamıştım. Ama geçenlerde Beğendik'te çok pratik minicik bir tırtıl kurabiye aparatı diye çelik bir huni aldım. Üstelikte çok uygun bir fiyata... Annemlere kol böreği yaptığımda bu kurabiyeleri de yapıp götürdüm.  

Malzemeler:
  • 250 gr oda sıcaklığında margarin
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • mini minnacık  tuz
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1 tatlı kaşığı karbonat (gece vakti evde karbonat kalmamış bende 1 paket kabartma tozu kullandım)
  •  un
Yapılışı ; Tüm malzeme bir kaba konulup karıştırılarak yumuşak bir hamur elde edilir.Fırın tepsisine yağlı kağıt serilir.Hamur tırtıl kurabiye aparatına konulup tepsiye eşit aralıklarla sıkılır.175 C de ki ısınmış fırında yaklaşık 15 dk pişirilir.Afiyet olsun.
Not:Tarif Damak Tadından ... Gülün yaptığı keklere bayılıyorum. Gerçi bu kurabiye tarifi ona ait değil ama  beğenmiş yaaa o da yeter... 



11 yorum:

  1. ben bu aparatı şu birmilyoncular var ya orda bulmuş bu ne diye bakarken arkasında tarifi görür görmez almış ve yapmıştım.sonra tabi durmadan aynı tarif:))ama elini acıtıyordu:((
    tadı da çok güzel olan bu kurabiyeyi ne zamndır yapmıyorum.
    hatırlattığın iyi oldu canım sağolllllllll

    YanıtlaSil
  2. çok severim bu kurabiyeleri ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. Çok severim canım ellerine sağlık.

    Sevgilerimle;

    YanıtlaSil
  4. bende hep yapmak istiyorum ama aparatı yok benimde.hemen teminb etmem lazım canım.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. nefis görünüyorellerinize sağlık:)
    ben de yapmak istiyorum ama aparatım yok malesef:(
    alısveriş listesine eklemem gerekiyor çünkü cok canım çekti bu cici kurabiyelerden:)

    YanıtlaSil
  6. canımcım nefis görünüyorlar ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. canım ne ıyı yapmıssın da almışsın benımde yok aparatım bu nedenle yapamıyorum ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  8. Bende diyorumki ben ne zaman kek yaptim kii :) egersem baska gullerde varmis hayatinda :( canim cok hos gorunuyor.

    YanıtlaSil
  9. harika olmus canim..ellerine saglik..:))

    YanıtlaSil
  10. ankaralı komşum ne güzel görünüyor. kahvenin yanına da ne güzel gider

    ellerine sağlık
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  11. Kopyaladım deneyeceğim en kısa zamanda.
    Bu arada sayfana girer girmez önüme koca bir tabak abur cubur koydum:)

    YanıtlaSil