31 Mart 2011 Perşembe

TUZLU KURABİYE & SOĞUK PASTA & BİR MİM


Geçen akşam gelen misafirlerime hazırladığım akşam çayı menüm şöyleydi:

- Tuzlu Kurabiyeler ve Poğaça
- Soğuk Pasta

Akşam oturmasına gelen misafirlerime ne hazırlayacağım konusu beni hep zorlamıştır. Doyurucu bir şeyler mi hazırlamalıyım yoksa hafif aperatif yiyecekler mi? Adı olsa hemen yapıcam hiç üşenmeden. Neyse geçen akşam da Meraller bize akşam oturmasına geleceklerdi. Çok severim hemşerim ve iş arkadaşım. Gerçi artık o Genel Müdürlük binasında çalışıyor ama biz iş yerinde görüşemesek de evlerde toplanıyoruz. Meral'i eşi kursdan alıp geleceği için yemek hazırlasam mi diye düşündüm ama saat 9 gibi bizde olacaklardı. O saate de yemek ağır olur diye fellah köfte yapmaya karar verdim. Hem biz akşam yemeğinde yeriz öğün atlatırız hemde misafirlere sunarken  üzerine yoğurt döker salata niyetine yeriz diye düşündüm. İşten çıkıp eve gidip hazılıklarıma başladım. İlk Sevgili Aylin de çok zaman önce gördüğüm ve denemek için fırsat kolladığım soğuk pastayı hazırlayıp donması için buzluğuma kaldırdım. Ardından Tuzlu kurabiyelerimi yaptım. Bir kısmını peynirli harç hazırlayıp poğaça yaptım. Meyveli Kekimi de hazırladım ve poğaçalara şekil verirken o fırında pişti.
Misafirlerim gelmeden herşey hazırdı bile. (Bu arada Eylülün ödevleri yapıldı, Çocukların karnı doyuruldu)

TUZLU KURABİYELER
  • yarım paket oda sıcaklığında margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 kaşık yoğurt
  • 2 yumurta (1tanesinin sarısı üstüne sürülecek)
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • aldığı kadar un
Yapılışı; Tüm malzemeler karıştırılır. Un kulak memesi kıvamına gelene kadar azar azar eklenir. Hamuru ben ikiye ayırdım. İlk bezeyide iki eşit parçaya bölüp merdane ile yarım santim kalınlığında açtım. (Yağlı kağıt yardımıyla) ve çiçek şeklindeki kurabiye kalıbım ile kestim üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serptim. 200 derece de ısınmış fırına sürdüm.Diğer bezeyide peynirli harç yapıp poğaça şeklini verdim ve onuda fırında aynı sıcaklıkta pişirdim. Ben bu poğaçalrı sıcakken daha çok seviyorum. Ağzınızda dağılıyor. Afiyet Olsun.

SOĞUK PASTA

Bu sefer tarifi aynen uyguladım Aylinjim ne bir şey ekledim ne çıkardım. Ve misafirlerim bayıldılar. Hala buzluğumda 4 tane pastam var ilk gelecek misafire ikram edilmeyi bekliyorlar. Benim kalıplarım küçük olduğu için bayağı bir bereketlendi..Tarifi aynen aktarıyorum;

  • 1 su bardağı tozşeker
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2,5 sb süt
  • 1 poşet krem şanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • 1 paket burçak bisküvi
  • 1 su bardağı çekirdeksiz vişne
  • 1 çay bardağı damla çikolata
Yapılışı; Un ,şeker ve süt tencereye alınıp sürekli karıştırılarak muhallebi elde edilir. Soğumaya bırakılır.Bu sırada krem şanti süt ile çırpılır.İyice soğuyan muhallebimizin içine,krem şanti,kırılmış büskiviler,vişne ve damla çikolata eklenir karıştırılır.İstediğiniz kalıba dökülerek en az 4 saat dondurucuda dondurulur.Servis sırasında biraz çözülmesini bekleyip süsleyerek servis yapabilirsiniz...



