21 Nisan 2011 Perşembe

İNCİR DOLMASI


 
Bu nefis ve çok çok hafif tatlıyı
taaa Canadalardan Türkiye ye tatile gelen
blog arkadaşım Güle ithaf ediyorum
çünkü çok hafif....
 yağsız unsuz azcık şekerli. Gül bu aralar diyet yapıyor yaa  ondan :) hatta bu ara diyette olan herkese gelsin. (sanki istek parça kime ne faydası var ben yiycem yine bana löp löp et olcak)

 
Aslında şöyle:
 bu tatlıyı az önce yaptım. Hatta fotoğrafta, hala ocağın üzerinde kaynamayı bekler vaziyetteydeyken uykum gelmeden bloga ekleyim telaşıyla çekilmiş. Bu tatlıyı  akşam bana yemeğe gelecek arkadaşlarıma hafif bir ikramlık olarak hazırladım. İş çıkışı bazı yemeklerim hazır olsun diye geceden bir kaç şeyi yaptım. Akşam geldiğimde de ana yemeklerimi yapıcam inşallah. Tarifi  görünce ne kadar kolay ve hafif olduğunu sizde göreceksiniz.

 
Malzemeler:
  • 1 paket incir (400 gr)
  • 6 bardak su
  • 1 su bardağı az çekilmiş ceviz
  • 1/2 bardak şeker
  • 3-4 damla limon suyu
Yapılışı; İncirlerin sap kısımlarını kesip + şeklinde minik kesikler atın. Üzerlerine suyu ilave edip yaklaşık 30 dakika pişirin. Kaşıkla incirleri suyun içinden çıkarın ve soğuması için bir kenara alın. İncirden kalan suya şekeri ve limon suyunu ekleyip hafif koyulaşana kadar kaynatın. Isıya dayanıklı bir kaba incirleri içlerine ceviz doldurup dizin. Ocağa aldığınız kabınıza şerbetini döküp bir taşım kaynatın. Bu son işlemi yapmasanızda olur ben biraz emsin şekeri diye yaptım. Kaymakla servis yapabilirsiniz. Afiyet Olsun.
 

13 yorum:

  1. nefis görünüor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. neclajım günaydın. teşekkür ederim. sende benim gibi sabahladın mı yoksa erkenci misin? :)

    YanıtlaSil
  3. kaymaklada gerçekten harika gider canım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar diliyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. canımcım çok harika olmuş,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  5. sevdam saol canım. sanada hayırlı cumalar :)

    yedirenk teşekkür ederim şekerim. akşama görcez bakalım harika mı değil mi? :9

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyor. ELlerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  7. hayırlı cumalar canım incir tatlına bayıldım alıp alıp yiyesim geldi ellerine salık misafirlere afiyet olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. öyle lezzetli görünüyorki nasıl canım çekti bir bilsen:(((ellerine sağlık olsada yesek:((

    YanıtlaSil
  9. canım eminim misafirlerin bayılmıştır çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. cnm ben bu tarifini yeni gördüm araya karışmıs:)çok güzel görünüyo bende denemek istiyorum bu tatlıyı incir reçelini çok severim herhalde bunu da begenirim..

    YanıtlaSil
  11. fatma ablajım teşekkür ederim.

    candan tarifler çok kolay şekerim hemen yapabilirsin. keşke yakın olsakda ikram edebilsem.

    sevdejim hepsi bitti çok hafif olduğu için herkes bayıldı.

    canımçektipişirdim dene mutlaka dinlendikçe daha da güzel oldu. ben sabah yaptım akşam ikram ettim. inşallah beğenirsin canım.

    YanıtlaSil
  12. suleciimmmm ayy cok mercii. cok gec gordum ama biliyon bacim tatildeyiz cok slk giremiyoruz. ben bunu muhakkak yaparim hatta burda yapayim hava atarim ;)

    YanıtlaSil