27 Nisan 2011 Çarşamba

SEBZELİ BONFİLE




Yemeğime çok özendim ama fotoğrafını çekmeyi unuttum. Halbuki yemekten 1 saat kadar önce hazırdı fırın tepsisine dizdim ve servis yapacağım zaman ısıttım. Ancak son parçayı tabağa koyarken aklıma geldi fotoğrafını çekmediğim. Görüntü çok hoş olmasa da o telaşe içerisinde ancak bu parçayı çekebildim. Lezzet olarak ise kesinlikle muhteşemdi. Tam misafirlere ikramlık bir ana yemek oldu. Daha önce Müge ablada gördüğüm bonfile kulelerinden esinlendim tabii.. Ancak O üstlerine de bonfile yerleştirmişti. Ben o kadar kalabalığa yetiştiremem diye tek kat çıkabildim.


Malzemeler (10 kişilik)
  • 10 Parça Dana Bonfile
Etleri marine etmek için;
  • 1 Tutam Karabiber taze çekilmiş
  • 1-2 Dal Taze Kekik
  • 3 Diş  Sarımsak dilimlenmiş
  • 8 Yemek Kaşığı Zeytinyağ
Sebzeli Harç için;
  • 1 Adet Kırmızı Soğan
  • 1 Adet Sarı Biber
  • 1 Adet  Kırmızı Biber
  • 400 Gr.  Mantar
  • 3-4 Dal Taze Fesleğen (kuru da olur)
  • 1 Diş Sarımsak
  • 8 Yemek Kaşığı Zeytinyağ
  • Tuz, Karabiber
  • 2-3 Adet Defne Yaprağı
  • 1 Paket Krema

Yapılışı; Öncelikle etleri marine malzemeleri ile güzelce karıştırın. Üzerini örterek, buzdolabında 2-3 saat kadar bekletin.Soğanı yarım ay şeklinde ince ince doğrayın, biberleri de ince uzun doğrayın. Derin bir teflon tavaya zeytinyağını koyun ve ısıtın. Soğanları ve biberleri ekleyin, orta ateşte, karıştırarak 4-5 dk. kavurun. İnce ince dilimlediğiniz mantarları ekleyin, mantarlar suyunu salıp tekrar çekinceye kadar 3-4 dk. daha kavurun. Minik minik doğradığınız fesleğen, dilimlenmiş sarımsak, tuz ve karabiber ekleyip, bir kez karıştırın ve ateşi kapatın. Kremayı ekleyin ve  orta ateşte 1-2 dk. kavurun. Defne yaprağı ve fesleğeni ekleyin, bir kez karıştırın. Etleri; iyice kızmış teflon tavada önlü arkalı kızartın. Bir parça etin üzerine, sebzeli harç koyun ve  sıcak servis edin.Afiyet olsun.

13 yorum:

  1. cok lezziz görünüyor ellerine saglik canim..sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  2. canım yaa aynı şeyi bende yapıyorum hep sonradan geliyor aklıma resim çekmek bu yüzden bir sürü tarifim araya gitti yani.. gayet güzel görünüyor ellerine sağlık ...

    YanıtlaSil
  3. Hasretli Lezzetler çok teşekkür ederim şekerim.

    olsada yesek suzanjım sorma yaa bende inan. Özene bözene yapıyorum foto çekemyi unutuyorum. saol canım

    YanıtlaSil
  4. bazen banada oluyor böyle resim çekmeyi unutuyorum neyseki durumu kurtarmışsın yine :))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. bu ne yauuuu bu ne yauuuuu iyi ki çekmemişsin resimini hiçde merak etmiyorum işte çektiğin kadarı yetti zaten:))
    afiyet olsun bal şeker olsun ne diyim:))

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten bonfile ile sebzeler harika oluyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık canım bence böylede güzel olmuş...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. cnm eminim çok güzeldir ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. handejim teşekkür ederim kurtarmışım dimi?

    bigojum sen ankaraya gel ben sana daha güzel yemekler yaparım şekerim.

    yersofrası teşekkür ederim. Ziyaretin beni çok mutlu etti.

    yemekbiraşkIM teşekkür ederim canımcım.

    canımçektipişirdim MMMMmm nefis nefis kesinlikle dene derim teşekkür ederim canım.

    YanıtlaSil
  10. canımcım süpper olmuş,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  11. YEDİRENGİM teşekkür ederim şekercim...

    YanıtlaSil
  12. Bemim gibi bir et sever için harika bir yemek..
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Hayat Cafe bence de etin yeri başka.. yıllarca boşa inat etmişim yememekle.

    YanıtlaSil