17 Mart 2011 Perşembe

PATATESLİ ÇİĞ KÖFTE


 
Resme bakarken yine canım çekti. Geçen hafta kayınvalidemlere yemeğe giderken yapmıştım.Gerçi annemin güzel yemekleri yanında benim yalancı çiğ köftemin yüzüne bile bakmadık fakat ertesi gün ben eve ayırdıklarımı öğlen yedim yuttum bile. Çok seviyorum. Eskiden (evlenmeden öncesi kadar eskiden bahsediyorum) çok yapardım. Ancak eşim doğulu olupta onlar zaten gerçek çiğ köfte yaptıkları ve böyle yalancı çakma çiğ köfteleri sevmediklerinden  ben hiç yapmamıştım. Hatta öyle ki misafirlerime bile yapmak aklıma gelmemişti. Ancak geçenlerde sevgili Aylin de görünce çok canım çekti ve işte haftasonu yapmak kısmet oldu.

 
Malzemeler:
  • 4 adet büyük boy patates
  • 2 kaşık biber salçası
  • 2 kaşık domates salçası
  • 1.5 su bardağı köftelik bulgur
  • 2 çay kaşığı kimyon
  • 2 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 6-7 dal taze soğan
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 yemek kaşığı nar ekşisi
Yapılışı; Benim fazla zamanım olmadığı için patatesler haşlanırken bulgurda hazır olsun diye bulguru 1/2 bardak sıcak su ile ıslattım. Patatesler iyice haşlanınca soydum ve bulgura ilave ettim yeşillikler hariç tüm malzemeyi ekleyip iyice yoğurdum.Ardından elimle ceviz büyüklüğünde parçalar alarak sıktım. Afiyet Olsun.

11 yorum:

  1. resmi görünce benim de canım çekti:)en kısa zamanda pişiririm:)

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık canım olsa bende hayır demem şu öğlen saatinde:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. yapıcam ve antepli bir eşe inat yiyip yutucam :)

    YanıtlaSil
  4. harika görünüyorlar, güzel bir alternativ! ellerine saglik canim :) sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  5. canımçektipişirdim; afiyet bal şeker olsun..

    yemekbiraşk; canımcım teşekkür ederim.

    Taze anne; hemde çok güzel niye patatesi ben bu kadar seviyorum ki acaba???

    sezobigo; afiyet olsun canımcım sana da... Benim eşim bana niye böyle saçmasapan şeylerle uğraşırsın ki demişti :)

    YanıtlaSil
  6. canım ellerine sağlık düşünüp yapmış olman bile yeterli annenlere giderken..bende çok severim mercimekli çiğ köfteyi hele..

    YanıtlaSil
  7. cancazım köfteler süpper olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. patatesli köfte yöresel yemeğimizdir.bende bayılırm.vakit bulunca bende yapıcaktım,seninkilerde harika olmuş cnmm,ellerine sağlık. afiyet şeker olsun.

    YanıtlaSil
  9. cok guzel gorunuyor, ellerinize saglik. ilk firsatta yapmak istiyorum

    YanıtlaSil
  10. çok severim nasılda canım çekti :):)

    YanıtlaSil