7 Nisan 2011 Perşembe

ELMALI HAVUÇLU KEK

Ahhh ahhh hala hastayım. Nasıl bir kırgınlık var üstümde hiç birşey yapamıyorum. Yemeği dışardan yiyoruz yada kahvaltı ile geçiştiriyoruz bu ara. Bu tarifde yine arşivimden. Aslında taslak hazırlamak iyi bişeymiş.

Havuçlu keke bayılıyorum diye daha önce bahsetmiştim yaa işte bu onun çakması...


Nasıl mı çakma?
Şöyle anlatayım havuçlu kek yapmak üzere dolabı açtığım da 2-3 tane havuç 1 elma ve fındık buldum. Vee işte sonuçta elmalı havuçlu kek çıktı. Gayette güzel oldu. Ben elmalı kek hep yapardım ama içine havuç koymamıştım hiç.

Malzemeler:
  • 3 yumurta (oda sıcaklığında)
  • 1 su bardağı şeker
  • 1/2 su bardağı fındık yağı
  • 1/2 su bardağı süt (ılık )
  • 1 adet elma
  • 1 adet havuç
  • tarçın
  • fındık
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2,5 su bardağı un
Yapılışı; Öncelikle fırınımızı 180 dereceye ayarlayıp çalıştırıyoruz. Elma küp küp doğranır. Havuç rendelenir. Yumurta ve şekerler iyice beyazlaşana kadar çırpılır. Ardından yağ ve süt eklenir tahta bir kaşık ile karıştırılır. Diğer tüm malzelerde eklenir ve yağlanmış kalıba dökülür. Kürdan testi ile kontrol edilerek iyice pişirilir. Ben nedense bu keki sıcakken daha çok seviyorum sıcak elma tadı hoşuma gidiyor.

15 yorum:

  1. ne çakması canım.harika bir kek olmuş.görüntü nasıl lezzetli olduğunu gösteriyor.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. kekin dokusu çok güzel olmuş canım ellerine sağlık...kendine iyi bak bol dinlen...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık arkadaşım ben de bayılırım havuçlu keke sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. çok severim bu keki harika olmuş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. hiç çakma durmuyor tarçın varsa bayılırım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. unuttum bu arada yazmayı geçmiş olsun sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık gülüm...
    tebriğin içinde çok teşekkür ederim:)
    çok incesin..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. sevdajım teşekkür ederim canım..

    yeşim hanım teşekkür ederim sizin kekleriniz gibi olmasada çok isteyerek yapınca güzel oldu.

    özgenjim teşekkür ederim.

    sarımutfak handejim teşekkür ederim.

    Olsada yesek suzanjım teşekkür ederim.

    yemek bir aşk, nedemek hayatım görünce çok mutlu oldum zaten.

    YanıtlaSil
  9. canımcım çook geçmiş olsun.kekin nefis görünüyor,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. güzel görünüyor bende aradasenin gibi ne varsa katanlardanım:)hele birde güzel olmuşsa bir süre hep yaparım taki mazlzemenin biri eksilip yaerine evde kalmış başka birşy gelene kadar:)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. yedirenk teşekkür ederim canım..:)

    sezobigojum aynen walla birde tadı tuttumu tamam bıkana kadar yaparım...

    YanıtlaSil
  12. öncelikle gecmis olsun, tez sifalar diliyorum...
    afiyet sifa olsun InsAllah kekin enfes görünüyor..sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  13. sevgili hasretli lezzetler çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  14. çok severim bu keki, harika görünüyor, blogunuzu yeni keşfettim, başarılar.

    YanıtlaSil
  15. Kokusu burnuma geldi ellerine sğalık arkadaşım

    YanıtlaSil