Veee Birdeee Mim Var

Sezobigojum işte benim karman çorman buzdolabım. Aslında daha çok magnetim var ama ben çocukların okulda yaptıkları resimleri faaliyetleri asmaktan onlara sıra gelmiyor.



**********10 dakika sonra***********

Buzdolabımın üzerinde ilk aldığımız dönemde taktığım bir mağnet var ki çok severim o üzerinde yazan cümleyi:
"Bazı insanların yalnızca var olmaları bile yaşamımızı anlamlı kılmaya yeter"
Bu arada birde diyet listem var uygulanmayı bekliyor. Buzdolabımın birde yanlarını görmeniz lazım çocukların günlük yaptıkları resimler sürekli değişir :)
bende bu  mimi ;
 arkadaşlarıma yolluyorum. Fırsat bulurda cevaplarlarsa çok sevinirim. (Gece vakti unuttuğum çok kişi vardır eminim o yüzden şimdilik bu kadar yazayımda ben yine eklerim sonra) Herkese iyi geceler




14 yorum:

  1. ayyy okurken yoruldum ben ne çok işi biraraya sıkıştırıp yapmışsın öyle tebrik ederim seni..bu kurabiyelerde süper oluyor gerçekten benimde buna benzer bir tarifim var sık sık yaparım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. ikramların çok güzel görünüyor ellerine sağlık buzdolabı dediğin böyle olur çok şirin :)

    YanıtlaSil
  3. canım mim için çook teşekkürler en yakın zamanda cevaplıyacam.Buarada mamaların süpper olmuş,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  4. Menün ve hazırladıkları harika olmuş ellerine sağlık canım. Mim için teşekkürler haftasonu ilk iş olarak bunu cevaplayacağım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. ellerine saglik arkadasim gercekten canim cekti su kurabiyelerden:)
    mim icinde cok tsk.ler ama ben nasil bir mim bu anlamadim buz dolabimizin resimlerinimi cekecez :))
    cumaniz mubarek olsun canim

    YanıtlaSil
  6. soğuk pastanın görünümü iştah açıcı çok güzel..

    YanıtlaSil
  7. cnm tsk ederim mim için beni çok mutlu ettin..ama ben hiç mim cvplamadığım için nasıl olduğunu bilmiyorum:)aradım sayfanda bulamadım soruları..beni bilgilendirirsen sevinirim..

    YanıtlaSil
  8. ELLERİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYORLAR AMA SOĞUK PASTANA BAYILDIM RESMEN..
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  9. merhaba arkadasim mim icin cok tsk.ler ama ben buna katilamicam cünkü benim buzdolabimda hic birsey yok:) istesemde yapismaz:))
    hayirli aksamlar canim

    YanıtlaSil
  10. hepsi birbirinden güzel tarifler ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  11. tuzlu kurabiye tarifi iyi oldu hep tatlı hap tatlı nereye kadar dimi:)
    teşekkür ederim arkadaşım cevapladığın -gösterdiğin için:)
    şu pastayı merak etti yapasım var şimdi halbu ki oğluma kek yapmak için kalkacaktım.ben bu yazını kaçırmışım.irmik için ölçüyü unutmuştum ına bakmak için giridm de gördüm.bu arada irmiği yapıp bloğa koayayım hep unutuyorum nasıl olacak bu halim:(
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. canımcım nefis olmuş herşey:)
    mimimi aldım:) ama şu an dolabımın üzerinde 3-4 bişey var oda çocuklarımın resmi.. sadeleştirdim yani:)
    yarın ekleyeceğim yinede:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. Merhaba, blogunuzu ilk defa ziyaret ediyorum. Cok guzel tarifleriniz var. Soguk pasta cok ilginc geldi. Degisik bir pasta, cok guzel gozukuyor, mutlaka deneyecegim. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık canım her ikiside çok güzel görünüyor gerçekten.PAsta benimkindende güzel görünüyor yahu oldumu şimdi:)

    YanıtlaSil