25 Nisan 2011 Pazartesi

SEBZE RULOLARI


Çok lezzetli, hafif ve şık bir yemek oldu. Zaten ilk gördüğümde bayılmıştım resmine. Yapmak benim biraz vaktimi aldı. Gerçi çok bir zamanı değil ama yetiştirmem gereken çok fazla çeşidim olduğu için arada bu sebzeleri tostta ızgara etmek daha bir telaşlandırdı beni. Ben orjinal tarifindeki krem peynir  yerine süzme yoğurt kullandım. Herkes bayıldı. Üstelik ortaya aperatif olarak yaptığım için sadece resimdeki kadar vardı. İlk sebze rulolarım tükendi masada..Tadı damağımızda kaldı.

Malzemeler:
  • 3 adet dolmalık kabak
  • 3 adet patlıcan
  • 7-8 adet kırmızı biber
  • yarım su bardağı zeytinyağı
  • 2-3 diş sarımsak
  • tuz
  • süzme yoğurt
Yapılışı: Patlıcanlar boylamasına dilimlenerek 4-5 parçaya bölünür ve tuzlu suda acısının çıkması için bekletilir. Kabaklar da kabukları kazınıp boylamasına dilimlenir. Biberler üçe bölünüp çekirdekleri çıkarılır.
Bütün sebzeler ızgarada veya tost makinasında yumuşayıncaya kadar pişirilir.
Sarımsaklar ezilip zeytinyağı ile karıştırılır. Sebzeler sarımsaklı zeytinyağı ile harmanlanıp bir süre buzdolabında dinlendirilir. Sonra isteğe göre bir kabak, bir patlıcan, bir biber olmak üzere üst üste yerleştirilip rulo şeklinde sarılır. Rulonun açılmaması için ben kürdanla tutturdum.
Süzme yoğurt krema pompasına doldurulur ve sebze rulolarının üzerine istenilen şekilde sıkılır. Afiyet Olsun

22 yorum:

  1. çok güzel diyet yapanlar için de iyi bir alternatif.dolapta kabak ve patlıcan var ben de akşama yapacağım.(malum diyetteyiz).hoşçakal.

    YanıtlaSil
  2. nazmiye ablajım gayet güzelsin maşallah. Sağlık için yürü dikkatli beslen sen yeter .. :)

    YanıtlaSil
  3. mutlu haftalar canım..blogumun adresini değiştirdim eğer uğramak istersen seve seve beklerim :)

    YanıtlaSil
  4. bende yapıyorum canım krem peynırlı hıc yapmadım yogurtlu yapıyorum senın dedıgın gıbı gayet lezzetlı oluyor,ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  5. canım çok güzeller yaa ellerine sağlık .hemde sağlıklı olmuş süpersin
    mutlu haftalar diliyorum

    YanıtlaSil
  6. ay çok güzeller renk renk süper :)) ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. görüntü muhteşem
    ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  8. gök/su tabi şekerim hemen izleyicin oldum bile...

    zeymuran teşekkür ederim canım. Masaya ayrı bir renk kattı..

    fatma ablajım teşekkür ederim.,

    hande dimi yaaa bende bayıldım renk uyumuna resimde belli olmuyor ama yoğurtun beyazıda ayrı bir hava verdi..

    yeşimjim teşekkür ederim canım

    YanıtlaSil
  9. GÖRÜNTÜ MUHTEŞEM VE KESİNLİKLE YOĞURT İYİ BİR SEÇİM OLMUŞ KREM PEYNİRE NAZARAN DAHA ÇOK YAKIŞACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM BENDE.ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
    SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
  10. görüntü şahane sebzeyede bayılırım zaten tarif tam benlik valla ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. candan tarifler dimi yaa zeytinyağlı olunca yoğurtu yakıştırdım.saol canım benim

    neclajım bende sebzeye bayılırım ama eş faktörü bu yemeği misafire dedğilde eve yapsaydım hepsini tek başıma yerdim

    YanıtlaSil
  12. ne güzel olmuş bu rulolar böyle.renk renk.ellerine sağlık canım.öperim.

    YanıtlaSil
  13. ayyyy yeşim ablajım senin beğenmende benim için ayrı bir onur yaniiii... teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  14. Ooooo ne güzel olmuş canım.Tam benlik valla.Ellerine sağlık.

    Sevgilerimle;

    YanıtlaSil
  15. o zaman aycancım sana şimdiden afiyet olsun

    YanıtlaSil
  16. hafif bir tat yaz için ideal bence, görüntüsüde çok şık. canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. eleerine sağlık çok şık ve iştah acıcı gözüküyor denemek isterim bende.
    size afiyet olmuş belli:))
    artık yaparım bende bize de olur hehe

    YanıtlaSil
  18. Ben olsam bende sarmısaklı yoğurt koyardım:) Kabakla benzer bir tarif denemiştim ama bu tam bir görsel şölen olmuş ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  19. ellerinize sağlık şık bir yemek olmuş paylaşım için teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Selam arkadaşım
    Ben bu rulolara bayıldım hem çok şık bir görüntüsü var hemde belliki çok lezzetli ayrıca da sağlıklı bir yemek mutlaka deneyeceğim canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  21. cok guzel gorunuyor.mangal donemi basliyor.misafirlere yapilacak harika bir lezzet.

    YanıtlaSil
  22. ELLERİNİZE SAĞLIK TARİFLERİNİZ ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR

    YanıtlaSil