12 Mart 2011 Cumartesi

PAÇANGA



Yine benim kurtarıcı akşam yemeklerimdendir PAÇANGA...
Ailecekde severek yenen böreklerdendir. Yemesi güzelde sonrası fena...
Paçanga yediğimiz günlerden bir gün daha doğrusu ertesi gün Ege'nin kreş öğretmeni bana "Şule Ege bugün bir garip kokuyor üstelik süreklide kaşınıyor. Bir problem mi var acaba" diye  sordu. Ben önce bir afalladım yazın gün aşırı, kışın haftada iki kez yıkanan çocuk nası kötü kokar üstelik benim su ve sabun bir de domestos takıntım vardır. Sürekli eller yıkanır, her bulaşık sonrası da her yer domestoslanır. (Tamam biliyorum çokda iyi bir şey değil ama eskiye göre daha iyiyim)
Düşümndüm düşündüm neden kötü kokar ki bir çocuk diye.. Sonra aklıma geldi bir gece önce deli gibi pastırmalı Paçanga yer ertesi sabahta sucuklu yumurta yerse çok normal olarak yazın sıcağında çocuğum hem terler kokar hemde aşırı baharattan kaşınır. Ege peynir yemez, zeytin yemez ama önüne sucuk, salam, sosis, pastırma ve yumurta koyun tamam başka hiç bir şey istemez. Ondan beridir dikkat ediyorum haftasonuna denk gelecek zamanlarda yapıyorum. Hele ki pastırmanın kilosu neredeyse altın fiyatlarına ulaştığından beri biraz daha dikkatli yapmaya çalışıyorum.

Malzemeler:
  • 3 yufka
  • 300 gram ince dilimlenmiş çemensiz pastırma
  • 200 gram kaşar
  • 2 yumurta
  • Galeta unu
  • Kızartmak için yağ
Yapılışı; Yufkaları önce ortadan ikiye sonrada üçe bölüyoruz.Toplamda 18 tane üçgenlerimiz olacak. üçgenlerin uzun kenarlarına 1,5-2 dilim pastırma üzerlerinede kaşar koyup sigara böreği sarıyoruz. Ama ne çok sıkarak ne de çok gevşek olmayacak. Ardından kızgın yağda; önce yumurtaya sonra galeta ununa batırarak kızartıyoruz ve sıcak sıcak yiyoruz. Afiyet Olsun.

Bu böreğimide Paşasofram' a gönderiyorum. Güzel bir etkinlik tam bana göre...

11 yorum:

  1. Çok çekici görünüyorlar:)Biz de çok severiz,arada yaparım...Ben içine minik doğranmış biber ve domates de ekliyorum...

    YanıtlaSil
  2. hmmmmmmm mis gibi olmuslar :)) ellerine saglik arkadasim. tarif icinde cok tsk.ler hemen aldim gidiyorum:)

    YanıtlaSil
  3. ay canımm muhteşemm börekler yapmışsın,tok olmama ragmen canım çektiii!!.ellerine sağlık,afiyet şeker olsun.

    YanıtlaSil
  4. paçanga böreği harika bi börek harika görünüyor..ellerine sağlık canım :))

    YanıtlaSil
  5. ay çok güldüm ya demek kokuyormuş:)
    allah iyiliğini versin hahahaha:)

    YanıtlaSil
  6. Baykuşgözüyle; hoşgeldin. Evet bende gördüm biberli ve domatesli tarifleri ama hem el alışkanlığı hemde onları doğramaya üşendiğimden böyle yapıyorum.her zaman beklerim...:)
    paşasofram; tamam canım. Kolay gelsin sana..
    sevgili esra inan bende tok karnına yiyebilrim.
    siyah süt, teşekkür ederim canımm..
    sezobigocum inan şu an oğlum kokuyor...:)

    YanıtlaSil
  7. cancazım böreklerinden bende isterim çünkü harika olmuşlar,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Suleeee!!! Inanmiyorum sana, bende bugun yaptim. Tabi bizim elde olmayan imkanlardan dolayi icine pastirma degilde tavuk salami ve yufka degilde cin yufkasiyla yaptim :)) Pastirmanin kokusu 1 hafta tenden cikmiyor diye duymustum, senin ufaklik sadece ertesi gun. Oda guzel

    YanıtlaSil
  9. sevgili yedirenk ne demek lütfen buyrun....:)

    gülüm daha artık bişi demiyorum şaşırmıyorum da var bi bağlant ama çözemedim şekerim.

    YanıtlaSil
  10. Çok severim nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  11. pastırmayı çok sevmeme rağmen sırf kokusu yüzünden çok nadir yerim ama paçanga da nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil