31 Mart 2011 Perşembe

FIRINDA GÜVEÇ KÖFTE


Sanırım biz Köfteyi çok seviyoruz.
Ve hatta köfte bana çok kolay bir yemek gibi geliyor.
 Güveç kaplarını annemler bana Nevşehire gezmeye gittiklerinde almıştı. 
Fırında sütlaç yapmam için. :)

Tarifini tek tek yazmıycam. Herkes bildiği bir köfte harcı ile yapabilir. Yada benim klasik köfte tarifim için Tık Tık... 
Köftelerimi misket büyüklüğünde yuvarladım ve yağlı kağıt serili tepsiye koyup kızgın fırında  pişirdim.
Bu arada 1 kaşık margarin, 1 kaşık salçayı kavurdum. Tuz ekledim ve 1 su bardağı sıcak su ekleyip altını kapattım. İçleri iyice pişen köftelerimi güveç kaplarıma paylaştırdım ve üzerine soslarınıda döküp sıcak fırına sürdüm. Bu ölçülerde 4 tane küçük boy güveç oldu. Sos fırında kaynama noktasına geldiğinde rendelenmiş kaşar ekleyip bir süre daha fırında beklettim . Yanına pirinç pilavıda olunca çocuklar bayıla bayıla yediler. Afiyet Olsun.






6 yorum:

  1. canım nefiss olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. cnm köfteyi sevmeyen yoktur herhalde.bu sekilde hiç denemedim ama deneyeceğim:) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Köfte sevilmez mi bizim evde de favori güveçte değişik olmuş ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım..tabağıda ne güzel süslemişsin :)

    YanıtlaSil
  5. hıımmm çok nefis görünüyor ellerine sağlık, olsada yesek şimdi :))

    YanıtlaSil
  6. bne bu güveçleri genelde mantar için kullanıyorum ve de çok seviyorum
    ellerine sağlık
    afiyet bal şeker olsun:)

    YanıtlaSil