3 Mart 2011 Perşembe

KABAK DİZME , MİLFÖY BÖREKLER VE GÜVEÇ YOĞURT

Kabak Dizme Tarifim var ya geçen haftadan beri yayınlanmayı bekliyor önce fotoğraflarımı ekleyemedim ardından haftasonu yoğunluğu sonrada blogların kapatılması olayı derken arada kaynadı gitti. Halbuki ne heyecanla yapmıştım yemeğimi ilk kez denedim . Evde kabağım var ve sevgili kocama zaten kabak dolmasını zorla yedirirken başka ne yapabilirim ki diye düşündüm ve kabak kızartması yiyor nasıl olsa ben şöyle güzel bir dizme yapayım diye düşündüm. Ve sonuç yine utandırmadı beni. Hem hoş görünümlü hem de değişik bir yemek oldu.




Benim dolabımda 3 tane büyük boy kabak ve hazırda da 250 gr kıymam vardı. Siz miktarı kendinize göre ayarlayabilirsiniz.

Malzemeler:
  • 3 adet kabak
  • 300 gram kıyma (resimden de anlaşılacağı üzre köfte harcı yetmedi benim harcımda 250 gr vardı)
  • 2 dilim bayat ekmek
  • 1 büyük kuru soğan (rendeledim)
  • pulbiber
  • karabiber
  • tuz
Üzerine Sos ;
  • 2 adet domates
  • 2 diş sarımsak
  • 2 yk sıvıyağ
  • tuz
  • 1 kaşık salça
  • 1 çay bardağı ılık su

Yapılışı; Kabakları ince ince yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dilimleyin üzerine tuz ve 2 yk kadar sıvıyağ koyup harmanlayın ve kızgın fırında 15 dakika kadar pişirin. Bu arada köfte harcınızı hazırlayın ve vaktiniz varsa bir süre dinlendirin. Dizmeyi yapacağınız kaba bir kabak, bir misket büyüklüğü kadar köfteyi malzemeler bitene sırayla dizmeye  devam edin.  İşlem bittiğinde 200 derece ısınmış fırında üzerine sos yapıp  dökerek önceden ısınmış fırında pişirin.
Bu arada bir gece önceden ben ev de güveç kaplarına yoğurt yapmıştım. En son kuzularım küçükken yapmıştım bu yoğurtlardan tarifim  40 fırın ekmekten 3-4 saatte fırında mayalanarak yapılan bu yoğurtun kıvamı tam tutuyor. Ben o zamanlar ilk kez yapmama rağmen tutturmuştum. Kabak dizmenin yanında da süper oldu. Tarifi aynen aktarıyorum:


EVDE YOĞURT YAPIMI



Malzemeler:
1 litre günlük süt
1 tatlı kaşığı bal veya toz şeker (istenirse)
¼ bardak taze yoğurt, maya olarak

Yapılışı;

Sütü kalın altlı bir tencereye alıp bir taşım kaynatın. (Eğer, daha koyu bir yoğurt istenirse süt 15-20 dakika kaynatılarak suyu uçurulabilir). Tencereyi mutfakta bir kenara alıp 30-35 dakika kadar ılıması için bekletin. Yüzeyde kaymak oluşmaması için ara sıra karıştırın.

Taze yoğurdu geniş bir kaba alın, balı ilave edip karıştırın.

30-35 dakika sonra sütün sıcaklığı mayalamaya uygun hale gelecektir. Serçe parmağınızı sütün içine batırın. Süt ılık olmalı yani parmağınızı yakmamalıdır. Yoğurdun mayalandığı ideal sıcaklık yaklaşık 45-50 derecedir (50˚C/110˚F).
Mayalama için; sütten bir kepçe alıp mayanın içine katın ve iyice karıştırın. Bu şekilde alıştırılmış mayayı süte ilave edip 1-2 dakika karıştırın.

Karışımı kapaklı, çok temiz cam kaba veya porsiyonluk kaplara alıp, kapakları kapamadan, bir tepsinin üzerine yerleştirin. Fırını 50 dereceye veya yoğurt ayarına getirip tepsiyi içine yerleştirin.
3-4 saat boyunca (fırın ısısını 50 derecede tutarak) fırında mayalanmasını sağlayın.

Yoğurdunuzu fazla hareket ettirmeden fırından alıp dışarda 5-10 dakika bekletin. Kapakları kapatıp, yine yavaşça buzdolabına yerleştirin. 5-6 saat formunu bulması için dinlendirin. ettirmeden fırından alıp dışarda 5-10 dakika bekletin. Kapakları kapatıp, yine yavaşça buzdolabına yerleştirin. 5-6 saat formunu bulması için dinlendirin.

Bunlarda değişik şekillerdeki  milföy denemelerim papatesli ve kaşarlı  bir harç yaptım ama şimdi uzun uzun yazamıyorum tarifimi.. Başka bir gün yazarım .. Blogların çoğundan ses çıkmıyor ve çok canım sıkılıyor bu duruma

13 yorum:

  1. hepsi süper bu şekli nasıl verdin milföye çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler, dostçakal

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım..Özellikle kabak dizme harika görünüyor..

    Ben bugün girdim bloğuma evet ama pek içimden gelmiyor açıkçası.İzlediğim bloglar listesinide göremiyorum nedense...Umarım biran evvel bloglar açlırda eski günlerimize döneriz:)

    YanıtlaSil
  3. Neslijim seni gördüğüme çok sevindim yaa kimseler yok diye üzülüyordum bende.. hemen ekliyorum şekerim. sonra yeniden yayınlarım

    YanıtlaSil
  4. aylinjim inşallah yaa.. çok canım sıkılıyor bu duruma.

    YanıtlaSil
  5. elinize sağlık olsun kabak dizme özellikler harika görünüyor

    YanıtlaSil
  6. hoş geldin sevgili muhabbet sofrası. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, Size etkinlik için davetiye birakiyorum, 9 mart / 29 mart tarih arasinda yapilan bu etkinlige katilmaniz ümidiyle. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 63.http://www.nasibimce.com/ tarafından hazırlanmıstır. Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler, böyle güzel bir etkinlige ben yani http://pasasofram.blogcu.com/ evsahipligi yapacagim icinde cok mutluyum. Umarim güzel tariflerinizle sizde katilirsiniz

    YanıtlaSil
  8. canımcım geldim şükür lezzetlerin süper olmuş,elcağızlarının ellerine sağlık.öptüm....

    YanıtlaSil
  9. milföy böreklerin görüntüsü ne kadar güzel ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. gerci birkacgun gecmis ama olsun bende bugun kabak yapacaktim, bi senin bloguna bakayim dedim o da nee :))

    YanıtlaSil
  11. canim ya benim kabaklar cihanin parmaklari kadar inceymis :) bunlarla dolma olmaz bende senin tarifini yapiyorum simdi.

    YanıtlaSil
  12. Vay resim gibi olmuş ellerine sağlık canım bacılar günün kutlu olsun .) mucxx

    YanıtlaSil
  13. Hepsi çok güzel görünüyor ama bakıyorum da kimsenin tadı kalmamış eski günleri çok özlüyorum çokkkk

    YanıtlaSil