10 Mart 2011 Perşembe

TRUFF

Bloglarda gördükçe nasıl canım çekiyordu...(hem yemek hemde yapmak anlamında)
Ama hiç öyle evde kalan kekimiz olmuyordu ki..
Bu kez evde kalan bir kaç dilim ıslak kekim vardı ve Alpan az şekerli diye pek beğenmemişti. Tam zamanı dedim truff denemeliyim hemde misafirlerime de ikram ederim. Ancak cumartesi günü gelen misafirlerime ikram ettiğmde tamda olmamıştı hala yumuşaktı, pazar günki misafirler ise bayıldılar.


Çünkü cumartesi günü sabah erkenden yapmıştım akşama kadar beklemesinin yeterli olduğunu düşündüm ancak hiç değilmiş tam tadının oturması gerçektende 1 gece boyunca dolapta dinlenmesine bağlıymış. Zaten resimlerden bile  anlaşılıyordur yukardaki resim cumartesi günü yandaki resimde pazar günü çekildi. Pazar günü ekstradan yuvarladıktan sonra bir kısmını fındıkla diğer kısmınıda renkli şekerlerle kapladım.

Malzemeler:
  • 200 gr krema
  • 200 gr çikolata
  • 3-4 dilim kek
Yapılışı; Kremayı küçük bir tencereye döktüm ve ocağın üzerine koydum orta ısılı ateşte ılınmasını bekledim ve küçük parçalara böldüğüm çikolataları ekledim sürekli karıştırarak kaynayıp çikolatalar iyice eriyene kadar bekledim ve kekleri iyice elimle parçalayıp bu karışıma ekledim. Sonrda buzdolabına koydum ertesi gün çıkarıp bir tatlı kaşığı büyüklüğünde parçalar alıp yuvarladım. Şeker ve fındık kırkları ile kapladım. Dilerseniz file badem, toz fıstık, hindistancevizi vs. ile de süsleyebilirsiniz. Afiyet Olsun.

1 yorum:

  1. canım benim trufflarında süpper olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil