5 Nisan 2011 Salı

KUŞ DİLİ MANTI


Çok hastayım evde istirahat ediyorum.Hep evde çocuklarsız yemek, temizlik düşünmeden yatmanın hayalini kurarken gerçek oldu ama bu seferde ne uyuyabiliyorum ne yatabiliyorum. Ateşim var hapşırıyorum öksürüyorum ama elimden laptop düşmüyor . Arşivdeki tariflerden ekleyim bari dedim ve bu patatesli kuş dilimi mantı çarptı gözüme. Bu mantı Yozgat'a mı yoksa Kayseriye mi özgü bir tarif bilmiyorum ama annemlerde çok pişer. Bana da annem kış hazırlığı yaparken bol miktarda kesip getirmişti. Ellerine sağlık annecim.Kuş dili denmesinin nedeni; hamurun her aşaması erişte gibi ama kesilirken verev kesiliyor ve uzun kenarlı üçgenler çıkıyor ortaya. Marketlerde hazır satılan erişte şeklinde kesilmiş makarnalarla da yapılabilir bu tarif. O yüzden tamda bilmediğim hamurunun tarifini yazmıyorum. Orta boy bir tencerede erişteleri bol su ile haşladım üzerine soğuk ekleyip hafif sulu bırakacak kadar süzdüm. Bu arada hamur haşlanırken diğer yanda sosunu hazırladım;


Malzemeler:
  • 2 tane patates
  • 1 adet kurusoğan
  • 1 kaşık salça
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • tuz
  • sumak nane
  • Sarımsaklı yoğurt
Yapılışı; Sıvıyağ tavaya alınır ve yemeklik doğranmış kurusoğan eklenip kavrulur. Patatesler küp küp minik minik doğranır (Ben acele ile biraz büyük doğramışım) ve eklenir. Arada sırada karıştırmak sureti ile kavrulur. Salçası tuzu ve 1 çay bardağı kadar sıcak su eklenerek pişirilir. Süzülen mantıya sarımsaklı yoğurt eklenir ve tabaklara pay edilir. Üzerlerine sıcak sıcak patatesli sos konup, nane ve sumak ekenerek afiyetle yenir.

11 yorum:

  1. ne değişik bir yemekmiş tadını merak ettim.
    önce seni sormalıydım ne ayp yaptığım yemeği gördüm seni unuttum:(
    çok geçmiş olsun gecen tek günle atlattım ben inşallah sende çabuk şifa bulursun
    geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  2. geçmiş olsun canım.acil şifalar diliyorum.mantı çok değişik olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. canımcım geçmiş olsun,yemeğin farklı vede güzel olmuş,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  4. geçmiş olsun canım.

    sevgiler;

    YanıtlaSil
  5. Sezo hakli cok degisik. Cko gecmis olsun bu arada. Annem hemen o ne yemegi diyor :))

    YanıtlaSil
  6. çok geçmiş olsun glüm... bencede çok güzel yemek olmş eline sağlık
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş olsun canım,inşallah en kısa zamanda atlatırsın.
    Yemeğin çook güzel görünüyor,mantıya bayılıyorum
    böyle bir tarifi ilk defa görüyorum,mutlaka deneyeceğim.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. geçmiş olsun canım.acil şifalar diliyorum.mantı tarifin çok hoş denemeyi düşünüyorum.sizlere şifalar olsun.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. geçmiş olsun canım matıda nefiis ellerrine sağlık

    YanıtlaSil
  10. canlarım benim çok çok saolun.
    hepinize tek tek teşekkür ediyorum. :)

    YanıtlaSil