17 Mart 2011 Perşembe

HAVUÇLU KEK



Kış aylarında o kadar çok yaparım ki artık bu kek bizim için (daha çok ben) ekmek gibi oldu. Her sabah kahvaltı ad,ına 1 dilim kek 1 bardak süt keyfi yapıyorum.  Tarifi ben Hünerli Bayanlardan almıştım sanırım ilk 2 yıl kadar önce spora giderken bir gün yapıp götürmüştüm orda ki hanımların hepside bayılmıştı. Ondan beridir de dediğim gibi favorimdir. Tarifi aynen aktarıyorum;

Malzemeler:
  • 4 Adet Yumurta
  • 1 Su Bardağı Sıvı Yağ (Ben 1/2 su bardağı fındık yağı koyuyorum)
  • 2 Su Bardağı Şeker (sakın çok sanmayın tam geliyor)
  • 3 Su Bardağı rendelenmiş havuç
  • 2,5 Su Bardağı Un
  • 1 Su Bardağı Ceviz
  • 1 Adet Limon Kabuğu Rendesi (eşim kekde limon sevmediği için ben koymuyorum)
  • 2 Tatlı Kaşığı Tarçın
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya

Yapılışı; Ben aslında hep Müge Hanımın tarifine göre yaparım ama bu sefer yaşpasta deneyimimden sonra biraz daha farklı yaptım. Yumurtaların aklarını ayrı bir kapta 1/2 bardak şeker ve 1-2 damla limon ile iyice katılaşana kadar çırptım. Ardından başka bir kapta yumurta sarıları kalan şeker ve diğer malzemeleri (un, kabartma tozu, vanilya hariç) karıştırdım. Bu karışımı yumurta beyazının olduğu kaba döktüm ve spatula yardımı ile yavaş yavaş karıştırdım. Unu, Kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyip katı yağ ile yağlayıp, un serpilmiş kalıba döktüm ve 180 derecede yaklaşık 50 dk. (batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar) pişirdim. Bu şekilde yapınca daha yumuşak ve daha çok kabarmış bir kek elde ettim. Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder