11 Mart 2011 Cuma

SCHNİTZEL, ŞİŞ KÖFTELER VE YOĞURTLU PATATES SALATASI

Resimlerde yemeklerim çok yağlı gözüküyor ama değilllleerrr yaaaa. Çok pratik ve lezzetli bir tarif. Ben tavuk yemeklerini çok seviyorum. Aslında tavuk sevmeye eşim ve KFC ile başladım. Yoksa evlenmeden önce hiç yemesem aklıma gelmezdi. Bende ne kadar sağlıksız besleniyormuşum dimi et yok, balık yok, sebze çok az, tavuk yok hep hamur hep hamur.. Ama bu annemin yüzünden o da Kayserili olmasaymış.


schnitzel
Malzemeler:

Yapılışı; Tavuk göğüslerini ben marketteki görevliye biraz incelttirdim. Sonra onları yaklaşık 2 saat kadar süte yatırdım. Kızartacağım zaman sütün içine soda döktüm ve önce yumurtaya sonrada pane harcına batırıp kızgın az yağlı tavada arkalı önlü pişirdim.


şiş köfteler

Ben o kadar aceleyle yaptım ki hiç estetik gözükmüyor o yüzden şişlerim.Ama tadı süperdi. Tarif ise her zaman ki köfte harcımı hazırladım. yaklaşık 1 saat kadar dinlendirdim ve tamamını misket büyüklüğünde yuvarladım. Bu arada patateslerimi hazırladım.

Malzemeler:
  • 2 adet iri patates
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağ
  • tuz
Yapılışı; Patatesleri soyup  iri iri küpler halinde kestim. Fırın tepsisine koydum üzerine yağ ve tuz döküp iyice harmanladım ve biraz pişene kadar fırınladım. (Biraz diyorum çünkü köftelerle birlikte de fırına girecekleri için)
Ardından şişlere bir misket köfte bir patates olacak şekilde dizdim ve köfteler iyice pişene kadar fırınladım.

Bu arada ben 2 patates değil 4 tane yapmıştım. Dolayısı ile de arttı. Bende kalan patatesleri salata yaptım.

Yoğurtlu Patates Salatası
Malzeme:
  • 2 adet iri patates
  • tuz
  • 1 kaşık zeytinyağ
  • kekik
  • pulbiber
  • 2 diş sarımsak
  • 3 kaşık yoğurt
Yapılışı; Patatesler soyulup küp küp doğranır ve iyice pişene kadar 1 kaşık yağ ile fırınlanır. Çıkar çıkmaz üzerine diğer malzemeler eklenir. Afiyet Olsun.

7 yorum:

  1. schnitzeli bende çok severim hele pilavla yemeği daha çok seviyorum =) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. canım arkadaşım en sevdiğim lezzetlerden biridir.ellerine sağlık ki seninkide süper görünüyor gerçekten .
    sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
  3. yapıcam sana tekrar yorum bırakıcam .bu dediğimi tavuk için söylüyorum daha dün yapmaya yeltenip yapmamıştım en kısa zamansda yapıcam ama:)tarif kolay gözüküyor.
    bide şu irmik helvasını başıma bela ettin sorma birazdan kalkıp yine yapcam yiyom yiom unutamıyom tadını hooop iki gün sonra tekrar yap.annem bile bende tarif aldı o kadar söylüyeyim:)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. merhaba arkadasim, tarifini ekledim baskadami var bana yolladigin anlayamadim, tabi olursada cok sevinirim:) ayriyetten tariflerinde bek cok güzel ellerine saglik:)

    YanıtlaSil
  5. sevgili siyah süt bende aslında pilavla daha çok severima am bu sefer dolma var diye yapmadım yanına..
    mintim teşekkür ederim...
    sezobigojum yapcak bişi yok. bir ara alpan ve ben her akşam yiyorduk. bu irmik helvasında bağımlılık yapan bir şey var galiba...annenin ellerinden öperim :)
    paşasofram daha göndercek tariflerim var tabii. ama şu an sanırım sadece 1 tane yolladım.yarın bir tane daha ekliycem inş. onuda senin etkinliğin için yaptım..yanlış yazmış yada yanlış hatırlayıp başka bir yorum mu yaptım emin olamadım şimdi.

    YanıtlaSil
  6. canım bakıyorumda döktürmüşsün yine,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. ELLERİNE SAĞLIK GÜZEL BİR MENÜ OLMUŞ TAVUK SEVMEYEN YOKTUR SANIRIM YADA BEN ÇOK SEVİYORUM SANIRIM.BANA ET OLSUNDA:))
    GÜZEL BİR HAFTA SONU GEÇİRMEN DİLEĞİYLE..
    SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil