26 Nisan 2011 Salı

ÇİKOLATA RÜYASI (ÇİKOLATALI YAŞPASTA)


Bu pasta var yaa şarkı gibi "ömre bedel" tadı güzel kendi güzele yakın (benim beceriksizliğim) ee birazda zahmetli. Sırf bu pastayı yapıcam diye misafirlerimi uykusuz ağarladım. Bir yaptım beceremedim keki çok sert düştü, sanırım unu fazla koydum (olsun ziyan etmedik veeeee Gökçen'e Truff olarak geri döndü) Pastayı ben Cafe Fernando da gördüm ve görür görmez aşık oldum bi bakın Cenk in yaptığı pasta muhteşem.... Tabii benimkinin alakası bile yok o pastayla ama denedim çalıştım yapıp yapamayacağımı gördüm. YAPAMIYORUM :) Görüntü de başarılı olamasam da lezzet çok iyiydi çikolata sevenler için hele kesinlikle dehşetti diyebilirim. Bu kek tamamen çikolatadan. Bol kalorili ve çok lezzetli bu pasatanın tarifide pek uzun o yüzden ben görüntü ve kremasını Cenkden kopyalıyorum pansipanyayı da Hünerli Bayanlardan almıştım onuda ordan kopyalıycam yoksa ben anca 2 günde yazarım.

Pandispanya için;
  • 4 Adet Yumurta
  • 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
  • 3 Türk Kahvesi Fincanı Un
  • 2 Yemek Kaşığı Kakao
  • 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
  • 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
Kreması için;
  • 150 gram bittersweet (70% kakao oranı) çikolata, doğranmış
  • 150 gram sütlü (40% kakao oranı) çikolata, doğranmış
  • 1 kavanoz (400 gram) Biscoff kreması (ya da Sarelle’nin pürüzsüz kıvamdaki Fındık Kreması)
  • 1+2/3 su bardağı (400 ml) süt kreması, soğuk
Çikolata Kırıkları için;
  • 120 gram bittersweet (70% kakao oranı) çikolata, doğranmış
Benden de;1 adet dr ouetker Glazür


Yapılışı; İlk  Cenkten kopyamızı çekiyoruz çünkü çikolata kırıklarının önce hazırlanması lazım.

