18 Nisan 2011 Pazartesi

MISIR UNLU REÇELLİ KEK


Malzemeler
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı fındık yağı
  • 1,5 su bardağı mısır unu
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı maxitat reçel
Yapılışı; Oda sıcaklığındaki yumurtalar geniş bir kaba alınır ve şeker ile iyice çırpılır. Diğer tüm malzemeler eklenerek tahta kaşık yardımı ile karıştırılıp yağlanmış unlanmış kalıba dökülür. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında içini çekene kadar pişirilir. Bu keke ben çilek reçelini çok yakıştırıyorum. Ama vişne, kayısı yada ahududu  ilede çok güzel oluyor. Denemenizi tavsiye ederim.

Maxitat yani Tadaban markası benim üniversiteden gıda mühendisi bir arkadaşıma ait. Tüm ürünlerini çok severek iç rahatlığı ile kullanıyorum. Çünkü arkadaşımın hijyen ve sağlıklı üretim konusundaki hassasiyetini çok iyi biliyorum. Marketlerde Maxitat markası ile karşılaştığınız zaman kesinlikle bir kez deneyin ve tadın hatta tadınabanın derim. Burdan ona sevgilerimi yolluyorum çocuklar doğduğundan beri bize o lezzetli ballarından yolluyor. Bu haftada helva göndermiş. Bende o helvalarla güzel bir tarif hazırlayıp yayınlamak istiyorum.

11 yorum:

  1. canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. mısır ununun rengi nasılda güzel durmuş kekte.reçelde yanında olunca harika bir tat olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. canımcım farklı vede güzel bir tarif olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. mısır unlu harika oluyor kekler ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. cnm ellerine sağlık bende çok merak ediyorum bu kekin tarifini deneyeceğim inş..

    YanıtlaSil
  6. Canım ne kadar farklı bir tarif olmuş böyle.EVDE MISI UNU varken mutlaka yaparım.


    Sevgilerimle;

    YanıtlaSil
  7. Adı bile amma havalı eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık reçelli de hiç denememiştim artık senin sayende yaparız:)

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar,
    Sayfama bıraktığın yorum için çok teşekkür ederim. Böylece seni tanıma fırsatım da oldu.
    Çok yeni ama çok dolu dolu bir sayfa. Herşey çok güzel görünüyor. Ellerinize, emeklerinize sağlık memleketlim.
    Çok sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. ooo bayıldım ben buraya:)takipteyim artık,ohhh lezizz lezizz :)

    YanıtlaSil