12 Nisan 2011 Salı

LEZZET ÇANAĞI


Bu patateslerin tavukla doldurulmuş şeklini yeşim ablanın blogunda görünce hasta oldum. Hemen o gün akşam yemeğine son anda geleceklerini haber veren arkadaşlarım için yaptım. İsmini de Mintim koymuş Daha doğrusu yorum yazarken öyle demiş. Ben yaparken çok beğendim patates oturtmasına bayılıp koca faktörü yüzünden yiyemeyen benim için muhteşem bir seçenek oldu. Hatta sevgili kocacım da üzerini bol kaşarlı görünce gayet keyifle yedi.

Ben tarifi kendimce çok değiştirdim.
Kızartmak yerine fırında yağlayıp pişirdim,
tavuk yerine kıymalı harç
beşamel sos yerinde bol kaşar koydum.
Tarifin orjinali için yeturla lezzet karelerini ziyaret edebilirsiniz.

Malzemeler:
  • 5 adet iri patates
  • 300-350 gr kadar kıyma
  • 1 adet iri kurusoğan
  • Maydanoz
  • sarımsak
  • 2 kaşık salça
  • 1 kaşık margarin
  • 2-3 kaşık fındıkyağı
  • tuz
  • karabiber
  • 1 domates
  • 2-3 adet biber
  • dilediğiniz kadar kaşar rendesi
Yapılışı; Patatesleri soyup ortadan ikiye bölüyoruz ve ortalarını ben dondurma kepçesi yardımıyla oydum bilmiyorum başka bir yolu varmıydı? Ardından sıvıyağ ile heryerini ovalayıp tuzladım ve sıcak fırında iyice pişirdim. Patatesler fırında iken bende kıymalı harcımı 1 kaşık salça ekleyerek her zaman ki gibi hazırladım. Fırından çıkardığım patateslerin içlerini doldurup üzerlerine 1 dilim domates bir parçada biber koyup tepsiye dizdim. Kalan salça,tuz ve sıcak suyu karıştırdım ve tepsiye ekledim. Tekrar sıcak fırına sürdüm çok uzun süre kalmasına gerek yok çünkü zaten herşey pişmiş durumda suyu kaynama noktasına geldiğinde patateslerin üzerlerine kaşar ekleyip fırında eriyene kadar pişirdim.

Bu arada menüm şöyleydi:

Ben bu tarifimi de 45 dakikalık yemekler etkinliğine göndermek istiyorum çünkü gerçeketen çok pratik bir yemek sadece patatesleri oymak zaman alıyor oda 3. patatese geçtiğimde daha hızlıydım. Ben bu kadar yemeği tam 2 saatte hazırladım ki Lezzet Çanaklarımı hazırlamak sanırım anca 45 dakikamı almıştır.


19 yorum:

  1. BİZ PATATES SEVENLER İÇİN MUHTEŞEM BİR TARİF CANIM HARİKA GÖRÜNÜYORLAR NEFİS NEFİS NEFİS
    ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

    YanıtlaSil
  2. gerçekten çok lezzetli görünüyo adı gibi bi yemek:)

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık canım tek kelimeyle nefis olmuş geçen hafta bende yaptım ama seninkiler çok daha nefis olmuş ben kaşarı düşünemedim:)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. bayıldım bu leezzet çanaklarına , menü de harika olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. offff.bayıdım görüntüye canım.harika olmuş.kaşarlarda erimişki gelde yeme.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. fatmacım; çok teşekkür ederim canım..

    canım çekti pişirdim;ahh sorma suyu ekmek bile bandım ne kadar özlemişim ben..

    yemek bir aşkım; hiç sanmam şekerim eminim senin yaptıkların daha güzeldir. Bloguna baktım ama göremedim. Kim bilir neler ekledin nasıl yaptın!

    olsada yesek suzanjım; bende bayıldım. menüyü beğenmene de sevindim :)1-2 saat içinde anca böyle oldu işte

    sevdajım; teşekkür ederim canım. sıcak sıcak o kaşarlar ne sündü amaaa..

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık canım gayet leziz görünüyor.afiyetler olsun.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. harika gorunuyor..ellerinize saglik..sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  10. canımcım hepside birbirinden güzel olmuş,ellerine sağlık...bu arada bende diyetteyim:(

    YanıtlaSil
  11. Bu güzel tarif için çok teşekkür ediyorum gerçektende çok pratik ve farklı bir tarif bu ellerinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Bu yemegi ben de cok severim. Ellerinize saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. benim Ankaralım bayılır buna geldikçe hep yaparım ellerine sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  14. hakikaten LEZZET çanakları olmuş.ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık canım enfes gözüküyor buradan,
    fırında kızartmak hem pratik ve sağlıklı.
    kucak dolusu sevgilerimi bırakıyorum...

    YanıtlaSil
  16. ismide görüntüsüde harika ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  17. Harika gorunuyor ellerine saglik canim.Hem lezzetli hem saglikli firinda pismesiyle.
    Ayrica banner,indeki yazin da cok sirin.))
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. İade-i ziyaret için geldim, ama yok ben buraya sık sık gelmeyeyim, her gördüğünü canı çeken bir tipim, üstelik geç saatlerde giriyorum bloglara, ben şimdi bu saatte bu nefis görünümlü yiyecekleri nerden bulayım dağın başında :(
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. gercekten iyi fikirmis ben dolma olarak denemistim bir kez begenmemistim ama böyle firinlanip kasarli falan ,deneyecegim mutlaka,eline saglik

    YanıtlaSil