  1. Çikolata kırıklarının pastaya kolayca yapışabilmesi için pastanın kremasının hala oda sıcaklığında olması gerekiyor. Bunun için kırıkların pastayı bitirdiğinizde hazır olması lazım, dolayısıyla önce onlardan başlayınız. Çikolata kırıkları için gerekli olan doğranmış 120 gram çikolatayı ısıya dayanıklı bir kaba aktarın. Çevresi çikolatayı koyduğunuz kabın çevresinden daha dar, ufak boyda bir tencereye 2 parmak kadar kaynar su ekleyin ve kısık ateşin üzerine koyun. Çikolatanın olduğu kabı da bu tencerenin üzerine yerleştirin (şu fotoğrafta görebilirsiniz üstteki kabın tabanı alttaki tencerenin içindeki suyla temas etmeyecek) ve bir spatula yardımıyla devamlı karıştırarak çikolatayı eritin. Çikolata eridiğinde kabı sıcak su dolu tencerenin üstünden alıp tezgaha koyun ve 2 dakika daha yavaşca devamlı karıştırarak biraz soğumasını bekleyin.
  2. 36*40 cm büyüklüğünde iki adet parşömen kağıdı (yağlı kağıt) kesip bir tanesini düz bir zemine serin. Erittiğiniz çikolatayı bu kağıdın üzerine döküp bir spatula yardımıyla köşelerde birer santim boşluk kalacak şekilde ince bir tabaka halinde yayın. Aynı büyüklükteki diğer parşömen kağıdını çikolatanın üzerine serin, çikolatayı yaymamaya özen göstererek hafifçe bastırarak arada kalan hava boşluklarını yok edin. Kısa bir uçtan başlayıp rulo halinde sarın. Sardıktan sonra 2-3 santim kalınlığında bir rulo elde edeceksiniz. Parşömen kağıtlarının birleştiği uç alta gelecek şekilde bir tepsiye yerleştirip oynamaması için yanına ağırlık yapacak bir şey koyarak sabitleyin ve en az 2 saat boyunca buzdolabında sertleşmeye bırakın.
  3. Buzdolabından çıkarıp ruloyu açmaya hazır olduğunuzda parşömen kağıdı serili bir tepsi hazır edin. Rulonun içindeki çikolata tamamen sertleştiğinde hızlı bir hareketle ruloyu açın. Ruloyu açtıkça çikolata kırıkları oluşacaktır. Ellerinizle dokunmadan, bir spatula yardımıyla kırıkları alıp parşömen kağıdı serili tepsiye yayın ve pasta hazır olana kadar buzdolabında bekletin. Çikolata kırıklarını en fazla 3 gün önce hazırlayabilirsiniz. Önceden yapacaksanız, rulo halinde saklamanızı ve yapıştırmadan hemen önce ruloyu açmanızı tavsiye ederim.
  4. Müge abladan Kakaolu pandispanyayı yapmaya başlayın.
    Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Şekerin yarısını ekleyin ve şeker eriyinceye kadar çırpın.Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın. Şeker eriyince yağı ve ekleyin ve çok az çırpın.Toz malzemeleri birlikte eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli yada tahta kaşık kullanırsanız daha iyi olur)Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
  5. "Biscoff’lu kremayı hazırlamak için yukarıda tarif edilen şekilde çikolataları eritin, ateşten alıp Biscoff kremasını ekleyin ve karışana kadar çırpın. Ardından soğuk kremayı ekleyip krema kaybolana kadar çırpın. Çok fazla çırpmamaya özen gösterin, aksi taktirde bir süre sonra krema pütürlü bir kıvam alabilir." diyor Cenk bende aynen böyle yaptım ancak biscofflu kremayı nerden bulayım o yüzden Seğmen in yeni çıkardığı yada benim yeni keşfettiğim fındık kremasını kullandım. Aslında Cenk Sarelle nin fındık kreması demiş ama ben ziyan edermiyim ki acaba düşüncesiyle daha uygun fiyatlı olan Seğmeni tercih ettim. Tabii onun yaptığı eminim çok güzeldir ama benim pastamın kremasıda hiç fena değildi. Herkes bayıldı özellikle erkekler..... Çok yoğun bir çikolata kreması....
  6. Ben ne Cenk ne de Müge Abla kadar becerikli olmadığım için kendimce evdeki malzemelrrimle yaptığım için kendimce de bir sürü şey ekledim çıkardım aslında. Mesela ara kremasına sadece 1 kutu krema  kullandım. Kek de bir değişiklik yapmadım direk çırp ve pişir ardından ikiye böldüm. Arasına fındık kremalı karışımı sürdüm ikinci katı kapatıp dolaba kaldırdım. Ardından benim mutfak cımbızım yok kırkları nasıl güzel yapıştırabilirdim kiiiiii (yazık bana :( ) en iyisi ben bu kırıkların hepsini üzerine dökeyim diye düşündüm ve bu noktada aklıma kekin dış kısmı geldi krem şanti koysam çok basit kaçacaktı o yüzden sert bir görüntü oluşturması için glazür döktüm. Sonra çikolata kırıklarını ekledim. Servise hazır. Kesinlikle deneyin derim gerçekten nefis bir pasta oluyor. Ben Cenk'e ve Müge ablaya teşekkür ediyorum. İkiside harikalar :)

11 yorum:

  1. Canım nefis görünüyor.Ellerine sağlık.


    Sevgiler;

    YanıtlaSil
  2. vayyyyy.canım süper olmuş pasta.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederim canım sen bide orjinali görsen o daha nefis...

    YanıtlaSil
  4. sevdajım teşekkür ederim canım

    YanıtlaSil
  5. rüya gibi olmuş gerçekten görüntüsüde süper bence tadınında öyle olduğu kesin, becerikli eller yaparda kötü olurmu ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. canımcım pastan harika görünüyor,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  7. suleee ben geldiimm yasak kalkmiss ;)) pasta mihteseeeemmm yapacagim en kisa zamanda :))

    YanıtlaSil
  8. suzanjım teşekkür ederim bitanem..

    yedirenk saol canım...

    Gülllll özlettin kendini yaaa ben sana asıl incir tatlısı yaptım onu yap sen diyet tatlı oo...

    YanıtlaSil
  9. Tanrım bu nasıl bişidir böyle?! :))

    YanıtlaSil
  10. Süper görünüyor ellerine sağlık canım.Bol çikolatalı tam benlik olmuş:)

    YanıtlaSil
  11. Epeydir sana uğramamıştım direk pastalara dalmışım :) muhteşem görünüyor tatlım cenk bir numara canım... Ama sende az degılsın hanı:) listemde olan ve bir türlü denemeye fırsat bulamadığım bu guzel tarif için teşekkürler cok öptüm canım sevgiler ♥

    YanıtlaSil