4 Nisan 2011 Pazartesi

MANTARLI MENEMEN

Bir daha mantarlı menemeni sabah kahvaltısına yapmıycam. O kadar lezzetli ve doyurucu ki bütün hafta hayalini kurduğum pazar kahvaltısının keyfini çıkaramadım. Ne tereyeğ, ne kaymak ne de diğer kahvaltılıklara sıra gelmeden karnımız doymuştu Alpanla... Geçen haftalarda bir gün kızlarla buluşup AÜFF kampüsündeki Shoppe ye kahvaltıya gitmiştik orda yedim ilk kez mantarlı menemeni. Ama orda yediğimizde daha bir dehşetti sanki. Önce ben üzerindeki beyazlığı az pişmiş yumurta akları sandım ve benim çocukların vereceği tarzdan bir tepki verdim "ııığğğ ben yemem onu" pek yumurta sevmemde!!!! Ardından kızların çok nefis diye ekmek banmaları üzerine dayanamayıp bende tadına bakmış ve dibini sıyırana kadar yemiştim. Size de kesinlikle ve kesinlikle tavsiye ederim. Tarifde miktar belirtmiyorum herkes kendi damak tadına  yada el ayarına göre yapabilir. tamamen size özel bir tat olacaktır.

Malzemeler:
  • mantar
  • domates
  • biber
  • yumurta
  • kaşar
  • tereyağ (Becel kullandım her zaman ki gibi)
  • tuz
Yapılışı;Tavamıza öncelikle mantarları alıyoruz ve suyunu çekene kadar iyice pişiriyoruz. Kullanacağınız margarinin önce yarısını ekleyip ince ince dilimlenmiş biberleri ekleyip biberler iyice pişene kadar kavuruyoruz. Ardından küp küp doğranmış domatesleri de ekleyip domateslere suyunu çekene kadar pişriyoruz. Kalan margarinide ekliyoruz.  yumurtaları ayrı bir kapta karıştırıp tavaya döküyoruz isteğinize göre pişirip (az veya çok) üzerine tuz ve kaşar rendesi ekleyip afiyetle yiyebilirsiniz.

10 yorum:

  1. gerçektende nefis olmuş canım:)
    ellerine sağlık sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. bu aralar ne kadar çok mantarlı tarifler görüyorum.hiç mantar yemediğim için bakmakla yetiniyorum ama görüntü harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. merhaba arkadasim mantari bende cok severim ellerine sagik.
    Been hergün bisey pisirmiyorum canim yapinca resimlerini cekiyorum hrgün bir tarif eklemeye calisiyorum :)
    ama biraz ara vrecem artik.SIKI 1 diyete basladim:))

    YanıtlaSil
  4. resmen ağzımın suyu aktı ya:)
    yapmak farz oldu :)
    afiyet olsun sana

    YanıtlaSil
  5. cnm mantarlı tarifleri çok severim bu da değişik bi tarif olmus.lezzetini çok merak ettim deneyeceğim insallah

    YanıtlaSil
  6. siz anlatırken ağzım sulandı ben mantarı zaten çok severim nefis görünüyor ellerinize sağlık sizede afiyet olsun

    YanıtlaSil
  7. amaniinn fena oldu migdem :(

    YanıtlaSil
  8. sevgili

    yemekbiraşk; canımcım teşekkür ederim.

    sevda;inanırmısın ben evlenene kadar elimi bile sürmedim mantara. ama eşim çok seviyor. kızımda çok seviyor bende azar azar yemeğe başladım ama en çok bu şekilde sevdim.

    paşasofram; diyet deme ben bir kilo aldım ama nasıl yazlık kıyafetlerimn hiçbirine giremiycem sanırım.acil bir şeyler yapmam lazım benim.

    sezobigo; tarifi eklerken aklımdan geçtin zaten.

    canımçektipişirdim; mantar seviyorsan kesinlikle dene derim manatarla pek arası olmayan ben beğendim kii mantar severlerin beğeneceğini düşünüyorum.:)

    mermertezgahyemektarifleri; çok teşekkür ederim. :)

    Tazeanne; canım margarini ve kaşarı azalttınmı tam bir diyet yemeği olur. ben diyettisyene giderken sıksık kendime 1 kaşık zzeytinyağında yapılmış menemen yapıyordum. hem sebze yemeği yerine geçiyor hemde doyana kadar ye...

    YanıtlaSil
  9. arkadaşım değişik bir tarif olmuş,mutlaka denemeliyim ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Menemeni çok severim mantarlısını hiç denemedim, ben de yapayım bari, omlete yakışan mantar kesin buna da yakışır, sevgiler, sinem

    YanıtlaSil