30 Mart 2011 Çarşamba

RULO YAŞ PASTA

Bu pastayı en son yaptığımda incecik sert kıvamlı bir kek olmuştu sırf kreması güzel diye yemiştik ama Alpan çok dalga geçmişti benle "Ankara lastik sarması" diye .. Ve ben yemedim içmedim çok çalıştım araştırdım ve en güzel sonucu veren tarifi yine sevgili burçinin denemelerinde buldum.Bu pastanın kekinin güzel bir sonuç vermesi için mutlaka yumurtanın sarıları ve beyazı ayrı ayrı çırpılmalı imiş ben bu sonucu çıkardım.


Malzemeler: (30-35 cm'lik tepsi)
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
  • 1 vanilya
Kreması için;

• 3 su bardağı süt
• 1/4 su bardağı un
• 1/2 su bardağı nişasta
• 1/2 su bardağı toz şeker
• 1 yumurta sarısı
• 1 paket vanilya
• 2 tane muz


Yapılışı;Fırınımızı 170 dereceye ayarlıyoruz. Yumurtaların sarıları ve beyazları ayrı ayrı cam kaselere konulur ve şeker her ikisine paylaştırılarak çırpılmaya başlanır. Yumurta aklarına limon suyuda eklenir ve iyice  yoğun bir kıvam elde edinceye kadar çırpılır. (ters çevirdiğinizde dökülmeyecek kıvamda olacak) yumurta aklarının olduğu kaseye çırpılmış sarıları, buğday nişastası, vanilya ve un da eklenerek spatula yardımı ile yavaş yavaş karıştırılır. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dökülür ve ısınmış fırında pişirilir. Zaten çok kısa sürede pişmiş oluyor. Kekimiz pişerken kremamızı hazırlıyoruz. Tüm malzemeler tencereye alınır ve sürekli karıştırılarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişiriyoruz ve ılıması için bir kenara alıyoruz. Ancak arada sırada karıştırın üzeri kabuk tutmasın. Fırından çıkardığımız kekimizi yağlı kağıt yardımı ile rulo yapıp üzerine nemli bez örtüp yaklaşık 5-10 dakika dinlendiriyoruz. Daha fazla bekletmeyin ama... Keki açıp üzerine tüm kremayı eşit olarak yayıp muzları bir kenara koyup kekimizi sarıyoruz. Buzdolabına kaldırıp yaklaşık 1 saat dinlendirdikten sonra servis edebilrsiniz. Ben bu pastayı ertesi gün yediğimde daha çok beğeniyorum. Afiyet Olsun.

12 yorum:

  1. pufidik olmuş pandispanyası eline sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. canım ben kremasına kakao koyuyorum öylede çok güzel oluyor..ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  3. ÇOK GÜZEL VE ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
    SEVGİLEİRMLE..

    YanıtlaSil
  4. Valla çok lezzetli görünüyor.

    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Bizim evin en sevilen pastasıdır rulo pasta..
    Kesinlkle ayrı ayrı yumurta beyazlarını ve sarılarını çırpmak çok önemli ve oda sıcaklığında olması..
    Nefiss görünüyor.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. arkadaşım harika olmuş,azmin zaferi diyorum başkada birşey demiyorum:)ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. slm arkadasim pastan cok güzel dolu dolu gözüküyor. Hic bir zaman hayir diyemiyecegimiz pastalardan birtanesi bu:)

    YanıtlaSil
  8. allahtan bende yapmıştım güzeldi gerçekten.size afiyet olsun

    YanıtlaSil
  9. Nefis olmuş çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. arkadaslarında dediği gibi çok güzel olmus bence çok pratik bi tarif ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. SEVGİLİ;
    YEMEKBİRAŞK
    SİYAH SÜT
    CANDAN TARİFLER
    AYCAN
    HAYAT CAFE
    YEDİRENK
    PAŞASOFRAM
    SEZOBİGO
    ÇEŞNİCİ HANDAN VE
    CANIMÇEKTİPİŞİRDİM Yorumlarınız ve ziyaretiniz beni çooook mutlu etti teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. mükemmel bir rulo pasta olmuş canım ellerine sağlık..ben çok beğendim...zaten deneye deneye tecrübe kazanılıyor...alıyorum tarifi mutlaka deneyeceğim.sevgilerimle...

    YanıtlaSil