29 Nisan 2011 Cuma

PATATESLİ KOL BÖREĞİ


Annemler geçtiğimiz haftasonu evlerini taşıdılar. Bende bu aralar sürekli hastalıklı kızları olarak yardıma gidemedim :( bari yiyecek birşeyler hazırlayıp götüreyimde yemekle uğramaşınlar diye düşündüm. İşte bu kol börekleri de o zaman yapıldılar.



Malzemeler: 
  • 1 kg yufka (6 adet)
  • 10-12 tane küçük haşlamalık patates
  • 1 adet iri kurusoğan
  • 3 kaşık sıvıyağ
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1 kaşık salça
  • tuz
  • karabiber
  • 2 yumurta
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 2-3 yk yoğurt
  • 1 şişe soda 
Yapılışı; Öncelikle patatesleri çabucak olsun diye düdüklüde haşladım. Soyup bir güzel ezdim. Kurusoğanı az bir sıvıyağda kavurup salçasını ekledim. Patatesleride ekleyip kavurdum. Baharatlarınıda ekledikten sonra soğuması için bir kenara aldım. Bu arada  yumurta, sıvıyağ, yoğurt ve soda karışımı hazırlanır. Yufkanın birini masaya akın ve  yarısına kadar harçtan sürün. diğer yarısını yufkanın dörtte üçünü kaplayacak şekilde portakal ağacında Hatice Hanımın yaptığı gibi kapatın aynı harçtan onun da üzerine sürün. Kavrulmuş patatesli içi yufkanın uzun kenarına yayın. Yufkanın kenarlarını içe doğru kıvırıp yufkayı rulo şeklinde sarın. ruloyu ister ortadan ikiye kesin, ister ikiye katlayın istersenizde sarmal yaparak yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Aynı işlemi diiğer yufkalar içinde yapın. Harçtan arttırmaya çalışın ki üzerine sürün. Ya da bir yumurtanın sarısını çırpıp ruloların üzerine sürün. Haşhaş veya çörek otu serpip börekler kızarana kadar pişirin.Afiyet Olsun.




13 yorum:

  1. Patatesli böreğe bayılırım.Ellerine sağlık.

    Sevgiler;

    YanıtlaSil
  2. aycanjım teşekkür ederim. Bende patatese bayılırım ama o gün az yemek için tuttum kendimi malum diyet olayları işte :(

    YanıtlaSil
  3. cnm çok güzel olmus bende çok seviyorum patatesli böreği nasıl cnm çekti anlatamam:)

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olmuş canım ellerine sağlık patatesle olan herşeyi severim bende

    YanıtlaSil
  5. canım benim önemli değil.tabiki gelirim.yeterki sen yazmaya devam et.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. canımçektipişirdim; sen şimdi kesin pişirirsinde... :)

    handejim patatesi bende çok seviyorum. saol canım yorumun için.

    YanıtlaSil
  7. sevdajım saol bitanem yaa bi an garip oldum nasıl silerim diye...tekrar hoşgeldin o zaman

    YanıtlaSil
  8. ooff çok severim benim sezonun en sevdiği börektir yapsam mı napsam.
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  9. Annenlere kolay gelsin canım seninde ellerine sağlık becerikli hanım böreği olmuş harika afiyet olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Harika görünüyorlar, çok makbule geçmiştir taşınma telaşesinde.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Bende böyle yapıcam artık süper gözüküyor.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. yuppiii sulecim bende yufkali tariflere bakayim diyordum. sen karsima tarifle ciktin ;) Hazir tr'deyim guzel ulkemin yufkasini kullanayim ama dimi :)

    YanıtlaSil
  13. sezobigo haydi yap yap... sen deneyipte memnun kalınce ben çok mutlu oluyorum.

    Fatma ablajım ayyy çok mersi benim dimi o becerikli hanım .

    aslıjım hoşgeldin ayy sorma en çokda erkek kardeşim bayılır kol böreğine...

    ahter demirjim sende hoşgeldin şekerim inş. memnun kalırsın.

    gülom; kullan tabii kız ama bence bu arada milföyüde unutma...hani pek özenmiştin diye hatırlıyorum..

    YanıtlaSil